C20XE:n squirttaus
Moderator: Masi_K
C20XE:n squirttaus
Moro.
Tarkoitus olis asentaa mega ohjaamaan tollasta vanhan mallista opelin vapari c20xe-konetta.
Löytyy/ostoslistalla
c20ne:n kaasuläppäpotikka
cossu-sierran imuilman anturi
x18xe:n hall-anturi kampiakselille (jos joku tietää tuotenumeron niin voisi kirjoittaa sen tähän.)
jäähdytysnesteen lämpötila-anturi omasta takaa. (?)
innovaten wb-lambda
tarkoitus olis hyödyntää alkuperäistä sytytysyksikköä, eli tätä viewtopic.php?t=5353&highlight=c20xe
x20xev:n hukkakipinäpuola.
Ohjeita ja neuvoja tarvittaisiin ainakin sytkän osalta, miten nuo puola ja sytytysyksikkö tulisi kytkeä megaan jne...
Ei kellään olis tiedossa tuon sytkäyksikön napajärjestystä kun toi toisen topicin linkki ei enää toimi? Ja jos jollain olisi tallessa tuon vehkeen autodatan motronic m2.5 ecun pinnien järjestys - kuvat niin siitä olis myös paljon apua.
E: niin ja tietty saa ehdottaa jotain muita toimivia kokoonpanoja?
Tarkoitus olis asentaa mega ohjaamaan tollasta vanhan mallista opelin vapari c20xe-konetta.
Löytyy/ostoslistalla
c20ne:n kaasuläppäpotikka
cossu-sierran imuilman anturi
x18xe:n hall-anturi kampiakselille (jos joku tietää tuotenumeron niin voisi kirjoittaa sen tähän.)
jäähdytysnesteen lämpötila-anturi omasta takaa. (?)
innovaten wb-lambda
tarkoitus olis hyödyntää alkuperäistä sytytysyksikköä, eli tätä viewtopic.php?t=5353&highlight=c20xe
x20xev:n hukkakipinäpuola.
Ohjeita ja neuvoja tarvittaisiin ainakin sytkän osalta, miten nuo puola ja sytytysyksikkö tulisi kytkeä megaan jne...
Ei kellään olis tiedossa tuon sytkäyksikön napajärjestystä kun toi toisen topicin linkki ei enää toimi? Ja jos jollain olisi tallessa tuon vehkeen autodatan motronic m2.5 ecun pinnien järjestys - kuvat niin siitä olis myös paljon apua.
E: niin ja tietty saa ehdottaa jotain muita toimivia kokoonpanoja?
Last edited by Mika on Wed Aug 12, 2009 9:50, edited 2 times in total.
Toimii, älä osta tarviketta vaan Siemens/gm tuote. Omassa juurikin kyseinen hieroo 60-2 pyörää, tosin c30set koneessa.Mika wrote:Eli uskallanko luottaa tuohon opelin halliin kun sellainen sopisi suoraan alkuperäisen paikalle.Luulis sen ny perkule toimivan jos alkuperäisenäkin toimii samanlaisella triggeripyörällä.
Mites muuten, voisko joku vähän vääntää rautalangasta tuota sytytyksen toteuttamista (johdottamista) v2.2 levylle, alkuperäisellä puolalla ja sytytysvahvistimella tai sitten hukkakipinäpuolalla. Muistaakseni nelinapainen puola x20xev moottorista. Ja mihin db37 nastoihin kampiakselin asennontunnistin tulis liittää tuolla 2.2 levyllä, kun ei näkynyt megamanualin kytkentäkaaviossa?
Jotenkin niinhän se meni että kahesta ledistä otetaan syttylähdöt, tarviiko sitten vielä vahvistimen väliin ennen tuota hukkakipinäpuolaa?
Jotenkin niinhän se meni että kahesta ledistä otetaan syttylähdöt, tarviiko sitten vielä vahvistimen väliin ennen tuota hukkakipinäpuolaa?
Olisko näissä ongelmatapauksissa ollu semmonen juttu, että anturi on jälkiasennettu johonkin muuhun kuin ooppeliin ja sillä tavalla onnistuttu saamaan vinoon. Sehän on tarkka siitä asennosta, kun se antaa vastakkaisvaiheisen signaalin triggerin pyöriessä vastapäivään. Jos se on poikittain alkuperäseen pyörimissuuntaan nähden niin se ei tiedä oikein kuinka päin sen signaalin pitäs olla. Anturissahan ei ole mitään ulkoisia merkkejä siitä kuinka se hammaskehä pitäisi olla siinä.
Ja syttylähdöt otetaan ledeiltä syttyvahvistimille.
Voin tulla poikkeen kahveella joku päivä niin ihmetellään.
Ja syttylähdöt otetaan ledeiltä syttyvahvistimille.
Voin tulla poikkeen kahveella joku päivä niin ihmetellään.
Pistetään nyt linkki tännekkin, kun tuota hallia & 60-2:sta on käsitelty:
viewtopic.php?t=5937
viewtopic.php?t=5937
ei riemulla rajaa, kun...
Rojekti nyt vähän muuttui intin takia, oon ny laittamassa tuota megaa kuitenkin käyttiksen sijasta projekti kadettiin c20ne koneen kans...
Mites se kampiakselin anturi, siihen on ny hommattuna se xev:n hall, mutta ei mene kuitenkaan suoraan paikalleen yhtä syvälle kuin alkuperäinen, haittaako toimintaa vai pelittääkö siten että teen siihen vaan välikappaleen millä se jää korkeemmalle?
Mites se kampiakselin anturi, siihen on ny hommattuna se xev:n hall, mutta ei mene kuitenkaan suoraan paikalleen yhtä syvälle kuin alkuperäinen, haittaako toimintaa vai pelittääkö siten että teen siihen vaan välikappaleen millä se jää korkeemmalle?