Kupla MegaSquirt projekti, apuja alkuun...
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Tarkistin välijohdon, se on ok. Kummatkin boksit käytin auki, ei mitään silmiinpistävää vikaa. Kasasin boksit, asensin paikalleen. Mittailin jännitteitä. Puolan A ja B kanavasta releboksilta mittasin 12 volttia, samoin suuttimien jännitesyöttö kohdasta. Suuttimien ohjauspuoleltakin löytyy se +12V. Tämä on kait ok, eikö vain? Suutin suihkuttaa silloin kun tuo ohjauspuoli vetää maihin, olenko oikeassa?
Vref näytti nollaa. Boksi ei vilauta mitään valoja kun kytkee virrat päälle, tietokoneelle ei muodostu yhteyttä. Bensapumpun rele ei kytkeydy. Menee hermot.
Vref näytti nollaa. Boksi ei vilauta mitään valoja kun kytkee virrat päälle, tietokoneelle ei muodostu yhteyttä. Bensapumpun rele ei kytkeydy. Menee hermot.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
http://www.megamanual.com/ms2/pcb.htm
Tuossa kaaviot.
Mut jos sulla ei tule 5v sinne boksiin, niin silloin on mennyt virransyötöstä regulaattori tai jokin diodi sököks. Mittaa boksin sisältä sieltä protoareasta että tulee se +5v suunnilleen. Jos ei niin sitten vika virransyötössä.
Jos suuttimien sulakkeet kärtsännyt, niin saattaa olla ohjainlutikka mennyt, mutta tsekkaa nyt eka virransyöttö.
Tuossa kaaviot.
Mut jos sulla ei tule 5v sinne boksiin, niin silloin on mennyt virransyötöstä regulaattori tai jokin diodi sököks. Mittaa boksin sisältä sieltä protoareasta että tulee se +5v suunnilleen. Jos ei niin sitten vika virransyötössä.
Jos suuttimien sulakkeet kärtsännyt, niin saattaa olla ohjainlutikka mennyt, mutta tsekkaa nyt eka virransyöttö.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Proto-alueelta mittasin jännitteen +5 nastasta, 0 volttia näytti.
Tinailin kaiken piirilevyltä uudestaan, ei vaikutusta.
Minkä mallinen regu tuo on, jos vaikka jostain purkuosasta sattuisi löytymään? Kun ei tuossa kikkareen päällä lue mitään..?
/muoks:
Eiku lukeehan siinä, en vain saa selvää! LM29XXXX, eli mitähän tuossa lukee
Tinailin kaiken piirilevyltä uudestaan, ei vaikutusta.
Minkä mallinen regu tuo on, jos vaikka jostain purkuosasta sattuisi löytymään? Kun ei tuossa kikkareen päällä lue mitään..?
/muoks:
Eiku lukeehan siinä, en vain saa selvää! LM29XXXX, eli mitähän tuossa lukee

http://www.diyautotune.com/catalog/lm29 ... p-201.html
http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... -5.0.shtml
Tuo lienee se regu mikä ehkä rikki? Soittokierrosta kehiin...
Voisko jossain PC-virtalähteessä olla tuommosta? Vai onko tuolla jotain erikoisominaisuuksia, mitä ei sellaisesta löydä?
Kannattaisiko jatkoa varten kytkeä pieni lyijyhyytelöakku syöttämään jännitettä megalle, ja lataus varsinaisesta auton järjestelmästä isovirtaisen diodin kautta? Jotain suotokonkkaa vielä..?
http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... -5.0.shtml
Tuo lienee se regu mikä ehkä rikki? Soittokierrosta kehiin...
Voisko jossain PC-virtalähteessä olla tuommosta? Vai onko tuolla jotain erikoisominaisuuksia, mitä ei sellaisesta löydä?
Kannattaisiko jatkoa varten kytkeä pieni lyijyhyytelöakku syöttämään jännitettä megalle, ja lataus varsinaisesta auton järjestelmästä isovirtaisen diodin kautta? Jotain suotokonkkaa vielä..?
Löysinpäs muutaman, perkele! Kohta pääsee kokeilemaan oliko vika tuossa.
Eli TA7805S http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... a/4144.pdf
Maksimivirta 1A, kun tuolla omallaan oli maksimivirta 500mA. "Suitable for CMOS, TTL, the other digital IC:s power supply" eli kai tuon pitäs käydä..?
Sama jalkajärjestyskin!
Eli TA7805S http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... a/4144.pdf
Maksimivirta 1A, kun tuolla omallaan oli maksimivirta 500mA. "Suitable for CMOS, TTL, the other digital IC:s power supply" eli kai tuon pitäs käydä..?
Sama jalkajärjestyskin!
Mittailinpas jännitteitä uudestaan taas. Eli releboksilta pinnista 28 lähtee +12V, menee välijohtoon jonka ms-päästä mittasin +12V. Eikös ms:ssä mene pinni 28 tuonne TIP125 transistorin keskijalkaan? Sieltä mittasin, niin 0.8V näytti. Juotin irti molemmat TIP125 trankut, ja edelleen 0.8V jännite siellä!
Jännitehän haarautuu tuosta pin28:lta myös diodeille(kunnossa, kuvassa D10 ja D11), diodille(kunnossa, kuvassa D3)...
Mihin se +12V hukkuu?
Epäilin jo että tuo DB37 liitin olisi rikki, mutta ei tunnu olevan. Mittasin senkin.
/lisäys:
niin ja menee se jännite tuolle varistorillekkin, eli MOV1, kuinkas tämä mitataan?
Sulakkeet F1 ja F2 mitattu, ehjiä.
Jännitehän haarautuu tuosta pin28:lta myös diodeille(kunnossa, kuvassa D10 ja D11), diodille(kunnossa, kuvassa D3)...
Mihin se +12V hukkuu?
Epäilin jo että tuo DB37 liitin olisi rikki, mutta ei tunnu olevan. Mittasin senkin.
/lisäys:
niin ja menee se jännite tuolle varistorillekkin, eli MOV1, kuinkas tämä mitataan?
Sulakkeet F1 ja F2 mitattu, ehjiä.
Tekasin tässä pikkuisen häiriönsuotopaketin... Eli auton akulta menee johto kolmelle rinnan kytketylle 12A diodille(jäähdytys kuparilevyllä), diodeilta piuha kahdelle rinnan kytketylle konkalle(15V 120 000uF kumpikin), josta lähtee paksukäämisen kelan läpi jännite MegaSquirtille. pitäs olla häiriöt karisteltu pois, vai mitä sanotte?
Aamupäivästä kytken paketin paikalleen. Tulee siis tuohon akulta releboksille -väliin. Kokeilen jälleen käynnistää auton. Saapa nähdä kuinka käy...
Aamupäivästä kytken paketin paikalleen. Tulee siis tuohon akulta releboksille -väliin. Kokeilen jälleen käynnistää auton. Saapa nähdä kuinka käy...
Käynnistin, ja auto käy. Mutta oudosti. prö-prö-prö-prö-prööm-prö-prö-prööm jne, joku rele hakkaa samassa tahdissa, rpm näyttää välillä nollaa, ennakoita 36 ja jotain... Hitto kun ei ole tuon tutumpi tuo ohjelma vielä, niin ei oikein edes tiedä mitä tietoja seurata...
Niin joo, kuinkas tuota bensakarttaa tulisi lukea?
Ja miten sitä säädetään, huh?
"Ei synkassa" valo vilkkuu, mistä tuo johtuu?
http://picasaweb.google.fi/mikael.holap ... 1686124018
Siinäpä olisi videopätkä käynnistyksestä...
Niin joo, kuinkas tuota bensakarttaa tulisi lukea?

Ja miten sitä säädetään, huh?
"Ei synkassa" valo vilkkuu, mistä tuo johtuu?
http://picasaweb.google.fi/mikael.holap ... 1686124018
Siinäpä olisi videopätkä käynnistyksestä...
Lainaus ihan toisesta keskustelusta:
Ainiin, WUE on, WUE off välkkyy ja rele naputtaa samaan tahtiin... Mikäs tuo on?
Tuossa puhutaan muistaakseni VR-anturista, mutta voiskohan jostain tuommosesta olla jotain apua?Turbiini wrote:Koita pistää kuormitus vastus anturin rinnalle, vaimentaa kummasti häiriöitä tosin valitettavasti myös signaali heikkenee. mulla aluksi oli induktio anturi ilman kuormitus vastusta ja signaali sekos jo joutokäynnillä 1kohm ja kiersi ongelmitta 6000, 500ohm niin signaali oli jo täysin puhdasta mutta alle 500rpm liian heikko joten ei saanu käyntiin vastksen kansa. Tuos sun tapauksessa voi jo 2kohm auttaa asiaa.
Ainiin, WUE on, WUE off välkkyy ja rele naputtaa samaan tahtiin... Mikäs tuo on?
Last edited by mick on Thu Jul 23, 2009 13:53, edited 1 time in total.
Hall anturi on se "kimppatilaus" hall( viewtopic.php?t=3116&postdays=0&postorder=asc&start=0 )teg wrote:Minkä kokoinen se ylösvetovastus on? Mikä hall anturi sinulla olikaan? Onhan triggeripyörä anturin speksien mukainen?
Ota MS2:Sta alkuun kaikki noisefiltterit pois päältä, jos ne päällä oli. Jos ne eivät ole olleet päällä, niin koita laittaa jokin päälle.
Trikkeri on 36-1, ja pitäs toimia yhteen.
Ylösvetovastus on 165ohmia