Corvetteen megasquirtti

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

jussi70 wrote: Laittaisko joku vinkin tuote numerosta (esim motonet) mistä laajakaista anturin vois ostaa huokeasti. Tarvinneeko säädössä kaksi anturia vai voiko toisen "linjan" laittaa offline tilaan. Vai onnistuuko säätö jopa kapeakaistasella auton omalla anturilla (chevrolet -84)
Sä et tee sillä pelkällä laajakaistalambda-anturilla yhtään mitään. Sitä EI voi käyttää ilman erillistä laajakaistalambdan ohjainta.

Näitä valmistaa esim. innovate, plx, tech edge ja moni muukin pulju ja normaalisti anturi ja ohjain tulee samassa paketissa.

Sen motin saa säädettyä välttävästi myös niiden alkuperäisten kapeakaistalambdojen avulla ja megassa on lisäksi V-moottoreita varten optio kahden lambdan kytkemiseksi.

Laajakaista-lambdaa tarttee normaalisti vain sen verran että koneen perusbensakartan saa säädettyä tarkasti. Sen jälkeen kelpaa normilambdankin antama signaali.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Olipa hyvää tietoa, kiitokset jälleen. Olin siinä uskossa että mega ymmärtää laajakaista anturia ja semmonen pitää olla.
Töistä saan lainaan laajakaista anturin näyttöineen. Eli nythän ostan lämmitettävän kapea kaistan jonka kytken megaan. Toiseen pakosarjaan voinen laittaa laajakaistan ja pällistellä seosta kabiinista käsin kunhan pääsen käytteleen/ajeleen. Oisko säätö hyvä aloittaa näin?
Boksissani on tupla anturi kytkentä mutta aloittaisinko säädön yhdellä anturilla megalle ja toiseen reikään tuikkaan tuon laajkaistan?
Onko motonetin anturit ookoo vai pitääkö ostaa boschilaisia?

Ja kiitokset myös liitin vihjeestä, tuonnehan soitan heti aamulla

-Jussi-
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

jussi70 wrote:Toiseen pakosarjaan voinen laittaa laajakaistan ja pällistellä seosta kabiinista käsin kunhan pääsen käytteleen/ajeleen. Oisko säätö hyvä aloittaa näin?
Toimii. Tuolla tavalla bensakartan saa säädettyä lähelle oikeaa. Lopullinen hienosäätö olisi aina hyvä tehdä tehopenkissä, koska silloin näkee miten muutokset vaikuttavat vääntökäyrään. Lisäksi syttyennakoiden säätö onnistuu paremmin penkissä.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

jussi70 wrote:Olipa hyvää tietoa, kiitokset jälleen. Olin siinä uskossa että mega ymmärtää laajakaista anturia ja semmonen pitää olla.
Töistä saan lainaan laajakaista anturin näyttöineen. Eli nythän ostan lämmitettävän kapea kaistan jonka kytken megaan. Toiseen pakosarjaan voinen laittaa laajakaistan ja pällistellä seosta kabiinista käsin kunhan pääsen käytteleen/ajeleen. Oisko säätö hyvä aloittaa näin?
Boksissani on tupla anturi kytkentä mutta aloittaisinko säädön yhdellä anturilla megalle ja toiseen reikään tuikkaan tuon laajkaistan?
Onko motonetin anturit ookoo vai pitääkö ostaa boschilaisia?

Ja kiitokset myös liitin vihjeestä, tuonnehan soitan heti aamulla

-Jussi-
Tuo ajattelemasi antureiden järjestely toimii ihan ok. Tosin säätämistä helpottaisi, jos laajakaistan signaalin saisi myös Megalle. Silloin saisi luotettavan seostiedon logeihin ja voisi käyttää myös LogViewerin automaattisäätöä. Mutta toisaalta tuo ei ole niin kauhean olennaista, jos säädöt tekeen ajon aikana apukuskin penkiltä tai dynossa, silloin voi yhtä hyvin katsella seokset siitä laajakaistan mittarista. Mulla vaan tahtoo olla tämä säätämisen ajattelu vähän logipainotteista, pyörän kanssa kun ei oikein muu onnistu ;)

Kapeakaista-anturiksi suosittelisin hommaamaan Boschilaisen. Äkkiä voisi kuvitella, ettei noilla voi olla paljoa eroa, mutta totuus näyttää olevan toinen. Muutamalla kaverilla on noita Motonetin/Bilteman antureita hajonnut ihan olemattomalla käytöllä Megaa säädellessä. En tiedä tykkäävätkö huonoa ylirikkaasta seoksesta vai mitä. Joku 200tkm elämää autossa nähnyt Boschin anturi sen sijaan vaan kestää ja kestää samassa käytössä.
Arttu
GSX1100 -85
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Taas ollaan päästy etiäpäin. Tulpanjohdot pitää vielä pätkiä edikselle sopivaksi. Myös bensapumpun ohjauksen joudun kytkeen megan kautta. Lambda on paikoillaan ja laajakaista vastaavan laitan kun pääsen käytteleen. Huomenissa tulee tietoliikenne kaapelin liitin joten sen kolvaaminen ja sitten alkaisikin oleen.
Sitten meneekin jännemmäksi...
Ensimmäiseksi etsin ilmeisesti lähelle olevan bensakartan pohjaksi? Sytkät voin laittaa kiinteäksi vaikkapa 30°.
Asetuksia ecuun..Oisko jossain ohjetta, jotta tietäisin miten edetään ja vältetään pahimmat sudenkuopat?
-Jussi-
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Johtotehtävistä selvitty...toivottavasti. Tuossa purkissani olikin koodi ja kartat valmiiksi laitettuna. Yrtitin tieten jotain sinne ajaa mutta megatune valittaa, että tune ja boksi ei ole samalla tasolla. No pitää tutustua noihin asetusten tekoon... Mutta, pääsin vääntään avaimesta ja vähän testaileen. TPS toimii, alipainekin värähtelee tartatessa, bensapumppu lähtee päälle ja jääkin kyllä vaikkei auto käyntiin lähdekään. Kipinääkin näytti lyövän startatessa.
Sitten havaintooni. Akun kaapelin kun kytkee, polttoaine suuttimista kuuluu napsaus ja megatunen näytössä pulse width hyppää kymppiin. Sytytysvirta päälle ja pulse näyttää nollaa, samoin startatessa. Missähän vika?
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Sainhan vihdoin koodin ajettua boksiin. Vaan kun en malta mitään selvittää etukäteen... Ajoin hi-ress koodin kun se ohjaa tarkemmin suuttimia. Minullahan vaan nuo suuttimet on nämä http://www.summitracing.com/parts/CCA-3 ... refilter=1
8 kpl matalaimpedanttiset.
Onko niin, ettei hiress pysty ohjaan niitä kuten täällä sanotaan http://netti.nic.fi/~zero3/extra/
Toivoisin, että joku kertoisi totuuden, vaikka tässä nyt paljon höpöjä olenkin kysynyt...
Kiitokset edeltä käsin...
-Jussi-
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Jos sinulla on matalaohmiset suuttimet, sinun on käytettävä etuvastuksia suutinten edessä. Esimerkiksi tällainen http://www.vekoy.com/product_info.php?c ... ts_id=2278 per pankki. Vastusarvo riippuu hiukan suutinten impednassista, mutta tuota suuruusluokkaa. Saattaa toimia tuollakin.
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

teg wrote:Jos sinulla on matalaohmiset suuttimet, sinun on käytettävä etuvastuksia suutinten edessä. Esimerkiksi tällainen http://www.vekoy.com/product_info.php?c ... ts_id=2278 per pankki. Vastusarvo riippuu hiukan suutinten impednassista, mutta tuota suuruusluokkaa. Saattaa toimia tuollakin.
Joo,suuttimethan ovat matalaohmiset, arvoa en löytänyt netistä mutta jos mittaisin vastuksen.
Mitä olette mieltä jos laitan extran koodin boksiin niin menetänkö paljon tuota hiress "tarkkuutta"? Meinaan, että haluttais saada kohta puolen valmiiksikin...Moottorihan on 6,3litraa, puristukset 11:1 ja suuttimet 65lb/hr.
Kiitokset avusta
Jussi
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

jussi70 wrote: Mitä olette mieltä jos laitan extran koodin boksiin niin menetänkö paljon tuota hiress "tarkkuutta"? Meinaan, että haluttais saada kohta puolen valmiiksikin...
Eipä siinä ihmeitä menetä, mutta joudut kuitenkin hakemaan ne PWM-asetukset joka taas osaa olla melkoista tuskaa.

Pienimmän riesan tie on laittaa ne etuvastukset.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Mittasin suuttimet, 2,7 - 2,8 sain vastukseksi.
Jos minä uskoisin vauhtivaunua ja tilaisin/ostaisin nuo etuvastukset. Varmistaisitteko vielä minulle tuon etuvastuksen arvon ja onko ne jotain peruskamaa joita sais täältä Rovaniemeltäkin maanantai aamuna ostettua? Vai tilaanko aiemmin mainitusta linkistä?
Ja vastuksethan vaan tinataan ruiskulta lähtevien + johtojen väliin, eli kummankin "pankin" plus johtoon, vaikka sinne boksin lähelle niin ei tarvitse puukottaa teipattua johtosarjaa konehuoneessa?
-Jussi-
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

No nyt tein itsekin jotain, enkä vaan kysele... Kokonaisvastus laskennallinen on 0,7 nyt(matala resistanssi suuttimilla). Kävin kaverin varastolla ja hänellä oli 8 ohmin teho vastuksia.
Laitan niitä kaksi rinnan per pankki saan 4ohmin vastuksen plus 0.7 eli kokonaisvastus luokkaa 4-5. Olisiko sopiva, alanko tinaamaan?
Perustin laskelmani kun luin topiceja ja niissä puhuttiin 16 ohmin korkea resistanssi suuttimista...
Tapauksessanihan puhutaan kahdeksasta suuttimesta eli neljä per pankki...

-Jussi-
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Kokonaisvastus 4-5 ohmia on ihan ok.
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

teg wrote:Kokonaisvastus 4-5 ohmia on ihan ok.
Kiitos teg!
Huomenissa kytken kolvin valtakunnan verkkoon ja peli jatkuu...
-JL-
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Tere taas löysin vihdoin tuon manuaalin jossa asiat selvennetään aikasen selkeesti, alkuun käytin vähän liikaakin tarmoa jotta olisin löytänyt suomen kieliset ohjeet...
No, yritän saada tuosta selvää mutta muuan asiaan kaipaisin asiantuntijoiden apuja...
Elikkä tämä, ote manuaalista:There is no Flyback control using the PWM for the injectors when using the HR code, this means you can NOT use low impedance injectors without adding in-line resistors to the injectors when using the HR code!!
Okei, laitan vastukset.
Mutta käytänkö näitä asetuksia: If you have low impedance injectors (less than 4 Ohms), set the:

PWM Time Threshold is the time required to open the injector, this is when full power is used to open the injector. Start at 1.0 msec, and
PWM Current Limit is the Pulse Width thats used after the Time Threshold, this actually pulses the injectors on and off, keeping the injector from over heating at high duty cycles. Try starting at around 75%

Vai onko uusien vastuksieni kans tilanne tämä: If you are running high-impedance injectors (greater than 10 Ohms), then set the:

PWM Time Threshold to 25.5 msec, and the
PWM Current Limit (%) to 100%.

Edellä mainitut on osoitteesta: http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... htm#hrcode
Jos saisin em. vahvistuksen niin kiitos ja kumarrus, edeltä käsin...
-Jussi-
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Vastusten kanssa asetukset kuten korkeaohmisilla suuttimilla. Eli 25.5msec ja 100%.
Arttu
GSX1100 -85
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

ArttuH wrote:Vastusten kanssa asetukset kuten korkeaohmisilla suuttimilla. Eli 25.5msec ja 100%.
Kiitos Arttu H!
Mutta heti seuraavaan ongelmaan. Virrat kun laittaa päälle, polttoainesuuttimet napsahtaa ja megatunen näytössä / mittarissa Pulce widht 1 käy luku 3.1. Eli polttoanesuutin käy auki. Ei kait sen noin pitäis tehdä? Missähän vika?

Sitten nuo sytkä puolen asetukset: Boksihan on MS1, hiress koodi, sytkänä on edis ja siinä EDIS-8 mokkula ohjaamassa, 36-1ratas ja anturi kampiakselilla...
Pitääkö power cycle after changes taulukosta valita wheel decoder (e.g.36-1) kohdasta generic wheel vai yhtä lokeroa alempaa Edis?
Eikös tuossa ollut määräävä tekijä ohjaako mega puolia vai edis-8...
-Jussi-
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Post by mazajns »

jussi70 wrote:
ArttuH wrote:Vastusten kanssa asetukset kuten korkeaohmisilla suuttimilla. Eli 25.5msec ja 100%.
Kiitos Arttu H!
Mutta heti seuraavaan ongelmaan. Virrat kun laittaa päälle, polttoainesuuttimet napsahtaa ja megatunen näytössä / mittarissa Pulce widht 1 käy luku 3.1. Eli polttoanesuutin käy auki. Ei kait sen noin pitäis tehdä? Missähän vika?
Kyllä sen noin pitää tehdä. se on priming pulse nimeltään tuo. eli löytyy cranking asetuksista. Tosin saa sen vissiin poistettua käytöstä jos sitä ei halua? Käynnistyy ton kanssa vähän paremmin?
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

mazajns wrote:Tosin saa sen vissiin poistettua käytöstä jos sitä ei halua? Käynnistyy ton kanssa vähän paremmin?
jaa, että käynnistyy vähän paremmin :shock: ilman ryyppyä ei ne koneet yleensä edes lupaa, mihin olen megan laittanut ja ryypyn kanssa hörähtää oikeastaan paremmin, kuin tehtaan boksilla oleva...

tietysti, jos ei tajua/tiedosta tuon ryypyn olemassa oloa, niin saa kyllä koneen uimaan bensassa, jos lipsuttelee virtaa päälle parkissa huvikseen :D
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

jussi70 wrote: Sitten nuo sytkä puolen asetukset: Boksihan on MS1, hiress koodi, sytkänä on edis ja siinä EDIS-8 mokkula ohjaamassa, 36-1ratas ja anturi kampiakselilla...
Pitääkö power cycle after changes taulukosta valita wheel decoder (e.g.36-1) kohdasta generic wheel vai yhtä lokeroa alempaa Edis?
Eikös tuossa ollut määräävä tekijä ohjaako mega puolia vai edis-8...
-Jussi-
Valitse EDIS. Lisäksi kannattaa tarkistaa oikeat asetukset "spark"-valikkoon MS-extran manuskasta.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Vauhtivaunu wrote:Valitse EDIS. Lisäksi kannattaa tarkistaa oikeat asetukset "spark"-valikkoon MS-extran manuskasta.
Näin tein. Spark setting asetuksissa taulukon keskivaiheilla Cranking timingia ei pysty muuttaan Trigger Returniksi, valikossa palaa Time Based. Joku on nyt varmaan väärin, mutta mikä?
-Jussi-
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Post by mazajns »

Höylä wrote:
mazajns wrote:Tosin saa sen vissiin poistettua käytöstä jos sitä ei halua? Käynnistyy ton kanssa vähän paremmin?
jaa, että käynnistyy vähän paremmin :shock: ilman ryyppyä ei ne koneet yleensä edes lupaa, mihin olen megan laittanut ja ryypyn kanssa hörähtää oikeastaan paremmin, kuin tehtaan boksilla oleva...

tietysti, jos ei tajua/tiedosta tuon ryypyn olemassa oloa, niin saa kyllä koneen uimaan bensassa, jos lipsuttelee virtaa päälle parkissa huvikseen :D
niin siis tarkoitin pelkästään tota suihkutusta joka tulee ennen koneen pyörittämistä... mulla ainakin toi bemari käynnistyi ensimmäiset kerrat ilman noita.. crankingin asetuksissa oli cranking rpm 0 eli heti startista lähti ve tablen mukaan. ja priming/cranking tablessa oli jokaisessa 0.1.

Totta kai nyt kun on cranking säädetty 200 ja nuo arvot haettu "kohdalleen" niin käynnistyy paremmin mutta kävi kuitenkin ilmankin...
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

jussi70 wrote: Näin tein. Spark setting asetuksissa taulukon keskivaiheilla Cranking timingia ei pysty muuttaan Trigger Returniksi, valikossa palaa Time Based. Joku on nyt varmaan väärin, mutta mikä?
-Jussi-
Muistaakseni EDISsillä ei ole mahdollista trigger returnin käyttöön.
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

teg wrote:Muistaakseni EDISsillä ei ole mahdollista trigger returnin käyttöön.
Niinpä juuri, eli kipinäähän meillä on. Ajoituslampulla katsottaessa kipinää tulee. Mutta entäs bensaa... Virrat päälle laitettaessa Pulse widhtissä vilahtaa luku kolme. Mutta starttauksen aikana Pulse widht ja Duty cycle pysyy mykkänä... Pitänee alkaa tarkastaan nuo bensan perus asetukset uudestaan.
-Jussi-
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Tuleeko kierrosluku startatessa.
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

teg wrote:Tuleeko kierrosluku startatessa.
Ei tule...
Mutta kipuna kylläkin ja näyttäis että ajoituskin oikea
raato
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Mon May 04, 2009 9:27

Post by raato »

jussi70 wrote:
teg wrote:Tuleeko kierrosluku startatessa.
Ei tule...
Mutta kipuna kylläkin ja näyttäis että ajoituskin oikea
EDIS antaa 10 ennakolla kipinän tuli eculta ohjausta tai ei. Eli nyt ensimmäisenä täytyy hoitaa se kierrosluku näkyviin, muuten ei tule bensaa.
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

raato wrote: EDIS antaa 10 ennakolla kipinän tuli eculta ohjausta tai ei. Eli nyt ensimmäisenä täytyy hoitaa se kierrosluku näkyviin, muuten ei tule bensaa.
Näinhän se tietysti on. Kertailen tässä itselleni seuraavassa elämän faktoja...
Elikkä kierroslukua moottori ei saa muuten kuin EDIS-8 ohjaimen kautta, koska sinnehän on vedetty kampi anturin johdot.
Edikseltä MiniMegalle menee kaksi johtoa
(liittimen 1-12) ylin no. 1 PIP24 Megan pistokkeeseen no. 4 (Coil - terminal)
ja no. 3 SAW pin 25 megan pistokkeeseen no. 6
Muuta tietoa Edikseltä ei mene megalle, ediksen pinni no.3 IDM olen kytkenyt auton omalle kierroslukumittarille joka myös pysyy mykkänä.

Megan johdon no. 18 isolated ground from coil olen kytkenyt moottorin/puolapaketin maahan. Onhan se näin tarkoitettu?

Mutta voi helkkari, tätä kirjoittaessani löydän megan purkin (mahdollisen)tekijän oman kytkentä kaavion jossa ilmoitetaan nuo SAW ja PIP johdot päinvastoin eli megan no. 6:nen PIPiin... Mutta se on taas ristissä tuon EDIS ohjeen kaa jos luotan piirokseen kirjoitettuihin teksteihin PIP ja RAW(joka varmaan tarkoittanee SAW)

Onko tähän Mini Ms:ään jossain olemassa joku kytkis josta joku paremmin ymmärtäis...

Muutanko johdot PIP ja SAW keskenään ja kokeilen, vai uupuuko jotain muuta...

Kiitokset edellisistäkin neuvoista.

-Jussi-
jussi70
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Fri Oct 19, 2007 22:50
Location: Rovaniemi

Post by jussi70 »

Vaihdoin saw ja pip johdot keskenään, ei rpm tietoa edelleenkään. Pitääkö tuo ediksen pinni numero 2 (IDM) laittaa auton kierroslukumittarille vai onko se rpm tieto megalle, jos on niin mikä johto MiniMs boksissa?
-Jussi-
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Ei ole. Ihan kytket niinkuin edis kuuluu.
Pip piuha sisään tuloon ja spark A saw piuhaan. Mega ottaa pipistä kiekan. Onko boxissa tehty oikein edis muutokset?
Post Reply