ZF automaatin torque retard

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
shiftler
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Thu May 21, 2009 0:28
Location: Tornio

ZF automaatin torque retard

Post by shiftler »

Terve

Elikkäs laitoin ms2 v3 megan 2.890 koodilla autoon. Nyt pitäis laittaa tuo automaatti toimiin megan yhteydessä. Vaihteisto pyytää vaihtohetkellä kevennystä moottorinohjaukselta eli pitäis saaha mega muuttaan sytkää kun laatikko haluaa. Aattelin että sen vois ohjata tuolla nakutustunnistimen tulolla. Eli laatikko antaa yhteen pinniin 5v jännitettä ja pyytäessään kevitystä jännite putoaa n. 3v paikkeille.

Laatikko olisi myös vailla ruiskujen pulssitietoa. Tämän varmaan saan suutinfetiltä suoraa. Jokin vastus varmaan olis väliin aika tarpeellinen varmaan.

Onko tämä ihan kuolleena syntyny ajatus? Voisiko joku guru vähän kommentoida ja antaa pieniä vinkkejä.

Antti
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Tai toinen vaihtoehto on table switch..
shiftler
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Thu May 21, 2009 0:28
Location: Tornio

Post by shiftler »

voisitko hieman tarkentaa. Ei ole vielä tullu värkättyä megan kans paljoa. :oops:
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

minkälainen laatikko on kysessä meneekö kevennys alipaineella vai miten laatikolle.kartanvaihto vaihtohetkellä onnistus megalla tehdä miten laatikko antaa vaihtohetken tiedon moottorinohjaukselle
shiftler
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Thu May 21, 2009 0:28
Location: Tornio

Post by shiftler »

Laatikko on ZF 4hp22 elikkäs täysin sähköllä ohjattu laatikko. Kuten tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsin niin laatikon ohjausyksikkö antaa yhteen pinniin 5v jännitettä ja kevitystä pyytäessä jännite putoaa 3v paikkeille. Tämä tieto meni ennen motronic 1.1 boksiin.
shiftler
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Thu May 21, 2009 0:28
Location: Tornio

Post by shiftler »

Tuo pulssitieto ajotietokoneelle ja laatikolle löyty ihan kivasti tuosta v3 laudan d14 lediltä.

Outoa että kulutus näyttää suhteellisen kohdalleen vaikka suuttimet on yli tuplasti suuremmat kuin alkuperäiset. :shock:
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Oletko mitannut skoopilla että mitä se 5V vs 3V on todellisuudessa, ettei tule ylläreitä?
Post Reply