Minäkin ostin Legacyn yksipisteruiskuttimen tarkoituksena asentaa se Justyyn. Onko havaintoa minkä kokoinen suutin siinä on?Olper wrote:Hyvännäköinen yksipisteruisku löytyi subaru legacy 1.8 boxer moottorista. Imusarjan saa helpohkosti yhdistettyä kadettin alkuperäiseen..
Mega vanhaan autoon
Moderator: Masi_K
Näky olevan tässä topicissa puhetta vanhemmista autoista joten tänne kaet tämä kuuluu. Pari viikkoa foorumia ja manuaalia lukeneena huomasi miten paljon tehty uusia keskusteluja samoista aiheista joten en ainakaan itse rasita foorumia uudella keskustelulla.
Ja itse asiaan. Tarkoituksena ensin laittaa Megalle bensa puoli ensin ja joskus tulevaisuudessa sytytys. Protoparts:lta olen suunnitellut tilaavani Ms1 V2.2.
Kohteena 70vm Hb korinen Vauxhall Viva. 1256cc tappikone ja siiamilainen kansi --> Yksipisteruisku suunnitelmissa. Suuttimeksi laskettu reilu 300cc suutin. Riittänekkö? Tuo reilu 300cc laskettu auton vakio 60hv tehoille.
Kaipailisin myös vinkkejä läppärungon valitsemiseen. Kaasarissa muistaakseni noin 40mm läppä.
Onko porukalla kokemuksia Protopartsin myymästä täydellisestä johtosarjasta tai lähinnä antureista? Ilmeisesti käy suoraan Megan kanssa ilman inc? tiedostojen muokkaamista.
Bensa puolelle tulossa välitankki. Vakio, mekaaninen bensapumppu toimii siirtopumppuna. Ja romuttamolta hakusessa ruiskuille pumppu. Paluu tankille myös tarkotus tehdä. Porukalla kokemuksia moisesta virityksestä? Tyhjää välitankkia tietenkin tympeä täyttää mekaanisella mutta täytynee täyttää ensin kanisterilla jostaki reiästä.
Ja itse asiaan. Tarkoituksena ensin laittaa Megalle bensa puoli ensin ja joskus tulevaisuudessa sytytys. Protoparts:lta olen suunnitellut tilaavani Ms1 V2.2.
Kohteena 70vm Hb korinen Vauxhall Viva. 1256cc tappikone ja siiamilainen kansi --> Yksipisteruisku suunnitelmissa. Suuttimeksi laskettu reilu 300cc suutin. Riittänekkö? Tuo reilu 300cc laskettu auton vakio 60hv tehoille.
Kaipailisin myös vinkkejä läppärungon valitsemiseen. Kaasarissa muistaakseni noin 40mm läppä.
Onko porukalla kokemuksia Protopartsin myymästä täydellisestä johtosarjasta tai lähinnä antureista? Ilmeisesti käy suoraan Megan kanssa ilman inc? tiedostojen muokkaamista.
Bensa puolelle tulossa välitankki. Vakio, mekaaninen bensapumppu toimii siirtopumppuna. Ja romuttamolta hakusessa ruiskuille pumppu. Paluu tankille myös tarkotus tehdä. Porukalla kokemuksia moisesta virityksestä? Tyhjää välitankkia tietenkin tympeä täyttää mekaanisella mutta täytynee täyttää ensin kanisterilla jostaki reiästä.

-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Tästä paljon plussaa.Juntunen wrote:Pari viikkoa foorumia ja manuaalia lukeneena huomasi miten paljon tehty uusia keskusteluja samoista aiheista joten en ainakaan itse rasita foorumia uudella keskustelulla.
Kyllä riittää kun tarkoitus ei kerran ole virittää konetta samalla. Tuo tehon mukaan laskettu suuttimen koko sattuu aika lähelle. n. 350-370cc on MegaSquirtFAQ:n laskurilla optimi.Juntunen wrote: Suuttimeksi laskettu reilu 300cc suutin. Riittänekkö? Tuo reilu 300cc laskettu auton vakio 60hv tehoille.
Periaatteessa sitä kaasutinta voi käyttää läppärunkona kun tukkii siitä kaikki reiät.Juntunen wrote: Kaipailisin myös vinkkejä läppärungon valitsemiseen. Kaasarissa muistaakseni noin 40mm läppä.
Mulla oli joskus kaasariturbovolvossa samantyyppinen systeemi ja toimi ihan hyvin. Laittaa vaan painesäätimeltä paluun siihen välisäiliöön niin ei sähköpumppu imase välisäiliötä tyhjäksi. Se mekaaninen pumppu kerkiää kyllä täyttää välisäiliötä kun varsinainen ruiskun kierto on pelkässä välisäiliössä.Juntunen wrote: Bensa puolelle tulossa välitankki. Vakio, mekaaninen bensapumppu toimii siirtopumppuna. Ja romuttamolta hakusessa ruiskuille pumppu. Paluu tankille myös tarkotus tehdä. Porukalla kokemuksia moisesta virityksestä? Tyhjää välitankkia tietenkin tympeä täyttää mekaanisella mutta täytynee täyttää ensin kanisterilla jostaki reiästä.
Kiitos! Mahdollisimman hyvin tarkotus pitää alkuperäiset osat käyttökuntosina ja ilman virityksiä niin tuo kaasarin käyttö tuossa tarkotuksessa ei ole mahdollista. Joo ruiskupumpun kierto tapahtuu välitankin kautta. Onko porukka mistä hommannu bensalle suodattimia ja kuinka hienoa? Jossakin taisi olla juttua siitä mutta meni väittelyksi niin ei jaksanu lukea. 

Äkkiä ajatellen tuohon kannattaisi katsella jotain yksipisteruiskun läppärunkoa. Olisi sopivasti sattuessaan sopiva suutin, TPS ja muut tarpeelliset hilut valmiina paketissa.
Bensansuodattimeksi sopii mikä hyvänsä ruiskukoneen suodatin. On paineenkesto ja suodatuskyky suoraan kohdillaan. Eli johonkin tarvikeliikkeeseen vaan katselemaan sopivan näköisillä liitännöillä varustettua mallia. Esimerkiksi 90-luvun alun Astrasta löytyy kohtuullisen pienikokoinen suodatin 8mm letkukaroilla.
Bensansuodattimeksi sopii mikä hyvänsä ruiskukoneen suodatin. On paineenkesto ja suodatuskyky suoraan kohdillaan. Eli johonkin tarvikeliikkeeseen vaan katselemaan sopivan näköisillä liitännöillä varustettua mallia. Esimerkiksi 90-luvun alun Astrasta löytyy kohtuullisen pienikokoinen suodatin 8mm letkukaroilla.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Kenelläkään mielipidettä? Kohta alkaisi olemaan ajankohtaista kaasuläppäkotelon ja vakio imusarjan väliin laippojen ja välitorven rakennus. Onko ruiskusuuttimien alemmat o-rengas koot kuinka standardeja? Jostakin olin lukevinaan että Bosch:ssa olisi 14.5mm o-rengas.Juntunen wrote: Onko porukalla kokemuksia Protopartsin myymästä täydellisestä johtosarjasta tai lähinnä antureista?
Re: Mega vanhaan autoon
Terve,
jäi tämä megasquirt projekti taka-alalle mm. CNC projektin jalkoihin... Nyt yritän herätellä tätä uudelleen ensin E85 ruiskutusta ja myöhemmin mahdollista turbotusta varten...
Kyseiseen autoonhan ei mitään ruiskusarjoja ole. Tuli talvella opiskeltua 3D piirtämistä ja innostuin suunnittelemaan tällaisen putkista ja ohutlevyosista koottu setti. Kaikki osat rosteria...
Miltä näyttää? Mitä voisi tehdä paremmin? Onko suuttimien paikka hyvä? Aiemmin keskustelussa tuli selväksi, että yhteiseen tilaan pitää sumuttaa...
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium4.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium3.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium5.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium6.png
Kansiossa on myös muita kuvia piirtämisen varrelta...
jäi tämä megasquirt projekti taka-alalle mm. CNC projektin jalkoihin... Nyt yritän herätellä tätä uudelleen ensin E85 ruiskutusta ja myöhemmin mahdollista turbotusta varten...
Kyseiseen autoonhan ei mitään ruiskusarjoja ole. Tuli talvella opiskeltua 3D piirtämistä ja innostuin suunnittelemaan tällaisen putkista ja ohutlevyosista koottu setti. Kaikki osat rosteria...
Miltä näyttää? Mitä voisi tehdä paremmin? Onko suuttimien paikka hyvä? Aiemmin keskustelussa tuli selväksi, että yhteiseen tilaan pitää sumuttaa...
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium4.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium3.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium5.png
http://ameba.lpt.fi/~turuolli/misc/1.2_ ... enium6.png
Kansiossa on myös muita kuvia piirtämisen varrelta...
Re: Mega vanhaan autoon
Otan hiljentymisen myöntymisen merkkinä ja alan rakentelemaan =)
Re: Mega vanhaan autoon
Multa ostat tuon kromisen tötterön ja rakennat adapterin imusatsin ja tuon tötterön väliin 

Re: Mega vanhaan autoon
mistä tötteröstä on kyse??
Re: Mega vanhaan autoon
Vanhakuin mikä tämäkin topic. Mutta jatkampa jutustelua. Käyntiin ja toimivuuteen saa aikalailla hemmetisti järkeä kun käy lukemassa ja ymmärtämässä tämän sekä kytkee sen käyttöön ms2/ms3 ssa. Tästä oli nimimerkillä turbiini juttua tämän topikin alussa. Ite kokeilin tätä eilen ja tänään Vivassa ja voi pojat
Ero on huikee. Pitää vaan vielä skaalata req fuel ja VE kartta. Senverta oli tuolla eroa että pitki ajaa koko VE kartta uusiksi... Sekä tietty hakea tuo ruiskutusajoitus persdynolla hyväksi.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Mega vanhaan autoon
Ei mitään sittenkään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Mega vanhaan autoon
Virranjaottimen ilmavälissä 'poweria hukkuu' eli korkeajännite alenee.
——————————————————————
fifa coins
——————————————————————
fifa coins