login selvitystä+tyhjäkäynnin selvitys
Moderator: Masi_K
No eikös alkaen 40% VE kartta ole jo vakiona magaloview ohjelmassa tarjolla. Tarkoitan että megalog tarjoaa jonkun oman kartan näytille joka on esimerkki karttana. Tai sitten megaLogView kaivoi jostain koneen syvyksitä msg. Joten siis ohjelmat on kunnossa.. Mutta jostain syystä vaan ei saa näkyville omat kartat, olen kyllä törmännyt moiseen ilmiön.jp wrote:otin juu.. ja se tekee samaa ongelmaa vielä. Mulla on VE kartassa 10-15 arvoja tietyllä alueella ja logi näyttää 40Ja tehnyt juurkin tuota, että megassa on yhteys kun tallennettu ja kokeiltu muitakin variaatoita.
Ei muuta kun lisää ligia vaan. Sen verran olen tapellut noitten kanssa että usein-miten on käyttäjässä vikaa eikä ohjelmassa. Ja ohjelma toimii tai sitten EI.
Mutta päälimmäinen ongelmahan on toi käyntipuoli, jos olet varmaa siitä että levy ja kokonpano on kunnossa niin yksi asia on vielä tarkistuksen arvoinen. .
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Pitäis laittaa uudet datalogit muutaman päivän takaa joissa tuo käyntipuoli on saatu tasoittumaan aika paljolti.. Eli käy kohtuu tasasesti, ei-niin rikkaalla, vähän toki korkeammalla kierrosalueella, sekä ~50kpa painealueella. Mappi ei tipu tosta alemmaks vaikka kuin tappelis, ja se paine on juuri tuo siellä imusarjassa, eli siinä ei softapuolen jutut ollut syynä sitten, ellei sitten ihan sytkä/seos vaikuta niin radikaalisti.
Mutta pitää testata toi softapuoli ihan tyhjälä pöydältä liikkeelle lähtien.
Kamski - Joo mä luulen kanssa, että vika on käyttäjässä, jopa hyvin todennäköistä näin päin
Mutta pitää testata toi softapuoli ihan tyhjälä pöydältä liikkeelle lähtien.
Kamski - Joo mä luulen kanssa, että vika on käyttäjässä, jopa hyvin todennäköistä näin päin

teq - Mitenkäs pystyy tekemään järkeviten täysin cleanin msq asetukset ja tallennuksen?
boksissahan valmiina on jo aiemmat setupit, joten kun käännän virrat päälle, niin nämähän taitaa tulla näkyviiin? Eli duunaanko offlinella uudet kartat ja poltan boksiin, vai miten on järkevin toteuttaa, jotta saadaan haluttu, puhdas asetusten muutos ja tallennus.
boksissahan valmiina on jo aiemmat setupit, joten kun käännän virrat päälle, niin nämähän taitaa tulla näkyviiin? Eli duunaanko offlinella uudet kartat ja poltan boksiin, vai miten on järkevin toteuttaa, jotta saadaan haluttu, puhdas asetusten muutos ja tallennus.
kokeilin huvikseni, jos avaan jonkun vanhan msq projektin ja katson realtimesta, niin VE arvot näyttää kuten kartan oikeasti pitäisi, mutta kun katson itse VE taulukkoa, niin se ei ole edes muuttunut / avautunut kuten .msq filessä pitäisi olla, vaikkakin on oikein palanut boksille 
Ja jos VE taulukoihin yritän muuttaa jotain erikseen ja burnaa sen jälkeen, niin ei muutu myös tällöinkään.
Kokeilen vielä tuota täysin puhtaalta pöydältä ratkasua. Tuntuu olevan nyt kyllä prossu raukka aika sekasin

Ja jos VE taulukoihin yritän muuttaa jotain erikseen ja burnaa sen jälkeen, niin ei muutu myös tällöinkään.
Kokeilen vielä tuota täysin puhtaalta pöydältä ratkasua. Tuntuu olevan nyt kyllä prossu raukka aika sekasin

http://cid-fbcbb2fb809e99f5.skydrive.li ... cordia.xls
Tossa loggausta ja siellä heti seuraava file tyhjalta_poydalta.msq josta loggaus tehty. Katselin, että tuo VE lukema kyllä muuttuu ja koneen käynti muuttuu muutoksia tehdessä, mutta voiko se "keskiarvo", jota softa laskee ympäröivien ruutujen keskuudesta, heittää noin paljon niistä vallitsevista arvoista?
Toisekseen, tuo laajakaista lambda ei jostain syystä futaa tuon megan kanssa, mittari on punaisella (disabled tjsp.) koko aika ja näyttää arvoa 10. LC-1:sen oman softan mukaan seokset 13-16 välillä. Mikähän lie siihen tullut, mennyt lankulta jotain paskaks?
Tyhjäkäynnin korkeudesta ei kannata välittää, mulla on tyhjäkäynnin säätö paskana,joka pitää tukkia ja hoitaa kaasuläpän kautta tuo säätö sitten vain.
Ja sitten viimoiseksi kysymys, jota itseasiassa jo tuossa volvo threadissakin off-topiccina kysyin ->
Onko tuo nyt oikeanlainen tapa tuo triggeröinti tehdä. Tuntuu, että on niin monella tapaa tuota tehtynä tuota, että ison miehen pää ihan pyörällä. 90 astettahan se on, mutta onko se 9 hammasta+ tyhjä vaiko yhdeksäs hammas tyhjä?
Tossa loggausta ja siellä heti seuraava file tyhjalta_poydalta.msq josta loggaus tehty. Katselin, että tuo VE lukema kyllä muuttuu ja koneen käynti muuttuu muutoksia tehdessä, mutta voiko se "keskiarvo", jota softa laskee ympäröivien ruutujen keskuudesta, heittää noin paljon niistä vallitsevista arvoista?

Toisekseen, tuo laajakaista lambda ei jostain syystä futaa tuon megan kanssa, mittari on punaisella (disabled tjsp.) koko aika ja näyttää arvoa 10. LC-1:sen oman softan mukaan seokset 13-16 välillä. Mikähän lie siihen tullut, mennyt lankulta jotain paskaks?

Tyhjäkäynnin korkeudesta ei kannata välittää, mulla on tyhjäkäynnin säätö paskana,joka pitää tukkia ja hoitaa kaasuläpän kautta tuo säätö sitten vain.
Ja sitten viimoiseksi kysymys, jota itseasiassa jo tuossa volvo threadissakin off-topiccina kysyin ->
Onko tuo nyt oikeanlainen tapa tuo triggeröinti tehdä. Tuntuu, että on niin monella tapaa tuota tehtynä tuota, että ison miehen pää ihan pyörällä. 90 astettahan se on, mutta onko se 9 hammasta+ tyhjä vaiko yhdeksäs hammas tyhjä?
Pitäis olla celsiukset käytössä, kuis?
Outoa kyllä toi "bugitus". Voisko siellä olla prossulla jotain fyysistä damagea? Pystyykös tollaselle prossulle tekee täydellistä wipeouttia?
Mulla on firmiksestä 029q2 versio käytössä.
En olekaan päivittänyt täysin toiseen firmisversioon aiemmin. Voikohan noita vanhoja firmiskansion tiedostoja käyttää uudemman pätsin kanssa?
Tainnut tuttu heittää tonne noita inccejä jonkun verran sekaan, ettei oikein hajua mitkä on elinehtoja
Mulla on joku fakin "modded_src" kansio tuolla kans 
edit: teq - kerro mitä kaikkea outoa siinä näkyy, muuta kun tuo ve arvon pysyminen 30-32 kieppeillä
Outoa kyllä toi "bugitus". Voisko siellä olla prossulla jotain fyysistä damagea? Pystyykös tollaselle prossulle tekee täydellistä wipeouttia?
Mulla on firmiksestä 029q2 versio käytössä.
En olekaan päivittänyt täysin toiseen firmisversioon aiemmin. Voikohan noita vanhoja firmiskansion tiedostoja käyttää uudemman pätsin kanssa?
Tainnut tuttu heittää tonne noita inccejä jonkun verran sekaan, ettei oikein hajua mitkä on elinehtoja


edit: teq - kerro mitä kaikkea outoa siinä näkyy, muuta kun tuo ve arvon pysyminen 30-32 kieppeillä

Megatunen käyttöönotto
Kun Megatune on asennettu, pitää se vielä konfiguroida käyttökuntoon. Megatune Configuratorilla on helppo muokata oikeat asetukset.
Megatune ja extra- koodi
Megsquirtin extra koodi kehittyy huikeaa vauhtia. Extra koodin zip-paketissa tulee mukana aina kyseisen version mukainen msns-extra.ini tiedosto joka on kopioitava c:\program files\megasquirt\car1\mtcfg hakemistoon, että megatune toimii oikein. Kyseinen tiedosto määrittelee miten Megatune käsittelee Megasquirtin sisällä olevaa koodia.
tarkista piruttain onko oikeat msns-extra.ini megatunessa.
Viohan sitä koipioida varmuuden vuoksi uudestaan ja jos se on siellä niin näytölle ilmestyy "korvaatanko edellisen" klikka OK ja jos ei tule mitään ilmoitusta niin sinulla oli joku eri extra.ini Ei kestä kuin alle minutti kun tekee sen. Mutta jos poltat prossulle toimivan msg niin anna sen ladantua rauhassa, minutissa on varmasti ladantunut!
TOI triggeripyörä on sillei.-
Pyöräytä toyon kone 0` asentoon.
Etsi anturille sopivan paikan.
triggeripyörästa lpuuttuvan hampan kohdalta lasket vastapäivän 9 hammas tai 90` jonka kohdistat anturin kanssa. Ja pistät triggerin kiini -moottorin ollessa 0`. Ja jatä pieni rako. katso kuvasta joka löytyy manualista, siitä näkee suoraan.
Kun Megatune on asennettu, pitää se vielä konfiguroida käyttökuntoon. Megatune Configuratorilla on helppo muokata oikeat asetukset.
Megatune ja extra- koodi
Megsquirtin extra koodi kehittyy huikeaa vauhtia. Extra koodin zip-paketissa tulee mukana aina kyseisen version mukainen msns-extra.ini tiedosto joka on kopioitava c:\program files\megasquirt\car1\mtcfg hakemistoon, että megatune toimii oikein. Kyseinen tiedosto määrittelee miten Megatune käsittelee Megasquirtin sisällä olevaa koodia.
tarkista piruttain onko oikeat msns-extra.ini megatunessa.
Viohan sitä koipioida varmuuden vuoksi uudestaan ja jos se on siellä niin näytölle ilmestyy "korvaatanko edellisen" klikka OK ja jos ei tule mitään ilmoitusta niin sinulla oli joku eri extra.ini Ei kestä kuin alle minutti kun tekee sen. Mutta jos poltat prossulle toimivan msg niin anna sen ladantua rauhassa, minutissa on varmasti ladantunut!
TOI triggeripyörä on sillei.-
Pyöräytä toyon kone 0` asentoon.
Etsi anturille sopivan paikan.
triggeripyörästa lpuuttuvan hampan kohdalta lasket vastapäivän 9 hammas tai 90` jonka kohdistat anturin kanssa. Ja pistät triggerin kiini -moottorin ollessa 0`. Ja jatä pieni rako. katso kuvasta joka löytyy manualista, siitä näkee suoraan.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Ei PIDÄ, kunhan kysyin kun oma megatuneni siitä herjasijp wrote:Pitäis olla celsiukset käytössä, kuis?

Lataa tuorein extra koodi extran sivuilta ja klikkaat siitä sitä download.bat:ia. Ihan samalla tavalla kuten teit vanhemmankin koodin kanssa.En olekaan päivittänyt täysin toiseen firmisversioon aiemmin. Voikohan noita vanhoja firmiskansion tiedostoja käyttää uudemman pätsin kanssa?
ok näin teen. Kaikki modatut / kalibroidut rojut voinee lyödä sit jälkeenpäin tjsp.
Kamski - Mulla ole koneella kun yksi ainut kyseinen .ini
Eli siellä ei voi olla mitään muuta versiota tosta 
Triggeriasetuksesta - Mulla taitaa toi vieläkin kaipaa vähän hiomista.. On meinaan yhdeksäs hammas tuo tyhjä kolo. Eli kaiketi 8 täyttä hammasta + tyhjä kolo. 90 astettahan sekin on, mutta just että mistä se lähtee laskemaan sitä, ennen koloa vai kolossa.
Kamski - Mulla ole koneella kun yksi ainut kyseinen .ini


Triggeriasetuksesta - Mulla taitaa toi vieläkin kaipaa vähän hiomista.. On meinaan yhdeksäs hammas tuo tyhjä kolo. Eli kaiketi 8 täyttä hammasta + tyhjä kolo. 90 astettahan sekin on, mutta just että mistä se lähtee laskemaan sitä, ennen koloa vai kolossa.
Menikös se vielä noin:teg wrote:Exporttaa sytkä ja ve kartat. Kirjaa ylös kaikki muut tärkeimmät asetukset tai ota screenshotit. Lataa uusi firmware prossuun. Megatune käyntiin ja näpyttelet käsin asetukset ja importtaat sytkäkartat+ve kartat.
Kansiossa, jossa koodi purun jälkeen oli pitäisi olla myös kansio:
default_files
siellä on
default-degC.msq (kun käytät Celsiuksia)
Kopioi se myös
C:\Program Files\MegaSquirt\car1
kansioon, avaa se ja käytä sitä pohjana tekemillesi asetuksille.
Laske sillei että -puuttuvan hampaan kohdalta vastapäivään eli siis taaksepäin lasket 9 ehjä hammasta ja täts it.. merkka vaikka mustalla tussilla- helpottaa asentamista. ja 9s. hampaan kohdalla oltava se anturi. Tarkista myös että moottori on silloin 0 asennossa.jp wrote: Triggeriasetuksesta - Mulla taitaa toi vieläkin kaipaa vähän hiomista.. On meinaan yhdeksäs hammas tuo tyhjä kolo. Eli kaiketi 8 täyttä hammasta + tyhjä kolo. 90 astettahan sekin on, mutta just että mistä se lähtee laskemaan sitä, ennen koloa vai kolossa.
Last edited by kamski on Tue Mar 24, 2009 22:49, edited 1 time in total.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Joo mulla on sitten tyhjäkäynnillä ollut se 10 astetta extraa tai vähemmän.. kumminpäin nyt menikään. Pitää kattoa tuokin kohdalleen kunnolla.kamski wrote:Laske sillei että puuttuvan hampaan kohdalta vastapäivään eli siis taaksepäin lasket 9 ehjä hammasta ja täts it.. merkka vaikka mustalla tussilla- helpottaa masentamista. ja 9s. hampaan kohdalla oltava se anturi. Tarkista myös että moottori on silloin 0 asennossa.jp wrote: Triggeriasetuksesta - Mulla taitaa toi vieläkin kaipaa vähän hiomista.. On meinaan yhdeksäs hammas tuo tyhjä kolo. Eli kaiketi 8 täyttä hammasta + tyhjä kolo. 90 astettahan sekin on, mutta just että mistä se lähtee laskemaan sitä, ennen koloa vai kolossa.
syötetty uus firmis boksiin ja tehty msq taas tyhjältä pöydältä ja tuo VE arvo tuntus realtimessakin jo katottaessa olevan siel 40-42 vaikkakin arvot VE kartalla on on 20-30
Kieltämättä rupee kuulostaa oudolta.. Asensin meinaan vielä kaikki megatuneen liittyvätkin läppäripuolelta uudestaan jne..
Voin laittaa logia jos tarvii, mutta eikai se tuosta aiemmasta hommasta ole muuttunu juurikaan..
Ja lambda-anturin mittari megatunessa on edelleen mykkä. Ei näytä arvoa mihinkään suuntaan.

Kieltämättä rupee kuulostaa oudolta.. Asensin meinaan vielä kaikki megatuneen liittyvätkin läppäripuolelta uudestaan jne..
Voin laittaa logia jos tarvii, mutta eikai se tuosta aiemmasta hommasta ole muuttunu juurikaan..
Ja lambda-anturin mittari megatunessa on edelleen mykkä. Ei näytä arvoa mihinkään suuntaan.
no hemmetti ei mulla megatunesta ole kuin tuo 2.25 versio. Tokihan sitäkin vielä voi testata
Viikonloppuna sitten lisää jos ei tää flunssa pahemmaksi ylly..
edit:
Joo uusinhan tuo 2.25 näemmä onkin, eli näyttäs olevan ok.
p.s Voiko tuollanen heittely johtua ihan esim suutinten asetuksista engine constantseissa? Vai onkohan tuo sitten vain jostain korruptoneisuudesta johtuvaa jollain tiedostotasolla tjsp?

Viikonloppuna sitten lisää jos ei tää flunssa pahemmaksi ylly..

edit:
Joo uusinhan tuo 2.25 näemmä onkin, eli näyttäs olevan ok.
p.s Voiko tuollanen heittely johtua ihan esim suutinten asetuksista engine constantseissa? Vai onkohan tuo sitten vain jostain korruptoneisuudesta johtuvaa jollain tiedostotasolla tjsp?
päivitystä: Nyt näyttää realtimen tuning kohdan VE arvo samaa, kuin VE taulukon arvo. Eli problem solved.
Muutoksia en tehnyt muuta, kun downin boksille vanhemman firmiksen takaisin ja muutin ruiskutusten määrän kahteen.
Eli minkälaisia arvoja olis hyvä olla laittaa tyhjäkäyntialueelle? lähinnä, että minkälaista reg fuelia kannattaa asetella, että saatais järkevät arvot tyhjäkäynnille ja silmällä pitäen sitten loppu karttaa myös.
p.s lambda ei näytä futaavan vaikka yrittää kumpaakin analogia lähtöä lc-1:ltä. Ehkä antaa olla ja käsin sitten vaan säätää joko mittarin avulla tai tuon lc-1:n oman softan avulla (käyttää megatunen rinnalla sitä).
..harjotukset jatkuu
Muutoksia en tehnyt muuta, kun downin boksille vanhemman firmiksen takaisin ja muutin ruiskutusten määrän kahteen.
Eli minkälaisia arvoja olis hyvä olla laittaa tyhjäkäyntialueelle? lähinnä, että minkälaista reg fuelia kannattaa asetella, että saatais järkevät arvot tyhjäkäynnille ja silmällä pitäen sitten loppu karttaa myös.
p.s lambda ei näytä futaavan vaikka yrittää kumpaakin analogia lähtöä lc-1:ltä. Ehkä antaa olla ja käsin sitten vaan säätää joko mittarin avulla tai tuon lc-1:n oman softan avulla (käyttää megatunen rinnalla sitä).
..harjotukset jatkuu

todetaan nyt vielä tänne tuo lambda vikan selvitys.
Eli löytyi syy miksi ei toimi tuo lc-1.. Jostain syystä ei enään mene johtoa pitkin signaali läpi, testattu yleismittarin piipperillä. Eli uusi piuha orkkisjohdon tilalle ja pitäs ongelmat sillä mennä.
Oudointa tässä se, että yht' äkkiä lopetti toimintansa
Eli löytyi syy miksi ei toimi tuo lc-1.. Jostain syystä ei enään mene johtoa pitkin signaali läpi, testattu yleismittarin piipperillä. Eli uusi piuha orkkisjohdon tilalle ja pitäs ongelmat sillä mennä.
Oudointa tässä se, että yht' äkkiä lopetti toimintansa
