Mistä M8-M12 kierteellä olevia Hall-antureita?
Moderator: Masi_K
Mistä M8-M12 kierteellä olevia Hall-antureita?
Eli olen metsästänyt monesta paikasta noita M8-12 kierteellä olevia Hall-antureita mutta jos sellaisen olen löytänyt niin vastaan on tullut esim. 300€ minimiostot..
Jos jollain on paikka mistä tollasen saa ostaa vaikka yksittäin niin info siitä otetaan ilolla vastaan.
Jos jollain on paikka mistä tollasen saa ostaa vaikka yksittäin niin info siitä otetaan ilolla vastaan.
Täältä voisi kokeilla:
http://fi.farnell.com/jsp/Industrial+Co ... tid=251683
Mainittu "M12" kannattaa tarkistaa että telineessä on oikea kierteen nousu sitten. Arvatkaa mistä mä tiedän...
http://fi.farnell.com/jsp/Industrial+Co ... tid=251683
Mainittu "M12" kannattaa tarkistaa että telineessä on oikea kierteen nousu sitten. Arvatkaa mistä mä tiedän...
PQ
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 53
- Joined: Tue Dec 13, 2005 17:41
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 53
- Joined: Tue Dec 13, 2005 17:41
Nehän onkin induktiivisia antureita mutta niissä on sen verran elektroniikkaa sisällä että antavat samanlaista signaalia kuin hall anturikin. Varmaan tiesitkin mutta selvensin vain jollekkin jos joku ei tiennyt...
Omassa projektissakin tosiaan on kyllä tuo farnelilta oleva anturi ja pelaa mainiosti.
Omassa projektissakin tosiaan on kyllä tuo farnelilta oleva anturi ja pelaa mainiosti.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Jos ymmärsin oikein niin ihan normaalia induktiiviä pystyy käyttämään tuohon kierrosluvun mittaukseen jos vaan sen nopeus riittää?
Mistä tiedän että juuri se tietty anturi pitää sisällään juuri oikeanlaista elektroniikkaa korvaamaan hall-anturin. Mulla meinaan olis ylimääräisenä samanlaisia antureita joita olen käyttänyt dynon rullan nopeuden mittaamisessa (Pepperl+Fuchs NJ1.5-8GM50-E)
Viittiskö joku ketä tietää noista antureista enemmän kuin mä käydä kattomassa ton mun anturin tiedot täältä :
http://sigma.octopart.com/35159/datashe ... GM50-E.pdf
Mistä tiedän että juuri se tietty anturi pitää sisällään juuri oikeanlaista elektroniikkaa korvaamaan hall-anturin. Mulla meinaan olis ylimääräisenä samanlaisia antureita joita olen käyttänyt dynon rullan nopeuden mittaamisessa (Pepperl+Fuchs NJ1.5-8GM50-E)
Viittiskö joku ketä tietää noista antureista enemmän kuin mä käydä kattomassa ton mun anturin tiedot täältä :
http://sigma.octopart.com/35159/datashe ... GM50-E.pdf
No kas enpä sattunut huomaamaan että vekoyn anturit sisälsivätkin elektroniikkaa, nyt tiedän.
Tuo Pepperl jne-anturi oli ilmeisesti siis 5 kHz:n anturi. 5000 Hz on 5000 tapahtumaa sekunnissa, jos se kerrotaan 60 sek/min niin saadaan 300 000 tapahtumaa minuutissa. Jos olisi vaikka 12-hampainen kiekko niin sitä voisi pyörittää siis 25000 kierrosta minuutissa. Jos jotain "varmuus"-kerrointa miettii niin jakaa sen vaikkapa kahdella ja pääsee 12500 kierrokseen minuutissa. Tällaisia jengoja lienee vain moottoripyörissä ja F1:ssä.
Honeywellin GT101, Elenin pikkuanturi ja tuo mainittu Hamlin ovat 15 kHz:n antureita, ne on ainakin hyväksi havaittuja ja moottorin kyljessä kestäviä laitteita. Suosittelen. Myös esim. jossain toisessa viestiketjussa mainittu Opelin hall-tyyppi on asiallinen vimpain.
Tuo Pepperl jne-anturi oli ilmeisesti siis 5 kHz:n anturi. 5000 Hz on 5000 tapahtumaa sekunnissa, jos se kerrotaan 60 sek/min niin saadaan 300 000 tapahtumaa minuutissa. Jos olisi vaikka 12-hampainen kiekko niin sitä voisi pyörittää siis 25000 kierrosta minuutissa. Jos jotain "varmuus"-kerrointa miettii niin jakaa sen vaikkapa kahdella ja pääsee 12500 kierrokseen minuutissa. Tällaisia jengoja lienee vain moottoripyörissä ja F1:ssä.
Honeywellin GT101, Elenin pikkuanturi ja tuo mainittu Hamlin ovat 15 kHz:n antureita, ne on ainakin hyväksi havaittuja ja moottorin kyljessä kestäviä laitteita. Suosittelen. Myös esim. jossain toisessa viestiketjussa mainittu Opelin hall-tyyppi on asiallinen vimpain.
PQ