imusarjan mitoitus
Moderator: Masi_K
imusarjan mitoitus
imusarjan mitoitukseen tarttis saada apuja, osaisiko joku neuvoa mitoituksessa?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Wed Aug 15, 2007 22:28
- Location: 017-Alue
eiköhän näistä imusarjan mitoituksista ole kirjoitettu teoreettista tietoa jo aika hyvin
eri asia mistä sen "oikean" tiedon sitten löytää...
suomeksi ei kyllä taida ihan heti löytyä kovin paljoa, eli lontooksi joutuu lukemaan...
mullakin oli joskus oikein exelille tehty ohjelma joka laski pituuksia ja halkaisijoita yhdelle tai useammalle läpälle, turbolle ja vaparille jne. mutta olen sen onnistunut hävittämään koneelta

suomeksi ei kyllä taida ihan heti löytyä kovin paljoa, eli lontooksi joutuu lukemaan...
mullakin oli joskus oikein exelille tehty ohjelma joka laski pituuksia ja halkaisijoita yhdelle tai useammalle läpälle, turbolle ja vaparille jne. mutta olen sen onnistunut hävittämään koneelta

Re: imusarjan mitoitus
Näin ulkomuistista -vaparissa lyhyt imusarjan tuo enemmän tehoa kun taas pitempi imusarja lisää vääntoä, ja viellä niin päin että mitä suurempi moottori niin selkeämpi ero..100a x-1 wrote:imusarjan mitoitukseen tarttis saada apuja, osaisiko joku neuvoa mitoituksessa?
Sitten taas turbo moottorista tahdin määrä AHDIN

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Wed Aug 15, 2007 22:28
- Location: 017-Alue
olisi tarkoitus rakentaa huvin vuoksi giljotiini imusarja kun ei ole varaa
läppärunkoihin.
aluksi 2,1 litrainen moottori vaparina ja sit siihen jossain vaiheessa turbo.
ongelma olisi turbon laiton myötä että mekanismin täytyisi olla tiivis..
ideoita kaivataan (läpän koko kun jenkaa halutaan 6500) (mekanismin, laakerointi vinkkejä)
läppärunkoihin.
aluksi 2,1 litrainen moottori vaparina ja sit siihen jossain vaiheessa turbo.
ongelma olisi turbon laiton myötä että mekanismin täytyisi olla tiivis..
ideoita kaivataan (läpän koko kun jenkaa halutaan 6500) (mekanismin, laakerointi vinkkejä)
