Tervehdys
Mikäköhän mahtaa olla pielessä, kun on kummaliset ennakot. Eli atuona on mitsubishi galant gti ja sen oma kampiakselin asentoanturi. Sinäänsä kaikki toimii, mutta sytkän ennakot pyörii siellä 6 asteen tienoilla sytkäkartassa.
Laskin tuolla karttalaskurilla kartan ja ihmettelin miksi auto ei vedä kunnolla yläkierroksilla. Sen jälkeen lähdin sytkäkarttaa skaalaamaan 75%, 50% ja lopuksi 25%. 25% lasketusta ja alkoin auto liikkumaan niinkuin piti.
Eli mikä voisi olla viassa, kun toi ennakko on tuommoinen? Eli miltei 20 astetta laskettua pienempi.
janne
Sytytyksen ennakko
Moderator: Masi_K
Ööh, luonnollinen jatkokysymys: pitääkö kartan numerot ja todellisuus yhtä? Eli ovatko ennakkonumerot samoja kuin mitä on luettavissa sytytyslampun kanssa moottorin kampiakselilta?
Jos ovat niin joku muu mättää. Jos eivät (niinkuin oletan) niin laita ne kohdalleen. Jos muuten ei onnistu niin laita koko kartta vaikka 10 astetta läpi alueen, ja varmista että kampiakselilla oleva merkki kanssa on se 10 astetta. Sen jälkeen moottori käyntiin ja varovaista kierrättämistä ylös asti ja koko ajan lampulla todellista toteutunutta ennakkoa tarkistaen. Kyllä se siitä.
PQ
Jos ovat niin joku muu mättää. Jos eivät (niinkuin oletan) niin laita ne kohdalleen. Jos muuten ei onnistu niin laita koko kartta vaikka 10 astetta läpi alueen, ja varmista että kampiakselilla oleva merkki kanssa on se 10 astetta. Sen jälkeen moottori käyntiin ja varovaista kierrättämistä ylös asti ja koko ajan lampulla todellista toteutunutta ennakkoa tarkistaen. Kyllä se siitä.
PQ
PQ
Re: Sytytyksen ennakko
Toi laskuri on VAIN VE TAULUKON LASKEMISEEN. Ihmetyttää miksi sitä voi edes käyttää ennakkotaulukossakin....ilotalo wrote:Tervehdys
Mikäköhän mahtaa olla pielessä, kun on kummaliset ennakot. Eli atuona on mitsubishi galant gti ja sen oma kampiakselin asentoanturi. Sinäänsä kaikki toimii, mutta sytkän ennakot pyörii siellä 6 asteen tienoilla sytkäkartassa.
Laskin tuolla karttalaskurilla kartan ja ihmettelin miksi auto ei vedä kunnolla yläkierroksilla. Sen jälkeen lähdin sytkäkarttaa skaalaamaan 75%, 50% ja lopuksi 25%. 25% lasketusta ja alkoin auto liikkumaan niinkuin piti.
Eli mikä voisi olla viassa, kun toi ennakko on tuommoinen? Eli miltei 20 astetta laskettua pienempi.
janne
En oikein tajua mitä kysyt. Siis onko ennakko 20 astettä myöhäisempi kuin megatune näyttää vai mitä? Vai ihmetteletkä miksi sytkäkartassa on niin pieniä lukuja.
Ei ole tarkoitus saivarrella, olisi helpompi auttaa jos saisi lisäselvennystä....
Re: Sytytyksen ennakko
Mjuu. Pikkaisen itsekin olen jo sekaisin. Siis ihmettelen sitä miksi mulla toi sytkäkartta on 5 asteen tienoilla. Eli säädin ennakon niin, että mega näyttää todellista ennakkoa. Eli onko mahdollista, että auton sytkäkartta on noin pieni. Varsinkin, kun kattelee noita muita karttoja ja ennakoita. Vai onko minulla nyt jotain muuta vialla.turbosbc wrote:Toi laskuri on VAIN VE TAULUKON LASKEMISEEN. Ihmetyttää miksi sitä voi edes käyttää ennakkotaulukossakin....ilotalo wrote:Tervehdys
Mikäköhän mahtaa olla pielessä, kun on kummaliset ennakot. Eli atuona on mitsubishi galant gti ja sen oma kampiakselin asentoanturi. Sinäänsä kaikki toimii, mutta sytkän ennakot pyörii siellä 6 asteen tienoilla sytkäkartassa.
Laskin tuolla karttalaskurilla kartan ja ihmettelin miksi auto ei vedä kunnolla yläkierroksilla. Sen jälkeen lähdin sytkäkarttaa skaalaamaan 75%, 50% ja lopuksi 25%. 25% lasketusta ja alkoin auto liikkumaan niinkuin piti.
Eli mikä voisi olla viassa, kun toi ennakko on tuommoinen? Eli miltei 20 astetta laskettua pienempi.
janne
En oikein tajua mitä kysyt. Siis onko ennakko 20 astettä myöhäisempi kuin megatune näyttää vai mitä? Vai ihmetteletkä miksi sytkäkartassa on niin pieniä lukuja.
Ei ole tarkoitus saivarrella, olisi helpompi auttaa jos saisi lisäselvennystä....
Pitää rakentaa tuo tyhjäkäynti venttiili toimimaan. Tämän jälkeen pääsen totaalisesti eroon mitsun omasta boksista. Nyt ne ovat rinnakkain ja tuo normi ecu ajaa vain tyhjäkäyntimoottoria. Sen jälkeen pitää kattoo noi ennakot vielä kerran.
Tee näin:
1. Täytä kartta ensin vaikka arvolla 10 (jos et osaa laittaa kiinteää ennakkoa).
2. Säädä triggeriä niin kauan että strobo näyttää myös 10 astetta kampiakselilla.
3. Tarkista että ennakko pysyy paikallaan myös kierroksilla (tarkistukset tehdään AINA strobolla kampiakselilla).
4. Aja auto lähimpään penkkiin säädettäväksi tai pyydä kaveria joka asiasta ymmärtää, säätämään sytkä.
1. Täytä kartta ensin vaikka arvolla 10 (jos et osaa laittaa kiinteää ennakkoa).
2. Säädä triggeriä niin kauan että strobo näyttää myös 10 astetta kampiakselilla.
3. Tarkista että ennakko pysyy paikallaan myös kierroksilla (tarkistukset tehdään AINA strobolla kampiakselilla).
4. Aja auto lähimpään penkkiin säädettäväksi tai pyydä kaveria joka asiasta ymmärtää, säätämään sytkä.
laitetaan vaikka tänne...mistäköhän tuossa megatune 2.25 ms2/extra voi säätää tuon running dwellin? tuolla more ignition options valikossa on cranking dwell...mitä pitäisi olla noissa maximum dwell duration, acceleration compensation ja maximum spark duration?
autona mitsubishi galant vr4 -91 ms2 extra koodi 2.0.1 auton oma cas käytössä
autona mitsubishi galant vr4 -91 ms2 extra koodi 2.0.1 auton oma cas käytössä