205 kaasari ruiskuksi

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Pögötti
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Nov 13, 2008 20:29

205 kaasari ruiskuksi

Post by Pögötti »

Niin, miten lähteä rakentamaan ruiskua TU3S-koneeseen?
WeiJJo
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Wed Mar 19, 2008 19:12
Location: Kempele

Post by WeiJJo »

BMW 2.3 TIC
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.

Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.

Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Pögötti
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Nov 13, 2008 20:29

Entäpä monopointruutta

Post by Pögötti »

SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.

Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.

Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Entäpä monopointruutta

Post by MrFairlane »

Pögötti wrote:
SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.

Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.

Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.
Yksipiste ruiskulla saa tuupattua koneeseen aivan yhtä paljon soppaa huippukierroksilla, kuin monipisteruiskullakin, joten tehon luulisi olevan aivan sama, jos vain imusarjakin on sama.

Ja paljon helpompi projekti, kun ei tarvitse tuhlata aikaa bensatukkien ja suuttimien kiinnitysten kanssa.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Entäpä monopointruutta

Post by Vauhtivaunu »

Pögötti wrote: Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.
Eipä niitä tehoja tule pelkällä ruiskun laitolla muutenkaan, vaan koneeseen täytyy tehdä myös muita muutoksia. Taloudellisuus voi olla monipisteruiskussa parempi.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
ihkulainen
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Mon May 26, 2008 21:16

Post by ihkulainen »

Onko joku mitannu käytännössä, että kuinka nopeesti megasquirt on maksanut ittes takas vanhas kaasaripelissä?

Ihan vaan perusteluksi vaimolle :lol:


oletetaan että kaasarilla ja kärjellisellä sytkällä kulutus 10litraa. Pistää megan niin kulutus tippuu vaikkapa 7litraa sadalla. :?

Säästö 3litraa/100 km. 10tkm matkalla 300litraa. eli noin 400euroa näillä bensahinnoilla.

Eli kyllä mega ittensä takas maksaa helposti jo vuodessa, käyttöäutossa. Riippuen tietenkin, että paljonko kulutus tippuu ja paljonko ajelee...

Eli kyllä kannattaa! :D Tulipa hyvä olo (olen pihi):wink:


vähän OT.. sorry :oops:
Lada Niva 2.0TC-projekti
Post Reply