205 kaasari ruiskuksi
Moderator: Masi_K
205 kaasari ruiskuksi
Niin, miten lähteä rakentamaan ruiskua TU3S-koneeseen?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.
Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.
Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.
Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Entäpä monopointruutta
Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.
Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.
Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: Entäpä monopointruutta
Yksipiste ruiskulla saa tuupattua koneeseen aivan yhtä paljon soppaa huippukierroksilla, kuin monipisteruiskullakin, joten tehon luulisi olevan aivan sama, jos vain imusarjakin on sama.Pögötti wrote:Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.SamiH wrote:Suuttimien paikat pitää jostain kehittää, helpoimmalla pääsee jos hankkii ruiskumallin kannen ja imusarjan vaikkapa uudemmasta TU koneesta. Olettan siis että aiot tehdä 4-pisteruiskun.
Toinen on triggeripyörä, uudemman koneen osat saattaisi tuossakin auttaa, muistaakseni vauhtipyörällä on hampaat. Siitä että kuinka anturin saa sovellettua vanhempaan koneeseen, ei ole kokemusta. Omassa on hihnapyörään hitsattuna triggeripyörä. Tämä siis taas olettaen että tarkoitus on ohjata myös sytkää.
Helpoimmalla pääset kun otat aluksi kierrokset puolalta ja jätät tuon sytkänohjauksen alkuperäiseksi. Tuossa ruiskupuolessa riittää kyllä opettelemista aluksi. Muut kuin nuo meneekin sitten manuaalin mukaan, sitä kannattaa kyllä tavata ja opiskella.
Ja paljon helpompi projekti, kun ei tarvitse tuhlata aikaa bensatukkien ja suuttimien kiinnitysten kanssa.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Entäpä monopointruutta
Eipä niitä tehoja tule pelkällä ruiskun laitolla muutenkaan, vaan koneeseen täytyy tehdä myös muita muutoksia. Taloudellisuus voi olla monipisteruiskussa parempi.Pögötti wrote: Onko järkeä lähteä rakentamaan yksipisteruiskua? Ainakaan tehoja ei tule lisää, mutta entä taloudellisuus ja toimivuus? Luulisi olevan kuitenkin reilusti helpompi projekti.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 35
- Joined: Mon May 26, 2008 21:16
Onko joku mitannu käytännössä, että kuinka nopeesti megasquirt on maksanut ittes takas vanhas kaasaripelissä?
Ihan vaan perusteluksi vaimolle
oletetaan että kaasarilla ja kärjellisellä sytkällä kulutus 10litraa. Pistää megan niin kulutus tippuu vaikkapa 7litraa sadalla.
Säästö 3litraa/100 km. 10tkm matkalla 300litraa. eli noin 400euroa näillä bensahinnoilla.
Eli kyllä mega ittensä takas maksaa helposti jo vuodessa, käyttöäutossa. Riippuen tietenkin, että paljonko kulutus tippuu ja paljonko ajelee...
Eli kyllä kannattaa!
Tulipa hyvä olo (olen pihi)
vähän OT.. sorry
Ihan vaan perusteluksi vaimolle

oletetaan että kaasarilla ja kärjellisellä sytkällä kulutus 10litraa. Pistää megan niin kulutus tippuu vaikkapa 7litraa sadalla.

Säästö 3litraa/100 km. 10tkm matkalla 300litraa. eli noin 400euroa näillä bensahinnoilla.
Eli kyllä mega ittensä takas maksaa helposti jo vuodessa, käyttöäutossa. Riippuen tietenkin, että paljonko kulutus tippuu ja paljonko ajelee...
Eli kyllä kannattaa!

vähän OT.. sorry

Lada Niva 2.0TC-projekti