Nonii ,en ainakaa haulla löytänyt tämmöistä aihetta,joten mennään itse asiaan .
Megan meinasin tossa kohta puolin hommata ja aattelin nyt kysästä et mitä kaikkia antureita pitää hommata, vai toimiiko noilla nykyisillä mitä on?
Sitte viel et kannattaako suosiolla rakentaa uusilla johdoilla vai rakentaa vakio johtosarjalle?
Ilmamäärämittarilla saa heittää vesilintua, muut anturit on sovitettavissa käyttöön. MAP anturi tulee boksin / rakennussarjan mukana.
Jos on vakio johtosarja teurastettavaksi, niin sitä voi hyväksikäyttää. Onhan siinä ainakin sopivat liittimet yms valmiina. Mutta tuo on sitten kiinni itsestä, molemmat on ihan päteviä keinoja.
Ainakin oma kokeums on että nopeammin vetää uudet johdot kuin muokkaa vanhaa ja etsii siinä kulkevia johtoja. Ja koskaan ei tiedä varmalla että haarautuuko se johto siellä johtosarjan sisällä jonnekin.
Noniin nyt on mega tulossa ,joten ajattelin kysyä semmoista asiaa et saako bmw:n vakio mittarin toimimaan megan kanssa ,vai joudunko ostamaan erillisen kierroslukumittarin?
Itsellänikin on mega bmw:ssä (e30 316) ja siitä on orkkisboksi poistettu ja siinä toimii orkkismittari kaikilta muilta osin paitsi kierrosluvun osalta. Bmw:ssä kiekkakello saa signaalin oman boksinsa kautta. Ja ainakaan vielä en ole onnistunut selvittämään sen sielunelämää.
No nyt alkaa sitten ruutan rakennus paikalleen, pitäis enne bimmerpartyjä saada ajoon pystyykö orkkis triggeriä käyttämään vai kannattaako laittaa erilainen?
Orggis triggerin käyttö onnistuu kans. Tosin VR anturi lähtökohtaisesti, joten vaati muunnospiirin kanttiaalloksi tai V3 piirilevyn josta tuo muunnospiiri löytyy vakiona.
Kyllä, mutta vaatii seurakseen sitten jotain joka muuttaa alkuperäisen VR anturin antaman tiedon MS:n ymmärtämään muotoon. Vaikkapa sitten täältä löytyvän, LM1815:sta käyttävän kytkennän. Olettaen tietysti että haluaa käyttää alkuperäistä anturia kampiakselilla.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa anturi vaikkapa Hall-anturiksi.
Saatiin tuo boksi ja johtosarja 1aikaa yöllä valmiiksi paikalleen, tuli sitten uusi ongelma.. Ei saa yhteyttä boksiin ja sillä hyperterminalilla kokeiltiin että johto toimii sillä hyppylagalla. Megatunea käytän säätö ohjelmana, pitääkö megatunen versio olla sama ku boksin versio?
Homma selvisikin sillä että päivitettiin ruuttaan uusin koodi ja samoin päivitettiin megatune uusimpaan ja saatiin yhteys koneen ja ruutan välille ,mikä on hyvä asia
Saatiin myös säädöt laiteltua ,mutta tuli semmoinen ongelma et megatunen alapalkissa lukee config error ja bensa pumppu menee edestakaisin päälle ja pois Tämä tuli siis silloin ,kun yritettiin käyntiin
Elikkä, dwell settings, trigger settings ja code outputs oli vikaa, mutta viat nyt korjattu En ilmeisesti voi käyttää muuta triggeri pyörää ,kuin 36-1 ,jos oikein ymmärsin?
Miksi et voisi käyttää kuin 36-1 -pyörää? Ainut että EDIS4 vaatii 36-1-pyörän ja sen asentokin on oleellista, muuten voit kyllä käyttää muitakin hammastuksia.
AJ wrote:Miksi et voisi käyttää kuin 36-1 -pyörää? Ainut että EDIS4 vaatii 36-1-pyörän ja sen asentokin on oleellista, muuten voit kyllä käyttää muitakin hammastuksia.
Selvitin asiaa lisää ja HEI7 ei ilmeisesti ymmärrä hall-anturin signaalia?
Eli taidan käyttää tuota bemun omaa anturia ja triggeriä eli 60-2.
Homma edistyy jotenkin Kierros signaali jo saatu bmw:n omalla anturilla Semmoinen homma kuitenkin tuli että jostain syystä en saa imuilman lämpötietoa, anturi ihan uusi Anturi on Bosch 0 280 130 085
EDIT: Lämpömittari korjattu, syynä irronnut liitin boksin takaa
Mistäs sulla tulee öljyt ahtimelle? Jos oot tehny tuon suodattimen kaulalta sen öljylähdön niin tarkistahan että tulee puhtaalta puolelta se öljy. Menee nopsasti laakerit ahtimesta kun likaiselta puolelta tulee. Näin kertoi isot pojat .
blenheim wrote:Mistäs sulla tulee öljyt ahtimelle? Jos oot tehny tuon suodattimen kaulalta sen öljylähdön niin tarkistahan että tulee puhtaalta puolelta se öljy. Menee nopsasti laakerit ahtimesta kun likaiselta puolelta tulee. Näin kertoi isot pojat .
Öljynpaine otettu kellolta Tulikin sitten laitettua holset tilalle
EDIT: Pitää vielä testata että öljynpaine tulee, kisa autosta hajosi yksi ahdin ku suodatin oli hajonnut ja tukkinut ö-painepuolen putken
nykyinen : e34 527 TiC ms2, flat shift,launch control ja boost control
ex. e36 325 vakio
ex. e30 320 TiC megalla
Jotain oli öljynpaine puolella, käytin letkun irti ja paineilmalla laskin läpi niin nyt tulee öljyä niinkuin pitääkin ja uusi ahdin on jo paikallaan et kyllä tää tästä
nykyinen : e34 527 TiC ms2, flat shift,launch control ja boost control
ex. e36 325 vakio
ex. e30 320 TiC megalla
Kirjoitetaanpa tahan topikkiin, ku samasta autosta kyse.. Eli tanaan kaytiin autoa penkittamassa ja saatamassa. Teholukemat jaivat n.220hp/294nm @ 0.6bar. Eli penkissa tuli ongelmia sytytyksen patkimisen takia. Loppuvaiheessa kun alettiin huippuja testaamaan ei kestany 0.6bar enempaa ahtoja, puola oli tuossa vaiheessa niin kuuma, ettei meinannut kestaa kasin koskea. Penkityksen jalkeen annoin tunnin auton jaahtya ja nostin paineen sinne 0.8bar niin toimi hyvin. Puolalle tulee melkein 14volttia, eli voisko liian suuri jannite vaikuttaa puolan lampenemiseen?? Mietin et vaihtaisin tuon jakajasytkan suorasytkaan, mita kaikkea muutoksia pitaa tehda?? Talla hetkella autossa jakaja sytka bosch moduulilla. 3-napainen triggeri pyora.. Kaikki ohjeet ja vinkit tervetulleita, olen vasta aloittelija megan kans..
Mikähän mahtaa olla puolan merkki ja malli sekä sytkäyksikön numero?
Bosch 0 227 100 200 moduuli, puola mallia Biltema..
Suorasytka puola olis jo tiedossa, Bosch 0 221 503 010.. Mita muutoksia megalle pitaa tehda, mahtaako siella jo olla tarvittavat sytkakivet, ku nyt jo ohjaa sytytys ennakkoa? Ja kayko tuo mun triggeri pyora jossa 3 nastaa??