Tehoa se hukkaa ~55hummaa eli pikkasen riisipaahtimen verran
Megasquirt ja remmiahdin
Moderator: Masi_K
Mulla on rakenteilla 4.3 V-6 112 Eatonilla ja Engine Analyzer näyttää 1000 rpm kohdalla 5psi ja vasta 2000tonnin paikkeilla on 10psi ja maksimipaineet 6000rpm jälkeen.
Tehoa se hukkaa ~55hummaa eli pikkasen riisipaahtimen verran
.
Tehoa se hukkaa ~55hummaa eli pikkasen riisipaahtimen verran
Last edited by Mudracer on Mon Sep 17, 2007 8:49, edited 1 time in total.
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
No kerroppa mulle mistä saan sellaisen turbon mikä herää 1,6 litraisessa koneessa 2-2,5 tonnissa ja riittää taas yläpäässä 550 heppaan ?.slappala wrote:No semmosta sattuu virivehkeiden kanssa.
Itse en näe ollenkaan järkeä yhdistää keskipakotyyppistä remmiahdinta
turboon. Onhan se kiva kun on molemmat vaan hyvin mitoitettu turbo toimii vähintäänkin yhtä hyvin.
Omassa autossa ongelmana lähinnä ollut että alhaalla tuntuu olevan liikaakin eatonilla ahtoja. Pari mäntää meni aika pikaseen kun männänrengaspöydät murtuivat. tämä siksi kun on vakiomäntiä joissa suuri silikonipistoisuus..toiset pehmeämmät sitten meni lyttyyn.
Tosin nytten on kestäneet kun on pudottanut syttyjä alhaalla. Omassa portattu ahdin ja ahdot tällä hetkellä 1.4bar. alkaa olemaan todellakin jo rajoilla vaan porttaaminen ainakin datalogien perusteella auttoi vietävästi mm. imulämpöihin jne. Omaan ei ainakaan tartte turboaalkaa olemaan sen verta karu kampe jo ajella muutenkin.
niin konehan oli bemun m20b25 jota muutenkin hiukan viilattu. Jos tosin koko ajan menee mäntää niin kannattanee syttyä ja bensaa säätää.
tuossa männässä ainakin jo egt:ssä pitää näkyä ettei kaikki ole kohallaan.
Puhuitkin näköjään keskipako tyyppisestä remmiahtimesta.
Ja muuten egt:ssä ei näkynyt mitään huolestuttavaa...
Pientä alku tuskaa vaan uusien sytkälaitteiden kanssa.
-
eaton/holset power
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 15, 2006 1:00
- Location: ruovesi
- Contact:
saako udella mitä toimen piteitä vaatii tuo porttausslappala wrote:No semmosta sattuu virivehkeiden kanssa.
Tosin nytten on kestäneet kun on pudottanut syttyjä alhaalla. Omassa portattu ahdin ja ahdot tällä hetkellä 1.4bar. alkaa olemaan todellakin jo rajoilla vaan porttaaminen ainakin datalogien perusteella auttoi vietävästi mm. imulämpöihin jne. Omaan ei ainakaan tartte turboaalkaa olemaan sen verta karu kampe jo ajella muutenkin.
.

ja millä tavalla porttaus vaikuttaa ahtimen imuilman lämpötilaan
Ossa vähän juttua Eatonin porttauksesta!
http://www.fordmuscle.com/archives/2006 ... /index.php
http://www.fordmuscle.com/archives/2006 ... /index.php
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
-
JaniM
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Kysyin vartavasten tehtaan teknisestä tuesta,voiko läpän laittaa ennen ahdinta. Tehtaan vastaus oli: "Voi laittaa".JaniM wrote:Kaivetaas vanhaa.
Kumpi on helpompi/parempi toteuttaa remmiahtimessa läpän sijainti?
Ennen ahdinta vai ahtimen jälkeen? Tarkoitus saada toimimaan varmiten.
Kone on pieni 1.6 boxeri ja remmiksi tulee M45.
Ihan tiedoksi. Itte en tietenkään kanna mitään vastuuta mistään. Kokeilin moista mutta lapaset tippui kesken ja homma jäi vähän vaiheeseen.
Helpompi on jättää läpät paikoilleen ja laittaa Eaton puhaltamaan niistä läpi. Siis jos ne ovat jo valmiinaJaniM wrote:Kaivetaas vanhaa.
Kumpi on helpompi/parempi toteuttaa remmiahtimessa läpän sijainti?
Ennen ahdinta vai ahtimen jälkeen? Tarkoitus saada toimimaan varmiten.
Kone on pieni 1.6 boxeri ja remmiksi tulee M45.
J