Tehoa se hukkaa ~55hummaa eli pikkasen riisipaahtimen verran

Moderator: Masi_K
No kerroppa mulle mistä saan sellaisen turbon mikä herää 1,6 litraisessa koneessa 2-2,5 tonnissa ja riittää taas yläpäässä 550 heppaan ?.slappala wrote:No semmosta sattuu virivehkeiden kanssa.
Itse en näe ollenkaan järkeä yhdistää keskipakotyyppistä remmiahdinta
turboon. Onhan se kiva kun on molemmat vaan hyvin mitoitettu turbo toimii vähintäänkin yhtä hyvin.
Omassa autossa ongelmana lähinnä ollut että alhaalla tuntuu olevan liikaakin eatonilla ahtoja. Pari mäntää meni aika pikaseen kun männänrengaspöydät murtuivat. tämä siksi kun on vakiomäntiä joissa suuri silikonipistoisuus..toiset pehmeämmät sitten meni lyttyyn.
Tosin nytten on kestäneet kun on pudottanut syttyjä alhaalla. Omassa portattu ahdin ja ahdot tällä hetkellä 1.4bar. alkaa olemaan todellakin jo rajoilla vaan porttaaminen ainakin datalogien perusteella auttoi vietävästi mm. imulämpöihin jne. Omaan ei ainakaan tartte turboaalkaa olemaan sen verta karu kampe jo ajella muutenkin.
niin konehan oli bemun m20b25 jota muutenkin hiukan viilattu. Jos tosin koko ajan menee mäntää niin kannattanee syttyä ja bensaa säätää.
tuossa männässä ainakin jo egt:ssä pitää näkyä ettei kaikki ole kohallaan.
saako udella mitä toimen piteitä vaatii tuo porttausslappala wrote:No semmosta sattuu virivehkeiden kanssa.
Tosin nytten on kestäneet kun on pudottanut syttyjä alhaalla. Omassa portattu ahdin ja ahdot tällä hetkellä 1.4bar. alkaa olemaan todellakin jo rajoilla vaan porttaaminen ainakin datalogien perusteella auttoi vietävästi mm. imulämpöihin jne. Omaan ei ainakaan tartte turboaalkaa olemaan sen verta karu kampe jo ajella muutenkin.
.
Kysyin vartavasten tehtaan teknisestä tuesta,voiko läpän laittaa ennen ahdinta. Tehtaan vastaus oli: "Voi laittaa".JaniM wrote:Kaivetaas vanhaa.
Kumpi on helpompi/parempi toteuttaa remmiahtimessa läpän sijainti?
Ennen ahdinta vai ahtimen jälkeen? Tarkoitus saada toimimaan varmiten.
Kone on pieni 1.6 boxeri ja remmiksi tulee M45.
Helpompi on jättää läpät paikoilleen ja laittaa Eaton puhaltamaan niistä läpi. Siis jos ne ovat jo valmiinaJaniM wrote:Kaivetaas vanhaa.
Kumpi on helpompi/parempi toteuttaa remmiahtimessa läpän sijainti?
Ennen ahdinta vai ahtimen jälkeen? Tarkoitus saada toimimaan varmiten.
Kone on pieni 1.6 boxeri ja remmiksi tulee M45.