Kartan nousu nokalle

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Kartan nousu nokalle

Post by kynsi »

Ongemana seoksen meneminen laihalle 4 vaihteella.
Täyskaasun nousureitille täytyy tehdä jyrkkä seinä, jossa nokka ja ahdin tulevat mukaan. Vaihtotilanteessa Jengat putoo just seinän juureen ja laihalle. Jos laitan lisää bensaa tälle kohdalle alkaa prötäys.

Koneena Ford ohc 2l turbo ic. Portattu isoventtiilikansi, 290 nokka, To4 48/60 1bar ahtoja.
auto-jaakko
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Wed Apr 13, 2005 17:45
Location: Vantaa

Post by auto-jaakko »

Onks kiihdytys rikastukset oikein?
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

kerro lisää :roll:
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

kynsi wrote:kerro lisää :roll:
http://www.finsquirt.net/

5.0 Megasquirtin säätäminen
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Pitäiskö tuo kiihdytysrikastus olla minun tapauksessa mappi vai tps?
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

kynsi wrote:Pitäiskö tuo kiihdytysrikastus olla minun tapauksessa mappi vai tps?
TPS, koska kone on ahdettu
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Ahaa, mulla on tuo mappi rynkytys syönyt muutenkin hermoja.

Tästä mappikiihdytyspumpusta johtui varmaan se kartan/ahtojen nousun kohdalla bensaan hukkuminen, ja tps kiihdytyksen puutteesta johtui vaihtotilanteessa tapahtuva nyykähdys. Homma uusiksi jälleen.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

kynsi wrote:Ahaa, mulla on tuo mappi rynkytys syönyt muutenkin hermoja.

Tästä mappikiihdytyspumpusta johtui varmaan se kartan/ahtojen nousun kohdalla bensaan hukkuminen, ja tps kiihdytyksen puutteesta johtui vaihtotilanteessa tapahtuva nyykähdys. Homma uusiksi jälleen.
Juuri tästä syystä ahdetuss apitää tps:ää käyttää. Noi kiihdytysrikastukset antaa oikein säädettynäkin hetkellisesti aika pirusti bensaa ja jos ahtojen nousu triggeröi ne perä perään ilman oikeaa syytä niin ei ihme jos kone saa liikaa soppaa.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Kyllä!

Kiitokset.
Post Reply