Edittiä sen verran että koodina tuo hr10d2
Suuttimet ei aukea:(
Moderator: Masi_K
Suuttimet ei aukea:(
Missä mättää kun suuttimet ei aukee?? Kyseessä ms2.2 extrakoodilla... Johdotukset tarkistettu useaan otteeseen ja ovat ok, eli vika lienee poxissa... Ledi (d17) vilkkuu levyllä kyllä, mutta suuttimet eivät jostain syystä saa maata... Stimulaattoria ei ole käytettävissä, koska ostin poxin valmiiksi kolvattuna
... Eli onko muita keinoja suutinpiirin toiminnan tarkistamiseen/ vian määritttämiseen??
Edittiä sen verran että koodina tuo hr10d2
Edittiä sen verran että koodina tuo hr10d2
Last edited by Kessi on Mon Feb 04, 2008 19:28, edited 1 time in total.
Oletko testannut, toimivatko suuttimet suoraan akulta? Omassa romussa suuttimet olivat jumissa koska olivat seisoneet "hetken" ennen asentamista.. Tein sellaisen ratkaisun, että "räpsäytin" suuttimet auki suoraan akulta (omassa matalaohmiset suuttimet, eivät kestä pidempiaikaista ohjausta akulta -ainakaan ilman etuvastuksia), sen jälkeen toimivat megan ohjaamana..
Suuttimet siis aukeavat kun kääntää virrat megaan, mutta mega ei tunnista pyörimistä ollenkaan...
PW mittari ei tuumaa mitään.
Kaikki asetukset olen "mulkannut" jo varmaan sata kertaa kohdalleen.
Eniten tässä naurattaa että noin 1.5 vuotta sitten ko. autossa oli sama ongelma koodin vaihdon yhteydessä. mutta ei ymmärrys jälleen riitä.
Auto on Fuel Only.
puolalta tulee "pulssi" megaan. piuhat ok.
PW mittari ei tuumaa mitään.
Kaikki asetukset olen "mulkannut" jo varmaan sata kertaa kohdalleen.
Eniten tässä naurattaa että noin 1.5 vuotta sitten ko. autossa oli sama ongelma koodin vaihdon yhteydessä. mutta ei ymmärrys jälleen riitä.
Auto on Fuel Only.
puolalta tulee "pulssi" megaan. piuhat ok.
hurjalta kuullostaa ainakin minun tapauksessa. koska aikaisemminkin on käynyt sama homma.
Startatessa ei näytä kierroksia mutta kun lopettaa "sahaamisen" niin suuttimet naksahtaa. megatune näyttää että PW näyttää hetkellisesti 5ms arvoa, rpm mittarissa myös näkyy kierroksia n.100-300.
onko tunessa olemassa jotain hämyistä asetusta mitä en ole vain älynnyt kokeilla.
Startatessa ei näytä kierroksia mutta kun lopettaa "sahaamisen" niin suuttimet naksahtaa. megatune näyttää että PW näyttää hetkellisesti 5ms arvoa, rpm mittarissa myös näkyy kierroksia n.100-300.
onko tunessa olemassa jotain hämyistä asetusta mitä en ole vain älynnyt kokeilla.
Mulla sama ongelma, suuttimet naksahtaa kyllä kun laittaa virrat päälle mut tune näyttää et suuttimet ei aukea kun yrittää startata.jules85 wrote:hurjalta kuullostaa ainakin minun tapauksessa. koska aikaisemminkin on käynyt sama homma.
Startatessa ei näytä kierroksia mutta kun lopettaa "sahaamisen" niin suuttimet naksahtaa. megatune näyttää että PW näyttää hetkellisesti 5ms arvoa, rpm mittarissa myös näkyy kierroksia n.100-300.
onko tunessa olemassa jotain hämyistä asetusta mitä en ole vain älynnyt kokeilla.
Edit: Mulla siis näkyy kierros tieto. Sit kun jaksaa yrittää riittävän monta kertaa niin starttaa ja käynnissä ollessa ei ole mitään hämminkiä.
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
Tuossa oli siis syynä kaasuläppäanturi joka näytti täyttä kaasua ja meni flood clear tilaan. Eli nyt toimii.moikki wrote:
Mulla sama ongelma, suuttimet naksahtaa kyllä kun laittaa virrat päälle mut tune näyttää et suuttimet ei aukea kun yrittää startata.
Edit: Mulla siis näkyy kierros tieto. Sit kun jaksaa yrittää riittävän monta kertaa niin starttaa ja käynnissä ollessa ei ole mitään hämminkiä.
Volvo 164 Turbo -74 MS3