Suuttimet ei aukea:(

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Kessi
Megasquirttaaja

Suuttimet ei aukea:(

Post by Kessi »

Missä mättää kun suuttimet ei aukee?? Kyseessä ms2.2 extrakoodilla... Johdotukset tarkistettu useaan otteeseen ja ovat ok, eli vika lienee poxissa... Ledi (d17) vilkkuu levyllä kyllä, mutta suuttimet eivät jostain syystä saa maata... Stimulaattoria ei ole käytettävissä, koska ostin poxin valmiiksi kolvattuna :cry: ... Eli onko muita keinoja suutinpiirin toiminnan tarkistamiseen/ vian määritttämiseen??

Edittiä sen verran että koodina tuo hr10d2 :wink:
Last edited by Kessi on Mon Feb 04, 2008 19:28, edited 1 time in total.
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
Turbo projektia
jules85
Megasquirt aloittelija

Post by jules85 »

Lainatakseni aihetta,

kellään tietoa miksi suuttimet eivät aukea koodin muuttamisen jälkeen?

Päivitin uusimpaan koodiin ja loppui bensan tulo.?

apua kaivataan, pitäisi viikon päästä olla autolla ruotsissa... :evil:
teg
Megajumala

Post by teg »

Tuleeko kierrosluku? Mitä näyttää PW mittari megatunessa? onhan kaikki asetukset käyty tarkalleen läpi?
Asetuksia ei voi noin vain siirtää koodiversiosta toiseen..
msivula
Megasquirttaaja

Post by msivula »

Oletko testannut, toimivatko suuttimet suoraan akulta? Omassa romussa suuttimet olivat jumissa koska olivat seisoneet "hetken" ennen asentamista.. Tein sellaisen ratkaisun, että "räpsäytin" suuttimet auki suoraan akulta (omassa matalaohmiset suuttimet, eivät kestä pidempiaikaista ohjausta akulta -ainakaan ilman etuvastuksia), sen jälkeen toimivat megan ohjaamana..
jules85
Megasquirt aloittelija

Post by jules85 »

Suuttimet siis aukeavat kun kääntää virrat megaan, mutta mega ei tunnista pyörimistä ollenkaan...

PW mittari ei tuumaa mitään.

Kaikki asetukset olen "mulkannut" jo varmaan sata kertaa kohdalleen.

Eniten tässä naurattaa että noin 1.5 vuotta sitten ko. autossa oli sama ongelma koodin vaihdon yhteydessä. mutta ei ymmärrys jälleen riitä.

Auto on Fuel Only.

puolalta tulee "pulssi" megaan. piuhat ok.
plagu
Perustajajäsen

Post by plagu »

oisko optoerotin kosahtanu?
Patonki päivässä pitää riisitaudin loitolla.
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
teg
Megajumala

Post by teg »

Toimiiko se vielä vanhalla koodilla?

Ethän ladannut msq-tiedostoa suoraan uudelle koodille vaan hakkasit asetukset sinne käsin?
jules85
Megasquirt aloittelija

Post by jules85 »

hurjalta kuullostaa ainakin minun tapauksessa. koska aikaisemminkin on käynyt sama homma.

Startatessa ei näytä kierroksia mutta kun lopettaa "sahaamisen" niin suuttimet naksahtaa. megatune näyttää että PW näyttää hetkellisesti 5ms arvoa, rpm mittarissa myös näkyy kierroksia n.100-300.

onko tunessa olemassa jotain hämyistä asetusta mitä en ole vain älynnyt kokeilla.
jules85
Megasquirt aloittelija

Post by jules85 »

Ei toimi sillä vanhallakaan koodilla. :(

Laitoin asetukset uudestaan käsipelillä, koska vanhat asetukset eivät ikävä kyllä ole enään tallessa...
moikki
Megasquirttaaja

Post by moikki »

jules85 wrote:hurjalta kuullostaa ainakin minun tapauksessa. koska aikaisemminkin on käynyt sama homma.

Startatessa ei näytä kierroksia mutta kun lopettaa "sahaamisen" niin suuttimet naksahtaa. megatune näyttää että PW näyttää hetkellisesti 5ms arvoa, rpm mittarissa myös näkyy kierroksia n.100-300.

onko tunessa olemassa jotain hämyistä asetusta mitä en ole vain älynnyt kokeilla.
Mulla sama ongelma, suuttimet naksahtaa kyllä kun laittaa virrat päälle mut tune näyttää et suuttimet ei aukea kun yrittää startata.

Edit: Mulla siis näkyy kierros tieto. Sit kun jaksaa yrittää riittävän monta kertaa niin starttaa ja käynnissä ollessa ei ole mitään hämminkiä.
Volvo 760 turbo ja kuski on urpo.
TD power
Megasquirttaaja

Post by TD power »

moikki wrote:
Mulla sama ongelma, suuttimet naksahtaa kyllä kun laittaa virrat päälle mut tune näyttää et suuttimet ei aukea kun yrittää startata.

Edit: Mulla siis näkyy kierros tieto. Sit kun jaksaa yrittää riittävän monta kertaa niin starttaa ja käynnissä ollessa ei ole mitään hämminkiä.
Tuossa oli siis syynä kaasuläppäanturi joka näytti täyttä kaasua ja meni flood clear tilaan. Eli nyt toimii.
Volvo 164 Turbo -74 MS3
Post Reply