mistä ois paras aloittaa?
Moderator: Masi_K
mistä ois paras aloittaa?
eli www.partco.fi/msqrtv22.html ainakin myy 142 euroo sarja ja tuossa taitaa olla kaikki mitä itse ohjainyksikön kasamiseen tarvitaan?
onko tuon halvempaa sarjaa jossain? ja onko tuo v2.2 hyvä vai olisko parempi etsiä vanhempi tai helpompi sarja ensimmäiseen projektiin?
tarkotus on kötöstellä nissanin L18 koneeseen ruisku lähinnä opettelumielessä ja jos siitä sais vähän taloudellisemman eli tehoja en ole hakemassa ko. koneeseen. suuttimet on tulossa ne on 190cc
ehdotuksia,neuvoja yms.
ps.voiko juotokset tehdä normi tokmannin kolvilla vai pitäskö hommata joku kunnollinen v***n kallis kolovi?
onko tuon halvempaa sarjaa jossain? ja onko tuo v2.2 hyvä vai olisko parempi etsiä vanhempi tai helpompi sarja ensimmäiseen projektiin?
tarkotus on kötöstellä nissanin L18 koneeseen ruisku lähinnä opettelumielessä ja jos siitä sais vähän taloudellisemman eli tehoja en ole hakemassa ko. koneeseen. suuttimet on tulossa ne on 190cc
ehdotuksia,neuvoja yms.
ps.voiko juotokset tehdä normi tokmannin kolvilla vai pitäskö hommata joku kunnollinen v***n kallis kolovi?
Kyllä tuo Partcon sarja on aivan ok, ja siinä on tosiaan kaikki mitä tarvitset. Lisäksi sytkänohjausmuutokset ym mikäli sellaisia haluat on myös toki mahdollista tehdä tuohon monellakin eri tavalla.
Ja tuo Partcon sarja on ns. "vanhempaa" mallia jos sitä haluaa verrata esim. V3-piirilevyyn, joka on taas huomattavasti kalliimpikin.
Paras vaihtoehto mun mielestä ekaan projektiin kyllä.
Tuon kasaaminen onnistuu kyllä ihan tavallisella kolvilla kunhan kärki on pienehkö.
Ja tuo Partcon sarja on ns. "vanhempaa" mallia jos sitä haluaa verrata esim. V3-piirilevyyn, joka on taas huomattavasti kalliimpikin.
Paras vaihtoehto mun mielestä ekaan projektiin kyllä.
Tuon kasaaminen onnistuu kyllä ihan tavallisella kolvilla kunhan kärki on pienehkö.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Voit ohjata vain bensansyöttöä ja jättää vakiojakajan ohjaamaan sytkää ja lisätä myöhemmin megaohjauksen sille.
Kierroslukupulssin otto puolan maasta on melko tuuripeliä häiriöiden kanssa(ainakin minulla), mutta periaatteessa onnistuu.
Kierroslukupulssin otto puolan maasta on melko tuuripeliä häiriöiden kanssa(ainakin minulla), mutta periaatteessa onnistuu.
Last edited by MrFairlane on Sat Jan 19, 2008 14:30, edited 1 time in total.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
auttakaa tyhmää!!!
joo. mites toi hall anturi ois sit paras laittaa? ajattelin vaan kun pitäs vissiin laatikkoon porata sit reikä sille jos vauhtipyörältä ottaa, oma hommansa...
ja mitä siihen pitää muuta tehdä, tuleeko vauhtipyörään laittaa jokin ns.vastakappale sille anturille josta se sit ottaa signaalin?
ja mitä siihen pitää muuta tehdä, tuleeko vauhtipyörään laittaa jokin ns.vastakappale sille anturille josta se sit ottaa signaalin?
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
1GT101DC tarvitsee yksinkertaisimmillaan kaksi 6mm pultinkantaa kampiakselille neloskoneessa.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Sen kierroslukutiedon saa kyllä sieltä virranjakajastakin, jos ei ole tarkoitus tehdä mitään hifi-systeemiä.jakonen wrote:onko hall anturin asentaminen välttämätöntä? vai voiko esim virranjakajasta ottaa pulssin? tai puolalta..
ja toimiiko jakajan alipainesäätö jos jättää sytkän entiselleen ja vetää letkun vaan imusarjaan joka on omavalmistetta?
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 2
- Joined: Tue Jan 22, 2008 11:32
- Location: Kuopio
Jatkampa tähän topiciin niin ei tarvitse uutta aloittaa...
Tarkoitus olis vähän "päivittää" tuota harrastepelin moottoripuolta. Kansi on jo ehjätty, sylinterit ynnä muut kulutusosat koneessa on hyvässä kunnossa, turbon männät löytyy tarvittaessa jne jne...
Nykyisellään vehjas on perus 1600 -kuutioinen kaasaripeli, 8 venttiiliä, kärjellinen sytkä jne.
Tavoite olisi saada koneeseen mutka putkeen (hankittu jo) ja megaruutta ohjaamaan polttoaineensaantia sekä sytytystä. Ahtopaineita ei tule paljoa, ehkä n. puolen barin luokkaa tai vähän enemmän, eli tehomyllyä ei ole tarkoitus tästä tehdä vaan hyvällä hyötysuhteella toimiva käyttöpeli.
Eli: Mitä kaikkea tarvitsen? Juotoshommat, imu -ja pakosarjan teot, läppärungot sun muut onnistuu tehdä itse.
Tarkoitus olis vähän "päivittää" tuota harrastepelin moottoripuolta. Kansi on jo ehjätty, sylinterit ynnä muut kulutusosat koneessa on hyvässä kunnossa, turbon männät löytyy tarvittaessa jne jne...
Nykyisellään vehjas on perus 1600 -kuutioinen kaasaripeli, 8 venttiiliä, kärjellinen sytkä jne.
Tavoite olisi saada koneeseen mutka putkeen (hankittu jo) ja megaruutta ohjaamaan polttoaineensaantia sekä sytytystä. Ahtopaineita ei tule paljoa, ehkä n. puolen barin luokkaa tai vähän enemmän, eli tehomyllyä ei ole tarkoitus tästä tehdä vaan hyvällä hyötysuhteella toimiva käyttöpeli.
Eli: Mitä kaikkea tarvitsen? Juotoshommat, imu -ja pakosarjan teot, läppärungot sun muut onnistuu tehdä itse.
Mitsubishi Galant x2:
1991 E33A 2000GLi Leather jokapäiväkäytössä
1980 A121 1600GL Colt Sigma harrastepelinä
1991 E33A 2000GLi Leather jokapäiväkäytössä
1980 A121 1600GL Colt Sigma harrastepelinä
Turbokäyttöön tarvii siis partcon sarjan, siihen erikseen muutettava sytkän ohjaus led17 jalasta. Koska autossa on kärjetön sytytys. Jumitetaan jakaja, käytetään (ilmeisesti) jakajan sisällä olevaa hall/vr anturia antamaan megalle moottorin kierrostieto ja käytetään muuten orig sytytysosia. Suosittelen ehdottomasti laajakaistalambdaa, mutta ees joku lämmitettävä kapeakaista on ehdoton ja sille tietty mittari. Myös jonkinmoinen tyhjäkäynnin korottaja kylmälle koneelle on suositeltavissa. Ilmeisesti suuttimia tulee 4. Jos ne ovat matalaohmisia, tarvitset etuvastukset. Tämän jälkeen kaapelia, teippiä, liittimiä, tinaa, nippusiteitä läpivientikumeja, mahdollisesti tupakkaa kartsa ja pari asennusbisseä. Tmän jälkeen alkaa kiroilu ku ei käynnisty. Jotenka toinen toppa röökiä.
Sen jälkeen vähintään tankillinen pensaa ekoihin säätelyihin ja kaveri rattiin ajelemaan. Sitä ennen kannattaa opetella säätöteoriaa ja ylipäätänsä miettiä toisenkerran että kannattaako...
Muutenkin täältä löyty manuaali extra koodille.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
Sen jälkeen vähintään tankillinen pensaa ekoihin säätelyihin ja kaveri rattiin ajelemaan. Sitä ennen kannattaa opetella säätöteoriaa ja ylipäätänsä miettiä toisenkerran että kannattaako...

Muutenkin täältä löyty manuaali extra koodille.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 2
- Joined: Tue Jan 22, 2008 11:32
- Location: Kuopio
niin siis, kuten aikaisemmassa viestissä sanoin, kärjellinen sytkä on...Masi_K wrote:Turbokäyttöön tarvii siis partcon sarjan, siihen erikseen muutettava sytkän ohjaus led17 jalasta. Koska autossa on kärjetön sytytys. Jumitetaan jakaja, käytetään (ilmeisesti) jakajan sisällä olevaa hall/vr anturia antamaan megalle moottorin kierrostieto ja käytetään muuten orig sytytysosia. Suosittelen ehdottomasti laajakaistalambdaa, mutta ees joku lämmitettävä kapeakaista on ehdoton ja sille tietty mittari. Myös jonkinmoinen tyhjäkäynnin korottaja kylmälle koneelle on suositeltavissa. Ilmeisesti suuttimia tulee 4. Jos ne ovat matalaohmisia, tarvitset etuvastukset. Tämän jälkeen kaapelia, teippiä, liittimiä, tinaa, nippusiteitä läpivientikumeja, mahdollisesti tupakkaa kartsa ja pari asennusbisseä. Tmän jälkeen alkaa kiroilu ku ei käynnisty. Jotenka toinen toppa röökiä.
Sen jälkeen vähintään tankillinen pensaa ekoihin säätelyihin ja kaveri rattiin ajelemaan. Sitä ennen kannattaa opetella säätöteoriaa ja ylipäätänsä miettiä toisenkerran että kannattaako...![]()
Muutenkin täältä löyty manuaali extra koodille.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm


Mitsubishi Galant x2:
1991 E33A 2000GLi Leather jokapäiväkäytössä
1980 A121 1600GL Colt Sigma harrastepelinä
1991 E33A 2000GLi Leather jokapäiväkäytössä
1980 A121 1600GL Colt Sigma harrastepelinä
http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm Tällää toho tavoteheppamäärä ja suuttimien määrä = Voilá. Arvo on sitten karkea.nostokurki wrote:Suuttimista en vielä tiedä, jos joku osaisi neuvoa minkä kokoiset (4kpl) on hyvät matalaviritteiseen 1600cc turboon niin jakakoon tietonsa kanssamme
"based on 0.50 BSFC and 85% duty cycle
Turbo/supercharged engines should add 10% to listed minimum injector size"
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII