
Nykii kun ahtaa, missä vika?
Moderator: Masi_K
Nykii kun ahtaa, missä vika?
Auto nykyy kun ahtaa, loikkii kun jänis
ja toisinaan taas ei nyvi ollenkaan, missä vika? osaako kukaan kertoa moista. sytytyksissä vika? ja miten sen pystyy säätämään megalla?

Mitenkäs kun sama homma eli about 2500-3500rpm kun lähtee isolla vaihteella kiihdyttämään siten että nostaa paineet lähelle maksimia (0.5-0.6) niin jossain 0.4 jälkeen tekee sellaisia teräviä rykäisyjä/nykimisiä, välillä niin tiheästi että tuntuu enemmän joltain kovalta tärinältä ja joskus taas rytkäsee pari kertaa.
Laajakaistan mukaan seos pysyy kohdallaan, afr 12-12.5, ennakot laskee tuossa about 25-->20 mutta tasaisesti kuitenkin eikä sytkässäkään näy mitään ihme töksäyksiä, tps anturi antaa tasaisesti tiedon ja ilmenee vaikka pitää kaasun paikallaan, kaikkia ylimääräisiä lambdakorjauksia, kiihdytysrikastuksia yms kokeiltu pois mutta aina vaan
Jonkinnäköinen logi löytyisi mutta ei pysty pistämään mihinkään linkillä, jos jollekkin s-postiin voisi tuupata niin voisi laittaa näkyville tänne
Laajakaistan mukaan seos pysyy kohdallaan, afr 12-12.5, ennakot laskee tuossa about 25-->20 mutta tasaisesti kuitenkin eikä sytkässäkään näy mitään ihme töksäyksiä, tps anturi antaa tasaisesti tiedon ja ilmenee vaikka pitää kaasun paikallaan, kaikkia ylimääräisiä lambdakorjauksia, kiihdytysrikastuksia yms kokeiltu pois mutta aina vaan
Jonkinnäköinen logi löytyisi mutta ei pysty pistämään mihinkään linkillä, jos jollekkin s-postiin voisi tuupata niin voisi laittaa näkyville tänne

Kuulostaisi vähän sytytyskatkoksilta. Ehkä kipinä ei einää jaksa loikata tulpan kärkien välistä suuremmassa paineessa. Meneekö seokset muuten missään kohtaa rikkaammalle kuin tuo 12? Nimittäin liian rikas seos saattaa aiheuttaa myös sytytyskatkoksia ja sitten palamaton seos vääristää lambdan näyttämää laihalle päin.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Niin, jossain vaiheessa ennen tuota rykimistä käy jossain 11 puolella ja välittömästi palaa tuohon 12.5 pintaan. Tulpissa oli alkujaan 0.8mm kärkiväli jota kokeilin pienentää 0.6mm ilman sen suurempaa tulosta
Vähän tuntuu tuo pikainen rikkaalla käynti että johtuisi tuosta bensanpaineen säätimestä jossei kerkeä aivan mukaan niin heilauttaa liikaa korkealle ja vetää paksulle, tosin taas jos johtuu tuosta liian rikkaasta niin ei voi tietää kuinka pitkän aikaa pysyy liian rikkaalla jos lambda näyttää hassuja. Näytöllä eikä logissa näy kuin pieni vilaus että käy tuolla 11 puolella. Menee hetken matkaa näköjään aika tasan 12 ja pienen piikin tekee 11 puolelle ja taas nousee ~12-12.5
Vähän tuntuu tuo pikainen rikkaalla käynti että johtuisi tuosta bensanpaineen säätimestä jossei kerkeä aivan mukaan niin heilauttaa liikaa korkealle ja vetää paksulle, tosin taas jos johtuu tuosta liian rikkaasta niin ei voi tietää kuinka pitkän aikaa pysyy liian rikkaalla jos lambda näyttää hassuja. Näytöllä eikä logissa näy kuin pieni vilaus että käy tuolla 11 puolella. Menee hetken matkaa näköjään aika tasan 12 ja pienen piikin tekee 11 puolelle ja taas nousee ~12-12.5
Jeps, tasailin/ohensin hieman kartasta paria kohtaa ja nyt menee suht kivuttomasti tuosta yli, silloin tällön pätkäsee lyhyesti kerran mutta kuitenkin pysyy seos siinä 12.5 tuntumassa
Paksulla ilmeisesti kävi nopeasti jotta rupesi rykimään
Näyttää myös kiihdytysrikastus lyövän aavistuksen liikaa soppaa eli jos nopeasti painaa pedaalia niin saa kyllä räkimään siinä kohtaa, täytynee niitä tutkailla jossain vaiheessa
Paksulla ilmeisesti kävi nopeasti jotta rupesi rykimään
Näyttää myös kiihdytysrikastus lyövän aavistuksen liikaa soppaa eli jos nopeasti painaa pedaalia niin saa kyllä räkimään siinä kohtaa, täytynee niitä tutkailla jossain vaiheessa
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
- Location: vaasa
sillon ku kipinä alkaa hyytymään niin ipienemmällä paineella / laihemmalla seoksella jaksaa paremmin sytyttää ,
esim sulla saattaa 12 seoksella puutua kipinä mutta 13 seoksella toimiikiin
( ihan vertailuna vaan nuo seokset)
sitten myös tietyillä turbo , pakosarja, nokka, kompinbaatioilla saattaa tulla ko oireita, ja silloin osat on ei yhteen sopivia, eli NS puhaltaa läpi koneesta ja polttaa pakosarjan kautta toisia pyttyjä yms, yleesä yhden muuttujan muuttaminen poistaa ongelman , yleesä liian iso overlap / jyrkkä nokka turbon kokoon nähden , tai liian pieni ahdin
nokkaan nähden
esim sulla saattaa 12 seoksella puutua kipinä mutta 13 seoksella toimiikiin
( ihan vertailuna vaan nuo seokset)
sitten myös tietyillä turbo , pakosarja, nokka, kompinbaatioilla saattaa tulla ko oireita, ja silloin osat on ei yhteen sopivia, eli NS puhaltaa läpi koneesta ja polttaa pakosarjan kautta toisia pyttyjä yms, yleesä yhden muuttujan muuttaminen poistaa ongelman , yleesä liian iso overlap / jyrkkä nokka turbon kokoon nähden , tai liian pieni ahdin

Mikäköhä lie ku aina ku veättää ja menee yli 4000 kierokset niin joko paukahtelee ja isosti tai sitten vaan hyytyy kokonaa?? P-peineet pysyy korkeella. Aivan sama onko ahtopaineet alle 0.5 vai yli 2bar.. Ja vaikuttas et ei vaikuta niin hirveesti kaasunkaa asento.. TPS:ää ei oo mut se on jumpattu maihin.. Aijemmin on toiminu hyvin mut nyt on pikku hiljalleen tullu tuo paukkuminen ja nyt tekee sen jokakerta. Rajottimia ei oo muita ku kierosten ja neki on yli 6500.. Lokikin on mut en tiijä miten saa tänne.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Niin puhallinhan on sitten mallia todella pieni, ainakin pakopesältään, 2.0 9-3 saabin joku vakiotekelej-m kujala wrote:sitten myös tietyillä turbo , pakosarja, nokka, kompinbaatioilla saattaa tulla ko oireita, ja silloin osat on ei yhteen sopivia, eli NS puhaltaa läpi koneesta ja polttaa pakosarjan kautta toisia pyttyjä yms, yleesä yhden muuttujan muuttaminen poistaa ongelman , yleesä liian iso overlap / jyrkkä nokka turbon kokoon nähden , tai liian pieni ahdinnokkaan nähden
Nokka ja kansi vakio
Näyttääkin pieneltä
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... eesta6.jpg
Uskalla edes kuvitella paljonko tuolla on pakopaineet

Tarkoituksena rakennella vähän taas talven aikana eri palikoista nyt kun on tuosta ylipainetekniikasta kesän verran viisastuttu
