koneena 1.8 16v mss+extrakoodi hall-mallin jakajalla.ongelma alkoi kun ekakerran konetta pyörittäessä huomattiin ettei suuttimista tule bensaa,linja paine oli kyllä ok niin kuin kuulu.seuraavaksi tulpat irti ja tutkimaan onko syy kenties ohjauspulssissa. toinen probleema löytyikin että startatessa ei tulpille tule kipinää vaan aina kun virta-avaimen käänti nollaan niin se tulppa antoi tulen missä sytytysjärjestys oli kohdallaan.onkohan jossain johdotuksessa tullu virhe?
sitäkin yritetty ..kampiakselin päästä avaimella ja tulppa irti mutta ei kipinää käsipelissä ei vaan kipinää tule. jakajakin näytti hyväkuntoiselta ja pyörijäkin on uusi ettei pitäisi siitä olla kiini.kummallisinta on että kipinä käy tulpassa kun virta-avaimen kääntää nollaan
Mittaa varsin tuleeko jännite virtalukon starttiasennossa?
Kaukaa haettua, mutta joissain vanhoissa(joissa kärjet, etuvastus ja starttiohitus sille) virtalukko ei välttämättä yhdistä virtoja starttiasennossa.
Mikä auto?
tuli mieleen että voisiko se tehdä tuon jos sytkän piuhat olisi menny väärin boxissa kun ohjaus on otettu fidlestä.. . tacho ja fidle johdot vaihtaisi paikkaa.sytkä on ollut aina kärjetön ja ohjainlaitettakin kokeilin vaihtaa mutta sama tulos.
Itellä käynyt joskus samoin, ku kaverin autoo olin kattomassa.
Kipinää ei tullut startatessa, mutta käsin tuli. Oli piuhat laitettu ristiin virtalukossa (en ollut ite laittanut). Ihmettelin tovin, missä mahtaa vika olla.
sekin on pois suljettu kun virtalukolta ei ole otettu ryöstöjä..switched + otettu sulaketaululta ja sekin pitäisi olla ok.kokeilin siihenkin suoraa + akulta mutta ei vaikuttanu.maadotustakin mietin mutta se pitäisi olla kondiksessa ja..
Laita megatunesta auki realtimedisplay niin syttyykö se cranking valo kun pyörität starttia?
Itsellä kun kampiakselin asentotieto katkesi niin rpm pysyi 0 ja cranking ei syttynyt realtime displaysta.. hetken sai itekin miettiä missä se vika oli sitten.
voisko olla että vaatii sittenkin sen ylösveto vastuksen tai että boxissa olisi sitten jotain hämärää.. yhtä asiaa kanssa mietin kun auto on 2vuotta ollut rakenteilla että joku johto nippu olisi saanu hapettumaa..
no niin osa asiasta selveni.otin sytkän ohjauksen irti mss:stä ja kytkin kuten alkuperäisesti autossa on ja kipinät tuli tulppiin.. boxissa johdot oli ok.hall anturia en vielä kerennyt mittaamaan.
asia selveni.mittailin hall output:in satartatessa antoi tuloksen 0volttia mss:llä. taas auton omalla ohjaimella oli 6. jotain eli näemmä vaatii ylösvedon toimiakseen. kiitokset etukäteen osallistuneille
KariM wrote:Mittaa vielä hall:n lähdöstä jännite sekä silloin kun haittalevy on hallin edessä ja silloin kun ei ole. Pitäisi tulla reilusti eri tulokset.
Miten paljon eritulokset? mulla 0.05V mutta tuo tuskin riittää
Oman MS:ni triggauksen alaraja oli noin 2.8V, eli vähintään 3V ero saisi olla signaalin ylhäällä- ja alhaallatiloilla. Jos kumpikin tila näyttää noin nollaa kuten esim. tuo 0.05V, ja Hall:n jännitesyöttö on kuitenkin kunnossa, niin sitten tuo kuvassa esitetty 1Kohm ylösvetovastus pitäisi auttaa.
no eipä lähteny vieläkään toimimaan vaikka tinasin ylösvedon hall:lle. laitoin 0.5wattisen ylösvedon..pitäisi olla kai sopiva. nyt hallin ulostulo signaali on 0.24v mutta ainoastaan sen ajan kun pumput käy eli startatessa katoaa mitähän kokeilee seuraavaks.....
Sitten tuo viittaa vikakytkentään johdotuksessa tai vikaantuneeseen laitteistoon. Tuo että se vähäinenkin hall-signaali katoaa pumpprimen jälkeen tarkoittaisi sitä että joku siellä boksissa aktiivisesti vetää signaalin alas. Kuitenkaan siinä tach-inputissa ei mitään sellaista tavaraa ole joka oikein toimiessaan niin pystyisi tekemään.
Tuleehan hallille (ja tietenkin MS:lle) käyttöjännite myös startatessa?
testaukset on saatu loppumaan ,tuloksena ei kipinää kummallakaan jakajalla johdotukset mitattu ja tarkistettu eikä vikaa löytynyt.joku nyt boxissa vetää virrat alas kun vw:n omalla sytkäohjaimella kipuna tulee normaalisti.ainoa mitä ei vielä tarkastettu on relekortin ja boxin välinen piuha koska boxiin tehty muutos sytkänohjaukselle. .mitkä navat mahtaa relekortin ja boxin yhdistää kun fidlestä otettu sytytys
nyt auto toimii vikana oli huono juotos vastuksessa ..ja kaikki tuntuu olevan kohdallaan auto käy tasaisesti kaikilla kierrosalueilla ainoastaan kylmä rikastus on hiukan yläkantissa mutta muutaman päivän säätelyllä uskon asian korjaantuvan.
hall anturin ulostulo signaali vaati ylösvedon ,kyseinen vastus oli tod heikosti ottanut kiini juottaessa.varmaan 75% vioista johtuu pelkästään just näistä eli näihin pitää käyttää aikaa..
miki wrote:hall anturin ulostulo signaali vaati ylösvedon ,kyseinen vastus oli tod heikosti ottanut kiini juottaessa.varmaan 75% vioista johtuu pelkästään just näistä eli näihin pitää käyttää aikaa..
Aika samanlaiselta ongelmalta vaikuttaa. Transistoreista ei löytynyt vikaa. Täytyypä koittaa tuolla kilon ylösvedolla tuohon Hall-signaaliin. Hallin signaalin tarkistin, ja kyllä yleismittari selkeästi reagoi. Samoin kierrostieto tulee megalle, n.250rpm startatessa.
Sellasen huomasin, että kun "räpsyttelee" megalta modulille tulevaa johtoa, antaa kipinän aina kosketuksesta. Aivan niinkuin jos sitä ohjausta suoraan maahan yhdistää. Eli siis megan liitäntä olisi koko ajan maissa Ilman virtoja mitattaessa ei kyllä näyttäisi siltäkään, mutta ehkä joku jossain ennen Q5 on maissa...täytyypä tutkia huomenissa paremmin.