vielä kerran triggeristä.

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
zhakal
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Sun Aug 06, 2006 19:20

vielä kerran triggeristä.

Post by zhakal »

olen niin sekaisin kohta kun olen sählännyt kaikki mahdolliset tiedot läpi että päästä sattuu. :D

olenko ymmärtänyt oikein.

triggeri pyörä (36-1) on nyt tulossa kampiakselin päähän.

http://img214.imageshack.us/my.php?image=1292941fb3.jpg

kone on nyt yläkuolokohdassa. onko mitään merkitystä mihin asentoon nyt rattaan kiinnitän kunhan vr-anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta eli n:9 hammasta?
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Ei oikeastaan kunhan sen katsoo että anturin saa sopimaan.
Kessi
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Mon Nov 06, 2006 19:27
Location: Turku
Contact:

Post by Kessi »

Helpoin tapa on asentaa ensimmäisenä anturi sopivaan paikkaan, jonka jälkeen käännät koneen yläkuolokohtaan ja sijoitat puuttuvan hampaan 90º vr-anturin edelle :wink: ... Ts. koneen ollessa 90º ennen yläkuolokohtaa, on puuttuva hammas vr-anturin kohdalla...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
Turbo projektia
Olli
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun May 28, 2006 21:12
Location: Tampere

Post by Olli »

En nyt viitsi tehdä kokonaan uutta keskustelua triggereistä niin kysyn täällä.

Autoon on tulossa tuo perus Honeywellin hall-anturi ja alunperin oli tarkoitus laittaa sille 6-1 triggeripyörä, mutta mietin että sopisiko yhtä lailla 8-1-pyörä tuolle anturille? Meneekö tappien väli liian tiheäksi? Tappien päät ovat n. 130mm halkaisijan kehällä.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Ei mene liian tiheäksi. Siihen menee vaikka 12-1 pyrörä myös.
harrastaja
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 225
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
Location: Riihimäki

Post by harrastaja »

Suurinpiirtein 11mm alkaa olla minimiväli.
Olli
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun May 28, 2006 21:12
Location: Tampere

Post by Olli »

Mahtavaa. Mulla on nyt kehässä kaksi tappia jotka ovat vastakkaisissa kohdissa ja tuo 6-1:n 60 asteen jako ei vaan olisi sopinut. Nyt kun on mahdollisuus 8-1-tyyppiseen, niin 45 asteen jaolla molemmat osuu kohdilleen.

Onko suositusta tapin korkuudesta?
zhakal
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Sun Aug 06, 2006 19:20

Re: vielä kerran triggeristä.

Post by zhakal »

no niin nyt rupeaa olemaan starttaukset lähellä ja haluaisin varmistaa että kuinka suuri väli tarvii/saa olla vr-anturin ja hammasrattaan välissä?
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

0.75-1.0 mm olis hyvä rako
BAM
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Wed Jun 13, 2007 16:17

Post by BAM »

mulla on tuollainen 6-1 triggeri kanssa, päteekö siihen sama että puuttuvan hampaan ja hall-anturin väli 90 astetta?
Olli
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun May 28, 2006 21:12
Location: Tampere

Post by Olli »

Kerrataanpa vielä onko sillä jotain merkitystä millaisen triggerin 4-sylinteriselle moottorille tekee, kunhan hammasluku on parillinen ja tappien välit sopivat?

Suunnitelmissä oli siis tuo 8-1, mutta onko sillä väliä onko se 4-1, 6-1, 8-1 tai vaikka 10-1? Jotain tekstiä tuosta luin, mutta en täysin ymmärtänyt.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Eihän sillä muuta väliä ole, kun hammasasetukset ja triggerangle ovat oikein. Niin ja 4-1 pyörä on minimi neloskoneen suorasytkään.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Post Reply