kone on nyt yläkuolokohdassa. onko mitään merkitystä mihin asentoon nyt rattaan kiinnitän kunhan vr-anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta eli n:9 hammasta?
Helpoin tapa on asentaa ensimmäisenä anturi sopivaan paikkaan, jonka jälkeen käännät koneen yläkuolokohtaan ja sijoitat puuttuvan hampaan 90º vr-anturin edelle ... Ts. koneen ollessa 90º ennen yläkuolokohtaa, on puuttuva hammas vr-anturin kohdalla...
En nyt viitsi tehdä kokonaan uutta keskustelua triggereistä niin kysyn täällä.
Autoon on tulossa tuo perus Honeywellin hall-anturi ja alunperin oli tarkoitus laittaa sille 6-1 triggeripyörä, mutta mietin että sopisiko yhtä lailla 8-1-pyörä tuolle anturille? Meneekö tappien väli liian tiheäksi? Tappien päät ovat n. 130mm halkaisijan kehällä.
Mahtavaa. Mulla on nyt kehässä kaksi tappia jotka ovat vastakkaisissa kohdissa ja tuo 6-1:n 60 asteen jako ei vaan olisi sopinut. Nyt kun on mahdollisuus 8-1-tyyppiseen, niin 45 asteen jaolla molemmat osuu kohdilleen.
Kerrataanpa vielä onko sillä jotain merkitystä millaisen triggerin 4-sylinteriselle moottorille tekee, kunhan hammasluku on parillinen ja tappien välit sopivat?
Suunnitelmissä oli siis tuo 8-1, mutta onko sillä väliä onko se 4-1, 6-1, 8-1 tai vaikka 10-1? Jotain tekstiä tuosta luin, mutta en täysin ymmärtänyt.