Mitenkä on moottorin lämpöjen kanssa kun säätelen tyhjäkäynnin ennakot ja seokset silleen että käy nätisti niin n. 10min ja motti on kannesta senverta kuuma että sylki kiehuu??
Tyhjäkäyntiä en oikein ole saanut 1600 pienemmäksi vielä.
Ilmajäähdytteisen lämmöistä!?
Moderator: Masi_K
Niin mikä se kysymys varsinaisesti oli?
Meinaatko, että kone lämpenee nyt normaalia enemmän tyhjäkäynnillä? Tuollainen ilmajäähdytteinen kone kyllä lämpenee aika tehokkaasti paikallaan käytettäessä ihan normaalistikin. Sytkäennakot kannattaa tietysti tarkistaa lampulla, että ovat edes kohtuullisen lähellä tehtaan arvoja. Väärillä ennakoilla koneen saa kyllä kuumenemaan helposti.
Jos et saa tyhjäkäyntiä tuon pienemmäksi, niin sulla on ilmavuoto jossain tai kaasuläppä ei mene kunnolla kiinni. Eikös sulla ollut tuossa vain yksi kaasuläppä? Jos imupuoli on tiivis, niin kone kyllä sammuu samantien kun läpät vetää kiinni, oli säädöt mitä tahansa. Entä onko sulla tuossa jotain tyhjäkäyntiventtiiliä? Se voisi tietysti sotkea tilannetta vaikka miten.

Jos et saa tyhjäkäyntiä tuon pienemmäksi, niin sulla on ilmavuoto jossain tai kaasuläppä ei mene kunnolla kiinni. Eikös sulla ollut tuossa vain yksi kaasuläppä? Jos imupuoli on tiivis, niin kone kyllä sammuu samantien kun läpät vetää kiinni, oli säädöt mitä tahansa. Entä onko sulla tuossa jotain tyhjäkäyntiventtiiliä? Se voisi tietysti sotkea tilannetta vaikka miten.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
No ainakin tuo mun kone lämpenee 10 minuutin paikallaan käyttämisellä kuumemmaksi kuin missään normaaliajossa. Siis ainakin kannen ja sylintereiden lämpöä ajatellen, öljyn lämpö ei tuossa vielä ehdi nousemaan kovin ylös. Että siinä mielessä kuulostaa ihan normaalilta.
Halpislamppu on toiminut ihan hyvin mun mittailuissa. Kunhan vaan on riittävän selkeät ajoitusmerkit jossain kohtaa.
Halpislamppu on toiminut ihan hyvin mun mittailuissa. Kunhan vaan on riittävän selkeät ajoitusmerkit jossain kohtaa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85