Pitäskö riittää n.100rpm starttauksessa potkasemaan kone käyntiin? Kokoonpano on MSnS Hi-res, hukkakipinä, 36-1 trikkeripyörä honeywellin 1GT101DC-anturi haistelemassa, Syttykivi boschin kopio 0 227 100 200-vastaava, 300cc suuttimet, kone 1800cc.
Startti uupuu kun pyöritettäävää on paljon ja puristukset kohtalaiset. Ilman tulppia pyörii 200rpm ja sytty toimii. Lampulla on katottu, että kipunat pitäs sattua suunnilleen oikeilla kohdin. Bensa haisee ja tulpat kastuu, kun ne pistää takas paikolleen. Kaikki anturit antaa tiedot ja mega tuntus toimivan oikein. Muutaman kerran jo putkessa mosahti lupaavasti, mutta tuo startin uupuminen lopetti tuon käynnistys-yrityksen. Toinen startti on tulossa, mutta voi olla, ettei tuo starttinopeus mene n. 200rpm yli. Akkujännite laskee megan mukaan n. 10v paikkeille.
Onko kellä kokemusta vastaavasta? Miten ois paras lähteä etenemään?
Starttauskysymys
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Boosterilla annettiin virtaa. Startti oli heikko ja menee jokatapauksessa vaihtoon. Lähinnä askarruttaa tuo 100-200rpm starttausnopeus, että tuleeko riittämään. Koska kun ilman tulppia pyöritettiin niin ei tuota 200rpm enempää antanu, joten tn. ei anna uusi starttikaan enempää potkua kun tulpat on kiinni. Kone on kuivasumppuvoitelulla ja sähköpumpulla, että voitelusta ei pitäs olla kiinni. Kunhan sais koneen senverran pyörimään että sais selvää tarviiko lisää soppaa vai vähemmän, starttausvaiheessa. Nyt meni tulpat märäksi, kun ei kertakaikkiaan jaksanu pyörittää.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Ok. Pitää lähteä ettimään tota Cranking/Priming osastoa kohdalleen, voi vika olla siina. Kipunaa tuli tulpat irti ja ajotuslampulla katottuna 10ast. syttymerkkikin löyty , että pitäs tuon syttypuolen olla ainakin sielläpäin. Trigger return on käytössä, joka mun käsityksen mukaan pitäs olla parempi tuon 36-1 pyörän kanssa.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Saatiin auto käyntiin. Ongelmia oli vähän enemmänkin (muuallakin kun megassa ja sen kytkennöissä), mutta lopulta kaikki ratkesi. Syttykivi vaihdettiin vielä kahteen -139-bosch-klooniin, kun 200-loppunen pimeni. Oma moka kun ei tarkistanu asetuksia. Nyt ei tosin dwelleistä ole huolta kun kivet hoitaa ne itse.
200rpm kyllä riittää starttaukseen kun kaikki muu on kohdallaan. Cranking/priming arvot on vielä vähän hakusessa, mutta sieltä ne löytyy.
Kyllä oli tunnelmaa kun motti rysähti pyörimään
Ps. pitää laittaa kuvia ja juttua vielä joskus tuonne projektiosioon. Niin ja auto on sunbeam imp
200rpm kyllä riittää starttaukseen kun kaikki muu on kohdallaan. Cranking/priming arvot on vielä vähän hakusessa, mutta sieltä ne löytyy.
Kyllä oli tunnelmaa kun motti rysähti pyörimään

Ps. pitää laittaa kuvia ja juttua vielä joskus tuonne projektiosioon. Niin ja auto on sunbeam imp