Joo, kerrohan kun olet viisaampi. Kun on tuossa ihan vieressä..meizzzi wrote:SS-motorssiin menossa keskiviikkona ms:n kanssa. Sanoivat että muutamia ovat noita säätäneet, että katsotaan miten käy. Itse kuitenkin säädän tarvittaessa. Laitan sit ilmotusta että millanen paikka ja mitä tekevät....
Paikka siis otalammella, lähellä helsinkiä.
Säätämistä Dyno-rullien päällä
Moderator: Masi_K
-
SporttiJanne
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 6
- Joined: Fri Jun 02, 2006 21:53
- Location: Naantali
- Contact:
-
SporttiJanne
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 6
- Joined: Fri Jun 02, 2006 21:53
- Location: Naantali
- Contact:
Onnistuu meillä,Krisse wrote:Onkos meillä uusia operaattoreita tiedossa näihin hommiin?
Onhan tässä threadissa noita jo ollukin, mutta mä haen tässä nyt sellasta että mä vaan meen sinne ja maksan ja sillä sipuli.
... vaikka kyllä mä Sporttiautoonkin mailin väänsin.
soita ja varaa aikaa.
02-5332686
Janne tai Jarkko
Sporttiauto
(Sähköpostilootasi on muuten täynnä...)
Kyllä se sun mailisi perille tuli ja se olikin kaikessa lyhyydessä ja ytimekkyydessään (onnistuu, soita) selvästi paras.
Sinne teille kun vaan on tuo 300 kilsaa matkaa jota ei aivan näppituntumalta uskalla lähteä ajelemaan, niin ajattelin käydä tossa löytämässäni paikallisessa mestassa ensin vähän ruuvauttamassa. Siellä ei Mega järin tuttu systeemi ole, joten olenkin varautunut siihen että tavoitteita ei ehkä saavuteta ja jos näin käy niin palaan sitten asiaan.
Niin, ja vastasihan tuo threadin alussa mainittu Street Turbokin, kehoittivat asioimaan AMWorksissa
Ja mitä tulee tuohon KariM:n heittämään puolittain toimivaan rytöön jonka säätäminen meneekin vianhauksi, ni ite olen omani kasannu ja vaikka se hyvin tuntuu toimivankin niin ainakin minä varaudun siihen että tosipaikan tullen homma menee vituralleen ja saan maksaa varaamastani ajasta vaikka vehkeet olisi lauennu ekalla vedolla ja kotimatka taittuisi narun perässä
Sinne teille kun vaan on tuo 300 kilsaa matkaa jota ei aivan näppituntumalta uskalla lähteä ajelemaan, niin ajattelin käydä tossa löytämässäni paikallisessa mestassa ensin vähän ruuvauttamassa. Siellä ei Mega järin tuttu systeemi ole, joten olenkin varautunut siihen että tavoitteita ei ehkä saavuteta ja jos näin käy niin palaan sitten asiaan.
Niin, ja vastasihan tuo threadin alussa mainittu Street Turbokin, kehoittivat asioimaan AMWorksissa
Ja mitä tulee tuohon KariM:n heittämään puolittain toimivaan rytöön jonka säätäminen meneekin vianhauksi, ni ite olen omani kasannu ja vaikka se hyvin tuntuu toimivankin niin ainakin minä varaudun siihen että tosipaikan tullen homma menee vituralleen ja saan maksaa varaamastani ajasta vaikka vehkeet olisi lauennu ekalla vedolla ja kotimatka taittuisi narun perässä
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Tuo on hyvä asenne. Sen mukaan kun varustautuu, ja laittaa perusasiat kohdalleen, niin miksipä se ei sitten enää onnistuisikaan.Krisse wrote:ainakin minä varaudun siihen että tosipaikan tullen homma menee vituralleen ja saan maksaa varaamastani ajasta vaikka vehkeet olisi lauennu ekalla vedolla ja kotimatka taittuisi narun perässä
Sanavalinta oli tarkoituksella provokatiivinen
Näin se homma parhaiten pelaakin, perusteet toki pitää 'säätäjän' eli kunkin omakohtaisesti osata -> ettei ajajan ohjeet mene 'mitä mä säädän' kyselyksi.KariM wrote:...vaan tuomaan ymmärrystä "me ajetaan/neuvotaan, sä säädät" -palveluille.
Ynnä perusasiat kuntoon (riittävät poltto-ainelaitteet, voimansiirto, kartat lähelle jne.) ennen kuin edes dynoon menoa harkitsee.
Dyno reissu takana ss-motorssissa ja säädöt oli ihan kohtuu lähellä, sytkäkarttaan tehtiin pieniä muutoksia. Minä itse säädin, mutta olisi se varmaankin onnistunut dynottajaltakin. Tosin hommaa helpotti, että itse tiesi asioista ja laajakaista oli valmiina autossa, joten dynon tiedonkeruussa näkyi vaan kierrokset, teho jne.
Halpa reissu, vähä yli tunti ja 50e. Joku 7 vetoa vedettiin kaikenkaikkiaan.
Jokin ahdistaa rst ekkeriä, kun tehokäydä oli vaakasuora ja vähän ennen 6000rpm tipati teho kuin seinään. Veikkauksena oli aluksi että kaasuläppä. Filtterikään ei ahdistanut, mutta mietintämyssy päähän ja uudestaan joskus.
Halpa reissu, vähä yli tunti ja 50e. Joku 7 vetoa vedettiin kaikenkaikkiaan.
Jokin ahdistaa rst ekkeriä, kun tehokäydä oli vaakasuora ja vähän ennen 6000rpm tipati teho kuin seinään. Veikkauksena oli aluksi että kaasuläppä. Filtterikään ei ahdistanut, mutta mietintämyssy päähän ja uudestaan joskus.
Mitä tuli ja millä muutoksilla? Nämä rst ekkerit kiinnostaa...meizzzi wrote: Jokin ahdistaa rst ekkeriä, kun tehokäydä oli vaakasuora ja vähän ennen 6000rpm tipati teho kuin seinään. Veikkauksena oli aluksi että kaasuläppä. Filtterikään ei ahdistanut, mutta mietintämyssy päähän ja uudestaan joskus.
Cossu clubin puolelle laitoin enemmän faktaa, mutta voihan mä pastea ne tähänkin._P_ wrote:Mitä tuli ja millä muutoksilla? Nämä rst ekkerit kiinnostaa...meizzzi wrote: Jokin ahdistaa rst ekkeriä, kun tehokäydä oli vaakasuora ja vähän ennen 6000rpm tipati teho kuin seinään. Veikkauksena oli aluksi että kaasuläppä. Filtterikään ei ahdistanut, mutta mietintämyssy päähän ja uudestaan joskus.
Ehkäpä sitä voisi vähän kirjoitella tännekkin asiaa kun kaveri ei itse jaksa. Potilas on mk3 ekkeri, jossa s1 tekniikka. Moottoria vähän paranneltu, koria ja alustaa.
Sitten ongelmiin:
Dynoreissu takana ja 0.8 paineilla teholappuun 180hp ja 270Nm. Tehokäyrä hyvin tasainen jostain kumman syystä ja ennen 6000rpm meno loppuu kuin seinään. Lisää painetta pannuun ja tehot kasvoivat vain 15hp, samat oireet kuin edellä (1.2bar). Bensaa riittää seos noin 12 hujakoilla, eikä ennakoita uskallettu hirveästi nostaa, kun olivat jo kireähköt dynottajan mukaan. Logia on dynosta MS:llä otettu, mutta matkalla lambdan piuha irtosi, joten logissa se ei näy oikein.
Moottori: vakioalakerta, kansi rallyracen viilaama, isommilla venttiileillä, nokkana koneessa ollut kentin 22 (vissiinkin kaasari nokka), 4wd cossun ahdin, iso IC, Megasquirt ediksellä, 390cc suuttimet, DP 3", laajaista jne.
Efin imusarja tuossa ja efin kaasuläppä, jota veikattiin että on liian pieni. Filtteri irroitettiin ja ei vaikutusta. Nyt saa ruveta sitten arvailemaan ja spekuloimaan.
Lappu ja videota Tästä. Jos enemmän juttua tulee, niin siirrän menestystarinoihin jupinat.
Ei pitäisi sen 52mm kaasuläpän ahdistaa kun vaparinakin riittää noille tehoille? Prkl kun alkaa itseäkin kiinnostaa tuollaisen turbo CVH:n kasaaminen kun näitä lukeemeizzzi wrote: Efin imusarja tuossa ja efin kaasuläppä, jota veikattiin että on liian pieni. Filtteri irroitettiin ja ei vaikutusta. Nyt saa ruveta sitten arvailemaan ja spekuloimaan.
Kokemuksia tuommosesta firmasta kun MoTest?
Toimii Jyväskylässä ja säätää myös mega autoja!
www.motest.fi
Toimii Jyväskylässä ja säätää myös mega autoja!
www.motest.fi
Fiesta mk3 TIC feat. megaruiskaus
Jos tarkotti että pitää itte säätää, kertovat vaan mitä säädetään ja mihin päin. Kumma juttu jos siellä ei megaa voi säätää.cortna wrote:Valkeakoskella harinen rullat löytyy mutta ei tietoo säätääkö
mega ruuttaa kun itte myyvät hesteckiä
http://www.hestec.fi/palvelut.htm
Sarkkolalla on omaa autoo säädelty niin, että Perttu ajo rullilla ja itte säätelin sen ohjeitten mukaan, mutta niinkun kaikissa muissakin penkkipaikoissa, auton pitää olla kunnossa kun sitä aletaan säätämään. Eli kardaanit ja muut pyörivät tasapainossa ettei ne syöksy kabiiniin, kone ei vuoda mitään ja tulpat on kunnossa, vedet pysyy sisällä jne. Perusasiat.