-2.8-litrainen suora twincam-kutonen
-Kansi avarrettu, jäähdytetyt "kisavenat", jyrkät nokat, 6-1 peltisarja
-Matalaimpedanssiset about 350-450cc@4bar suuttimet etuvastuksilla
-Prog. b-painesäädin (3 kiloa ilman alipainetta)
-GM HEI-sytkäboksi muuttaa virranjakajan inkkarilta tulevan signaalin MS:n ymmärtämään muotoon
-"Normaali possilainen" sytkäboksi ohjailee puolaa
-Ruutassa taitaa olla S-version koodi... Joku puoli vuotta vanha.
-TPS:ää ei ole
-Kapeakaistalambda
Tarkistettu:
-Noin 3000km sitten tehty koneremppa (yläkerta uusiksi, alakerran tarkistus)
-Suuttimet toimii, kuvio on kaikissa samanlainen, ruiskivat startatessa
-Kipinänohjaus toimii, tai ainakin toimi kun bensaa jakeli K-Jet. Eipä kai se itsestään ole seonnut.
-Kaikki Tunen asetukset käyty läpi minun sekä MS:n kanssa kokeneemman kaverini toimesta moneen kertaan. Vaikuttaa olevan ok kaikki.
-Kokeiltu 1-3 ruikkausta per kierros, alternating ja simultaneous, ei PWM:ää käytössä
-Sytkän ajoitus varmistettu 100% varmasti oikeaksi (venttiilit kiinni, pyörijä osoittaa ykköseen, ajoituslampulla tarkistus)
-Läppärin ruudulla heiluu kaikki mittarit kuten pitää.
Ai niin, ne oireet. Auto räjähtää samantien käyntiin kun avainta näyttää. Sekunnin-parin päästä sammuu. Tämän hetken verran keksintö rähisee tosi iloisesti. Joskus ei sammu, mutta käy aivan älyttömän vaikeasti, ei nosta kierroksia ollenkaan ja loikuuttaa pakoputkessa ja imusarjassa. Ei kuulosta käyvän kaikilla pytyillä, mutta kaikki pakosarjan putket lämpiää (tämä pitää vielä varmistaa).
Mitään mekaanista vikaa en usko moottorissa olevan, auto on tuossa kohtaa pihaa seisonut siitä asti, kun sen siihen ajoin. Silloin ei ollut mitään oiretta eikä häiriötä. Silloin oli siis K-Jet jakamassa bensaa ja MS ohjaamassa sytkää.
Alkaa loppua ideat kesken.
