VW COP puolien kytkentä
Moderator: Masi_K
VW COP puolien kytkentä
Eli nyt käsissä 4kpl VW 1,6FSI COP puolia, jotka tarkoitus naittaa volvon 16v vinokoneen kanteen VW:n johtosarjalla.
Eli johtosarjassahan joka puolalle tulee 4 johtoa:
1. +
2. - (akulta?)
3. ohjausvirta sytkäkiveltä
4. - sylinterikannesta
Eli onkos homma sitten ihan näin, ainakin johtosarjan ja yhden netistä löytyneen sivun (jonka osote on oikeasti liian pitkä) perusteella olis näin.
Eli johtosarjassahan joka puolalle tulee 4 johtoa:
1. +
2. - (akulta?)
3. ohjausvirta sytkäkiveltä
4. - sylinterikannesta
Eli onkos homma sitten ihan näin, ainakin johtosarjan ja yhden netistä löytyneen sivun (jonka osote on oikeasti liian pitkä) perusteella olis näin.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
En pysty varmaksi sanomaa kun en tiedä puolan numeroa. Ohjausvirran suhteen on varmaan samanlainen kuin muutkin uudemmat VAG-puolat, eli tuossa on sisäisesti rakennettu ohjaus. Esimerkiksi kun Audin 5syl 20vt koneeseen vaihdetaan vanhojen puolien tilalle uudemmalin puolat, otetaan sytkäpäätteet kokonaan pois välistä, Motronicilta suoraan piuhat puolille.
Juu, no kokeillaan kohta.
Ainakin johtosarjassa kaikilta 4:ltä puolalta menee 1,2,4 paikoilta johdot yhteen nippuun, eli 1 on musta/lila ja päätyy liittimeen about 1,5m päässä, 2 on ruskea ja 4 on ruskea/keltainen, jossa ihan 4-puolan vieressä maadoituspiste.
Sitten 3.s navalta lähtee 0,5mm2 piiiitkät (1,5m?) piuhat.
Eli tarkotuksena ottaa megalta ohjaus ISL9V3040P3 IGBT sytkäkiville 380ohm vastuksen kautta prossun pinneiltä, sitten minus sytkäkiville, ja sitten sytkäkiven "uloslähtöön" kytkeä puolan 3.napa.
Tuskin sentään suoraan prossulta voi ottaa puolan "ohjausvirtaa"...
Vai olenko nyt pahasti hakoteillä...
Nokalle tulee 20-1 polkupyörän takaratas, ja honeywellin hall-anturi, joka kytketään +5vref, maa ja sit OPTOIN, eli U4 pin6.
Ainakin johtosarjassa kaikilta 4:ltä puolalta menee 1,2,4 paikoilta johdot yhteen nippuun, eli 1 on musta/lila ja päätyy liittimeen about 1,5m päässä, 2 on ruskea ja 4 on ruskea/keltainen, jossa ihan 4-puolan vieressä maadoituspiste.
Sitten 3.s navalta lähtee 0,5mm2 piiiitkät (1,5m?) piuhat.
Eli tarkotuksena ottaa megalta ohjaus ISL9V3040P3 IGBT sytkäkiville 380ohm vastuksen kautta prossun pinneiltä, sitten minus sytkäkiville, ja sitten sytkäkiven "uloslähtöön" kytkeä puolan 3.napa.
Tuskin sentään suoraan prossulta voi ottaa puolan "ohjausvirtaa"...
Vai olenko nyt pahasti hakoteillä...
Nokalle tulee 20-1 polkupyörän takaratas, ja honeywellin hall-anturi, joka kytketään +5vref, maa ja sit OPTOIN, eli U4 pin6.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
No nyt on kytketty, tekniseltä savulta vältyttiin ainakin toistaiseksi.
Mutta nyt ei sit tule kiekkatietoa tolta honeywellin anturilta megalle. Tai siis tulee, mutta mega ei huomaa mitään tapahtuvan, vaikka moottori pyöriikin..... (siis startilla)
Kiekkamittari näyttää 2rpm kokoajan...

Mutta nyt ei sit tule kiekkatietoa tolta honeywellin anturilta megalle. Tai siis tulee, mutta mega ei huomaa mitään tapahtuvan, vaikka moottori pyöriikin..... (siis startilla)

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Juu, ei ole numeroita näissä puolissa, FEBI on valmistaja, muuta tietoa ei ole, kun että ovat 1,6FSI koneeseen, ja volkkariin pitäis suoraan käydä.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Eli suomeksi, mitä signaalia puolat haluavat, kelpaako prossulta SUORAAN +5v signaali, vai täytyykö väliin kyhätä joku hirveä kytkentähässäkkä?
Nyt kone toimii muuten, ja ledit vilkkuvat sytytyksen merkiksi, mutta puolista en saa kipinää ulos...
Kokeiltu on IGBT:iden kanssa, NPN trankkujen kanssa sekä 0v että 12v linjaan... ei kummallakaan mitään.
Ja puolien pitäis olla edelleen kokeilujen jälkeen kunnossa, kun kaikissa samat vastusarvot.
Nyt kone toimii muuten, ja ledit vilkkuvat sytytyksen merkiksi, mutta puolista en saa kipinää ulos...
Kokeiltu on IGBT:iden kanssa, NPN trankkujen kanssa sekä 0v että 12v linjaan... ei kummallakaan mitään.
Ja puolien pitäis olla edelleen kokeilujen jälkeen kunnossa, kun kaikissa samat vastusarvot.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Nyt kokeiltu syöttää SUORAAN PROSSULTA signaalia. Tuloksena on, että ei edelleenkään toimi, kuten voi arvata.
Puolissa muuten poltettu muoviin numerosarja:
880006
B6
Vastaavat VW numeroita:
036905715
036905100A
036905100B
036905100D
Mittasin vastukset, 1-4 nastoista about 3,8ohm, 2-3 nastoista about 16kOhm. Tulpan puolelta en saanut mitään vastusarvoja, enkä muidenkaan liittimien välille.
Volvolandiassa oleva threadi samasta jutusta poikinut hieman apuja, FFP (vag foorumi) ei ole tullut mitään apuja, samaten MSEFI foorumiltakaan.
Vähän keinot loppumassa, ihme kyllä monet tietävät että nämä olisivat hyviä puolia, mutta kukaan ei tiedä sitten mitään kytkennöistä.
Kertokaa nyt pliiiiis mitä tiedätte näistä, kohta 2kk rukattu näitä ilman mitään tulosta.
Puolissa muuten poltettu muoviin numerosarja:
880006
B6
Vastaavat VW numeroita:
036905715
036905100A
036905100B
036905100D
Mittasin vastukset, 1-4 nastoista about 3,8ohm, 2-3 nastoista about 16kOhm. Tulpan puolelta en saanut mitään vastusarvoja, enkä muidenkaan liittimien välille.
Volvolandiassa oleva threadi samasta jutusta poikinut hieman apuja, FFP (vag foorumi) ei ole tullut mitään apuja, samaten MSEFI foorumiltakaan.
Vähän keinot loppumassa, ihme kyllä monet tietävät että nämä olisivat hyviä puolia, mutta kukaan ei tiedä sitten mitään kytkennöistä.
Kertokaa nyt pliiiiis mitä tiedätte näistä, kohta 2kk rukattu näitä ilman mitään tulosta.

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Nonih, tänään saatiin ekaa kerta auto käymään edes vähän aikaa näillä puolilla. Pinnijärjestys oli siis AIVAN TOTAALISEN väärä.
Tässä oikea
1. - akulta
2. - kannelta
3. +12v akulta
4. Ohjausjännite
Ja puolat haluavat siis INVERTED spark:in valittua, sopiva dwell on 1,8ms käynnissä, ja varmaan startatessa about 2-3ms. En ole tuota cranking dwelliä vielä päässyt tutkimaan, senverran muuta hienosäätöä.
Nyt siis prossun ja puolan ohjausjännitepinnin (4.) välissä VAIN 340ohm vastukset. Antaa kyllä käydessä kipinää, mutta käynnistys on kyllä aika kehnoa.
Huomenna pitäis saada sytytysasetukset kohdalleen, pyörittämällä triggeripyörää, koska ilmeisesti ohjelmallisesti tämä ei onnistu. Nyt tyhjäkäynnillä ennakko on 10ºEYKK, kuten pitääkin, mutta käynnistyksen aikana 40ºJYKK, vaikka pitäisi olla 5º paikkeilla. Sitä en tiedä miksi näin on....
Ja sulake puolille on 15A, joka tässä pariin otteeseen jo kärähtikin, kun meni NON-inverted:ille tuo sytytystulo. 7,5A sulake ei kestä 4kpl puolaa.
TODELLA ISOT KOOTIKSET harrastaja:lle siitä, että jaksoi selvittää puolien sisäisen olemuksen, ja vielä scoupata tuon dwellin:kin.
Tässä oikea
1. - akulta
2. - kannelta
3. +12v akulta
4. Ohjausjännite
Ja puolat haluavat siis INVERTED spark:in valittua, sopiva dwell on 1,8ms käynnissä, ja varmaan startatessa about 2-3ms. En ole tuota cranking dwelliä vielä päässyt tutkimaan, senverran muuta hienosäätöä.
Nyt siis prossun ja puolan ohjausjännitepinnin (4.) välissä VAIN 340ohm vastukset. Antaa kyllä käydessä kipinää, mutta käynnistys on kyllä aika kehnoa.
Huomenna pitäis saada sytytysasetukset kohdalleen, pyörittämällä triggeripyörää, koska ilmeisesti ohjelmallisesti tämä ei onnistu. Nyt tyhjäkäynnillä ennakko on 10ºEYKK, kuten pitääkin, mutta käynnistyksen aikana 40ºJYKK, vaikka pitäisi olla 5º paikkeilla. Sitä en tiedä miksi näin on....
Ja sulake puolille on 15A, joka tässä pariin otteeseen jo kärähtikin, kun meni NON-inverted:ille tuo sytytystulo. 7,5A sulake ei kestä 4kpl puolaa.
TODELLA ISOT KOOTIKSET harrastaja:lle siitä, että jaksoi selvittää puolien sisäisen olemuksen, ja vielä scoupata tuon dwellin:kin.

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Nonih, nyt 340DL käy suorasytytyksellä. VARMASTI MAAILMAN AINOA Volvo 340DL 4x suorasytytyspuolilla. ;D
Vielä on jotain pientä pielessä, koska megaruitta resettailee... taitaa ottaa häiriötä prossun sytkäulostuoloista. Pitänee laittaa konkka väliin, isompi vastus (nyt 340ohm), tai laittaa suojatut johdot sytkäpuolille prossulta.
Ihme vaan, että orkkis VW johtosarjassa KAIKKI johdot ovat suojaamattomia, mutta siellä varmasti jotain ulkoisia suojauksia ruiskun prossulle. Ei vaan huvittais suojailla noita johtoja, nyt jo senverran johtoa kulkee konehuoneesta ruiskulle, sellanen kaapelinippu, jossa jotain 50 johtoa. ;D
Hall-anturin asento oli vaan 30º pielessä, sen takia ei tahtonut lähteä käyntiin, sen kun sain rukkaamalla oikeaksi, ni sit pelitti HETI.
Cranking dwell on nyt 3ms, 3-4ms näyttää toimivan hyvin.
Vielä on jotain pientä pielessä, koska megaruitta resettailee... taitaa ottaa häiriötä prossun sytkäulostuoloista. Pitänee laittaa konkka väliin, isompi vastus (nyt 340ohm), tai laittaa suojatut johdot sytkäpuolille prossulta.
Ihme vaan, että orkkis VW johtosarjassa KAIKKI johdot ovat suojaamattomia, mutta siellä varmasti jotain ulkoisia suojauksia ruiskun prossulle. Ei vaan huvittais suojailla noita johtoja, nyt jo senverran johtoa kulkee konehuoneesta ruiskulle, sellanen kaapelinippu, jossa jotain 50 johtoa. ;D
Hall-anturin asento oli vaan 30º pielessä, sen takia ei tahtonut lähteä käyntiin, sen kun sain rukkaamalla oikeaksi, ni sit pelitti HETI.
Cranking dwell on nyt 3ms, 3-4ms näyttää toimivan hyvin.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Nyt toimii, ja käy siististi muuten, mutta 550ohm vastusten vaihtamisen jälkeen resettailee edelleen about 30s välein.
Konkan laittaminen ei toiminut ollenkaan, ja 1K vastuksella ei tahdo tulla aina kipinää.
Konkan laittaminen ei toiminut ollenkaan, ja 1K vastuksella ei tahdo tulla aina kipinää.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Minkään ulkoisen lähdön ajaminen suoraan prossun pinniltä arveluttaa vaikka tietäisikin ettei siihen pitäisi kohdistua suurta kuormaa. Kannattaisi varmaan pistää vaikka ihan tavallinen trankku väliin ja vaihtaa se inverted -asetus tavalliseksi. Vois auttaa resetteihinkin.
Jos on tilaa niin voishan noi lähdöt myös erottaa optisesti prossusta samaan tapaan ku tossa sytkäsisäänmenossa.
Jos on tilaa niin voishan noi lähdöt myös erottaa optisesti prossusta samaan tapaan ku tossa sytkäsisäänmenossa.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Juu, trankkujen pistäminen on käynyt mielessä, mutta vaatii hirveän määrän kolvaamista, ja tilaakin. Vielä kun noi trankut on niin hankalasti koteloituja, ni ei edes saa helpolla kiinni mihinkään, esim. kuten TO220 koteloidut fetit, jotka on helposti laitettavissa. Lisäksi väliin pitäis laittaa vastuksia sinnetänne, ja taas tulee sotkua.
Ja tuskin kuulemma tuokaan auttaisi resetteihin, mitä olen netin eri foorumeilla katellut...
Pitäis vaan saada selville, että mikä noita resettejä aiheuttaa, ni sit homma olis helppo korjata.

Ja tuskin kuulemma tuokaan auttaisi resetteihin, mitä olen netin eri foorumeilla katellut...
Pitäis vaan saada selville, että mikä noita resettejä aiheuttaa, ni sit homma olis helppo korjata.

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Nyt pannu toimii suorasytkällä, tosin edelleen resettailua havaittavissa. Saattaa toimia 2-3h, sitten tulee resettiä, ja tihenee kunnes ei enää starttaa. Kun antaa jäähtyä toimii taas. Luultavasti joku komponentti megan piirilevyllä ylikuumenee, joku FET:eistä.
Megan resettaillessa pahemmin palaa yleensä puolien 15A sulake, kun sytkäulostulot jäävät päälle. Ei kestä sekuntia kauempaa kun kärähtää.
Tulppina BPR6ES, halusin 3-kärkitulpat, ja kokeilin BP6ET tulppia (NGK), mutta niillä mega veti heti resettiä, kun ovat vastuksettomat. Eli VW puolat taitavat tykätä kovasti vastustulpista.
Megan resettaillessa pahemmin palaa yleensä puolien 15A sulake, kun sytkäulostulot jäävät päälle. Ei kestä sekuntia kauempaa kun kärähtää.
Tulppina BPR6ES, halusin 3-kärkitulpat, ja kokeilin BP6ET tulppia (NGK), mutta niillä mega veti heti resettiä, kun ovat vastuksettomat. Eli VW puolat taitavat tykätä kovasti vastustulpista.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Mistä hankit puolat? Sulla siis on puolan ohjaus suoraa prossulta? Ittekkin ajattelin tuollasen COP-sytkän toteuttaa ja jos sä saat homman skulaamaan, niin mä seuraan johtajaa 
Motonetistä VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04 varaosista löytyy puolia, kaippa noi kelpaavat?
edit: Eiku nää varmaankin sulla on:
SYTYTYSPUOLA VOLKSWAGEN GOLF-V 04-- JA TOURAN
1,4-55kW/1,6FSi-85kW Tulpanhattuun rakennettu. . . . . . . 10-1145 33.50 ???
Onks sulla kuvaa noista puolista että näkis kuinka kauniit ovat...

Motonetistä VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04 varaosista löytyy puolia, kaippa noi kelpaavat?
edit: Eiku nää varmaankin sulla on:
SYTYTYSPUOLA VOLKSWAGEN GOLF-V 04-- JA TOURAN
1,4-55kW/1,6FSi-85kW Tulpanhattuun rakennettu. . . . . . . 10-1145 33.50 ???
Onks sulla kuvaa noista puolista että näkis kuinka kauniit ovat...
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Tässä kuvaa... vasen on Motonet ja oikea on joku vastaava.
Jos ajaisit trankuilla voisit käyttää isompia vastuksiaki megalla. Jos to220 on sulle helpompi viritellä niin pistä to220-trankku.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Juu, on juuri toi 1,6FSI puola, motonetistä 33,5e/kpl, volkkarilta 33e/kpl. Lisäksi tarttee liitinsarjan, ostin ne täältä markkinapaikalla eräällä volkkariharrastajalla oli ilmotus että saa järkättyä 1,8T puolia ja johtosarjoja edulliseen hintaan, en löytänyt ilmoa enää, mutta nimi löytyy vielä.
1,6FSI ja 1,8T puolien ero on eri pinnijärjestys ja 1,8T puolat about 2,5cm pidemmät. Sitten elektroonista eroa en tiedä, 1,6FSI puolat "harrastaja" testasi minulle oskilloskoopilla, ja sai parhaan latausjännitteen @ 1,8ms.
Oletkos harrastaja testaillut 1,8T puolia?
Ittellä kytketty niin että Led16-18 ulostulojen trankkujen ja maan väliin olikos se alasvetovastus, ja vastuksen ja trankun välistä piuha puolan herätteeseen, ellen nyt väärin muista. Ja sitten 4. ulostulo on samalla kytkennällä prosslta ulostulo.
Toimii ihan nätisti, mutta omassa projektissa toi megaruitta muuten temppuillut vähäsen (juotokset antaneet periksi jne välillä). Nyt projekti seisoo, kun 3.pytyn tulpan jengat meni.
1,6FSI ja 1,8T puolien ero on eri pinnijärjestys ja 1,8T puolat about 2,5cm pidemmät. Sitten elektroonista eroa en tiedä, 1,6FSI puolat "harrastaja" testasi minulle oskilloskoopilla, ja sai parhaan latausjännitteen @ 1,8ms.
Oletkos harrastaja testaillut 1,8T puolia?
Ittellä kytketty niin että Led16-18 ulostulojen trankkujen ja maan väliin olikos se alasvetovastus, ja vastuksen ja trankun välistä piuha puolan herätteeseen, ellen nyt väärin muista. Ja sitten 4. ulostulo on samalla kytkennällä prosslta ulostulo.
Toimii ihan nätisti, mutta omassa projektissa toi megaruitta muuten temppuillut vähäsen (juotokset antaneet periksi jne välillä). Nyt projekti seisoo, kun 3.pytyn tulpan jengat meni.

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Hukkispuolien kanssa käytetään yleensä R puolia, koskan muuten puolien kuorma olisi lähes oikosulussa. R ällä saadaan se edes 5 ohmia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Mikä ihme bugi tuon aiheuttaa? TUo vika on kait ollu megassa jo ties kuinka kauan, mutta ei ratkaisua ole näköpiirissä?volvoman wrote: Megan resettaillessa pahemmin palaa yleensä puolien 15A sulake, kun sytkäulostulot jäävät päälle. Ei kestä sekuntia kauempaa kun kärähtää.
R-puolia? Vai R-tulppia hukkispuolien kanssa?Masi_K wrote:Hukkispuolien kanssa käytetään yleensä R puolia, koskan muuten puolien kuorma olisi lähes oikosulussa. R ällä saadaan se edes 5 ohmia.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Itselleni värkkäilin suorasytkän tuossa ja huomasin saman, että mega jättää lähöt päälle normitilanteessa! Erittäin epäpätevää. 
Ajattelin pistää sytkän virran bensapumpun releen taakse, jolloin pitäs rajottaa turhat virtojen lorottelut.

Ajattelin pistää sytkän virran bensapumpun releen taakse, jolloin pitäs rajottaa turhat virtojen lorottelut.
Volkkarijermu wrote:Mikä ihme bugi tuon aiheuttaa? TUo vika on kait ollu megassa jo ties kuinka kauan, mutta ei ratkaisua ole näköpiirissä?volvoman wrote: Megan resettaillessa pahemmin palaa yleensä puolien 15A sulake, kun sytkäulostulot jäävät päälle. Ei kestä sekuntia kauempaa kun kärähtää.
R-puolia? Vai R-tulppia hukkispuolien kanssa?Masi_K wrote:Hukkispuolien kanssa käytetään yleensä R puolia, koskan muuten puolien kuorma olisi lähes oikosulussa. R ällä saadaan se edes 5 ohmia.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Ei välttämättä auta ku epäonnistuneen liikkeellelähdön seurauksena jää bensapumppukin pyörimään sekunniks kahdeks.passi wrote: Ajattelin pistää sytkän virran bensapumpun releen taakse, jolloin pitäs rajottaa turhat virtojen lorottelut.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
No sitähän se mitä suurimmassa määrin on - 'epäpätevää' - jos/kun ei huolehdita perusasioista (tilakone / lähtöjen ohjaus) mm. reset tilanteiden jälkeen. Vaihto-ehtoisesti ongelma voi toki johtua kytkentäteknisistäkin syistä -> Megan 'yksitasoinen' ohjaus vs. Bosch, Marelli jne... hiukan monimutkaisemmat lähtöjen ohjaus kytkennät.passi wrote:Itselleni värkkäilin suorasytkän tuossa ja huomasin saman, että mega jättää lähöt päälle normitilanteessa! Erittäin epäpätevää.
Mikä ihme bugi tuon aiheuttaa? TUo vika on kait ollu megassa jo ties kuinka kauan, mutta ei ratkaisua ole näköpiirissä?
Ei varmaan kande mitään erillisiä trankkuja ainakaan alkaa laittamaan noille, homman saanee hoidettua ihan yhtä hyvin esim. ihan jollain normi invertteripiirillä tai bufferipiirillä. VEMSissä homma pelaa 74HC259 latch-piirillä suoraan(mikä ajaa normaalisti logic-level sytkä-IGBT:itä).
Honda Civic '90 1.6 SOHC VTEC (D16Z6) ITB VEMS GenBoard V3.2
"Anyone can know, the point is to understand." A. Einstein
"People don't think as much as they should. If you think hard enough, the answer will come." B. Crower
"Anyone can know, the point is to understand." A. Einstein
"People don't think as much as they should. If you think hard enough, the answer will come." B. Crower
Mikä tolle VW puolalle oli se lopullinen kytkentä, eli pinnijärjestys?
Ja ohjataanko sitä positiivisella signaalilla +5 vai +12V vai maasignaalilla eli GND.
Onko noissa audin COP ja VW COP sama liitin vaikka onkin eri pinnijärjestys?
Eli tämän puolan pinnijärjestys:
O.E. REPLACEMENT NUMBERS
036 905 100A
036 905 100B
036 905 100C
036 905 100D
036 905 715
Ja ohjataanko sitä positiivisella signaalilla +5 vai +12V vai maasignaalilla eli GND.
Onko noissa audin COP ja VW COP sama liitin vaikka onkin eri pinnijärjestys?
Eli tämän puolan pinnijärjestys:
O.E. REPLACEMENT NUMBERS
036 905 100A
036 905 100B
036 905 100C
036 905 100D
036 905 715
Ford Sierra Cosworth -88
Tämäkö on jo lukaistu? http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Ign ... .htm#cop30