VW COP puolien kytkentä

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

VW COP puolien kytkentä

Post by volvoman »

Eli nyt käsissä 4kpl VW 1,6FSI COP puolia, jotka tarkoitus naittaa volvon 16v vinokoneen kanteen VW:n johtosarjalla.

Eli johtosarjassahan joka puolalle tulee 4 johtoa:
1. +
2. - (akulta?)
3. ohjausvirta sytkäkiveltä
4. - sylinterikannesta

Eli onkos homma sitten ihan näin, ainakin johtosarjan ja yhden netistä löytyneen sivun (jonka osote on oikeasti liian pitkä) perusteella olis näin.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
MikaJ
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Wed Mar 23, 2005 18:23
Location: Turku

Post by MikaJ »

En pysty varmaksi sanomaa kun en tiedä puolan numeroa. Ohjausvirran suhteen on varmaan samanlainen kuin muutkin uudemmat VAG-puolat, eli tuossa on sisäisesti rakennettu ohjaus. Esimerkiksi kun Audin 5syl 20vt koneeseen vaihdetaan vanhojen puolien tilalle uudemmalin puolat, otetaan sytkäpäätteet kokonaan pois välistä, Motronicilta suoraan piuhat puolille.
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Juu, no kokeillaan kohta.

Ainakin johtosarjassa kaikilta 4:ltä puolalta menee 1,2,4 paikoilta johdot yhteen nippuun, eli 1 on musta/lila ja päätyy liittimeen about 1,5m päässä, 2 on ruskea ja 4 on ruskea/keltainen, jossa ihan 4-puolan vieressä maadoituspiste.

Sitten 3.s navalta lähtee 0,5mm2 piiiitkät (1,5m?) piuhat.

Eli tarkotuksena ottaa megalta ohjaus ISL9V3040P3 IGBT sytkäkiville 380ohm vastuksen kautta prossun pinneiltä, sitten minus sytkäkiville, ja sitten sytkäkiven "uloslähtöön" kytkeä puolan 3.napa.

Tuskin sentään suoraan prossulta voi ottaa puolan "ohjausvirtaa"...

Vai olenko nyt pahasti hakoteillä...

Nokalle tulee 20-1 polkupyörän takaratas, ja honeywellin hall-anturi, joka kytketään +5vref, maa ja sit OPTOIN, eli U4 pin6.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

No nyt on kytketty, tekniseltä savulta vältyttiin ainakin toistaiseksi. :lol:

Mutta nyt ei sit tule kiekkatietoa tolta honeywellin anturilta megalle. Tai siis tulee, mutta mega ei huomaa mitään tapahtuvan, vaikka moottori pyöriikin..... (siis startilla) :? Kiekkamittari näyttää 2rpm kokoajan...
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Juu, ei ole numeroita näissä puolissa, FEBI on valmistaja, muuta tietoa ei ole, kun että ovat 1,6FSI koneeseen, ja volkkariin pitäis suoraan käydä.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
terokoo
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Sat Feb 26, 2005 16:44
Location: Raisio
Contact:

Post by terokoo »

Nuo puolat ei tarvii niitä IGBT:tä ollenkaan. Vastaavat murkulat kun on jo puolan sisällä valmiina.
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Eli suomeksi, mitä signaalia puolat haluavat, kelpaako prossulta SUORAAN +5v signaali, vai täytyykö väliin kyhätä joku hirveä kytkentähässäkkä?

Nyt kone toimii muuten, ja ledit vilkkuvat sytytyksen merkiksi, mutta puolista en saa kipinää ulos...


Kokeiltu on IGBT:iden kanssa, NPN trankkujen kanssa sekä 0v että 12v linjaan... ei kummallakaan mitään.

Ja puolien pitäis olla edelleen kokeilujen jälkeen kunnossa, kun kaikissa samat vastusarvot.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Nyt kokeiltu syöttää SUORAAN PROSSULTA signaalia. Tuloksena on, että ei edelleenkään toimi, kuten voi arvata.

Puolissa muuten poltettu muoviin numerosarja:
880006
B6

Vastaavat VW numeroita:
036905715
036905100A
036905100B
036905100D

Mittasin vastukset, 1-4 nastoista about 3,8ohm, 2-3 nastoista about 16kOhm. Tulpan puolelta en saanut mitään vastusarvoja, enkä muidenkaan liittimien välille.

Volvolandiassa oleva threadi samasta jutusta poikinut hieman apuja, FFP (vag foorumi) ei ole tullut mitään apuja, samaten MSEFI foorumiltakaan.

Vähän keinot loppumassa, ihme kyllä monet tietävät että nämä olisivat hyviä puolia, mutta kukaan ei tiedä sitten mitään kytkennöistä.

Kertokaa nyt pliiiiis mitä tiedätte näistä, kohta 2kk rukattu näitä ilman mitään tulosta. :roll:
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
koskar
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Sat Feb 26, 2005 12:56
Location: Kurikka

Post by koskar »

Oot kuitenkin suoraan volkkarilta kysynyt apua?
harrastaja
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 225
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
Location: Riihimäki

Post by harrastaja »

Jos vaikka pistäisit postissa yhden Riihimäelle, niin voin selvittää sen toiminnan.
:arrow: Ja tarvittavan latausajan samalla.
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Volkkarilta en ole apuja kysellyt, ja tuskin heillä on kiinnostusta kertoa, tai edes tietoa miten puolat tarkalleen toimivat...
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Nonih, tänään saatiin ekaa kerta auto käymään edes vähän aikaa näillä puolilla. Pinnijärjestys oli siis AIVAN TOTAALISEN väärä.


Tässä oikea
1. - akulta
2. - kannelta
3. +12v akulta
4. Ohjausjännite

Ja puolat haluavat siis INVERTED spark:in valittua, sopiva dwell on 1,8ms käynnissä, ja varmaan startatessa about 2-3ms. En ole tuota cranking dwelliä vielä päässyt tutkimaan, senverran muuta hienosäätöä.

Nyt siis prossun ja puolan ohjausjännitepinnin (4.) välissä VAIN 340ohm vastukset. Antaa kyllä käydessä kipinää, mutta käynnistys on kyllä aika kehnoa.

Huomenna pitäis saada sytytysasetukset kohdalleen, pyörittämällä triggeripyörää, koska ilmeisesti ohjelmallisesti tämä ei onnistu. Nyt tyhjäkäynnillä ennakko on 10ºEYKK, kuten pitääkin, mutta käynnistyksen aikana 40ºJYKK, vaikka pitäisi olla 5º paikkeilla. Sitä en tiedä miksi näin on....

Ja sulake puolille on 15A, joka tässä pariin otteeseen jo kärähtikin, kun meni NON-inverted:ille tuo sytytystulo. 7,5A sulake ei kestä 4kpl puolaa.

TODELLA ISOT KOOTIKSET harrastaja:lle siitä, että jaksoi selvittää puolien sisäisen olemuksen, ja vielä scoupata tuon dwellin:kin. :D
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Nonih, nyt 340DL käy suorasytytyksellä. VARMASTI MAAILMAN AINOA Volvo 340DL 4x suorasytytyspuolilla. ;D

Vielä on jotain pientä pielessä, koska megaruitta resettailee... taitaa ottaa häiriötä prossun sytkäulostuoloista. Pitänee laittaa konkka väliin, isompi vastus (nyt 340ohm), tai laittaa suojatut johdot sytkäpuolille prossulta.

Ihme vaan, että orkkis VW johtosarjassa KAIKKI johdot ovat suojaamattomia, mutta siellä varmasti jotain ulkoisia suojauksia ruiskun prossulle. Ei vaan huvittais suojailla noita johtoja, nyt jo senverran johtoa kulkee konehuoneesta ruiskulle, sellanen kaapelinippu, jossa jotain 50 johtoa. ;D

Hall-anturin asento oli vaan 30º pielessä, sen takia ei tahtonut lähteä käyntiin, sen kun sain rukkaamalla oikeaksi, ni sit pelitti HETI.

Cranking dwell on nyt 3ms, 3-4ms näyttää toimivan hyvin.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Nyt toimii, ja käy siististi muuten, mutta 550ohm vastusten vaihtamisen jälkeen resettailee edelleen about 30s välein.

Konkan laittaminen ei toiminut ollenkaan, ja 1K vastuksella ei tahdo tulla aina kipinää.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Minkään ulkoisen lähdön ajaminen suoraan prossun pinniltä arveluttaa vaikka tietäisikin ettei siihen pitäisi kohdistua suurta kuormaa. Kannattaisi varmaan pistää vaikka ihan tavallinen trankku väliin ja vaihtaa se inverted -asetus tavalliseksi. Vois auttaa resetteihinkin.

Jos on tilaa niin voishan noi lähdöt myös erottaa optisesti prossusta samaan tapaan ku tossa sytkäsisäänmenossa.
Tiara Kit Car - MsnS-E
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Juu, trankkujen pistäminen on käynyt mielessä, mutta vaatii hirveän määrän kolvaamista, ja tilaakin. Vielä kun noi trankut on niin hankalasti koteloituja, ni ei edes saa helpolla kiinni mihinkään, esim. kuten TO220 koteloidut fetit, jotka on helposti laitettavissa. Lisäksi väliin pitäis laittaa vastuksia sinnetänne, ja taas tulee sotkua. :?

Ja tuskin kuulemma tuokaan auttaisi resetteihin, mitä olen netin eri foorumeilla katellut...

Pitäis vaan saada selville, että mikä noita resettejä aiheuttaa, ni sit homma olis helppo korjata. :?
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Nyt pannu toimii suorasytkällä, tosin edelleen resettailua havaittavissa. Saattaa toimia 2-3h, sitten tulee resettiä, ja tihenee kunnes ei enää starttaa. Kun antaa jäähtyä toimii taas. Luultavasti joku komponentti megan piirilevyllä ylikuumenee, joku FET:eistä.

Megan resettaillessa pahemmin palaa yleensä puolien 15A sulake, kun sytkäulostulot jäävät päälle. Ei kestä sekuntia kauempaa kun kärähtää.

Tulppina BPR6ES, halusin 3-kärkitulpat, ja kokeilin BP6ET tulppia (NGK), mutta niillä mega veti heti resettiä, kun ovat vastuksettomat. Eli VW puolat taitavat tykätä kovasti vastustulpista.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Mistä hankit puolat? Sulla siis on puolan ohjaus suoraa prossulta? Ittekkin ajattelin tuollasen COP-sytkän toteuttaa ja jos sä saat homman skulaamaan, niin mä seuraan johtajaa :)

Motonetistä VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04 varaosista löytyy puolia, kaippa noi kelpaavat?

edit: Eiku nää varmaankin sulla on:
SYTYTYSPUOLA VOLKSWAGEN GOLF-V 04-- JA TOURAN
1,4-55kW/1,6FSi-85kW Tulpanhattuun rakennettu. . . . . . . 10-1145 33.50 ???

Onks sulla kuvaa noista puolista että näkis kuinka kauniit ovat...
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
harrastaja
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 225
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
Location: Riihimäki

Post by harrastaja »

Tässä kuvaa... vasen on Motonet ja oikea on joku vastaava.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Jos ajaisit trankuilla voisit käyttää isompia vastuksiaki megalla. Jos to220 on sulle helpompi viritellä niin pistä to220-trankku.
Tiara Kit Car - MsnS-E
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

Juu, on juuri toi 1,6FSI puola, motonetistä 33,5e/kpl, volkkarilta 33e/kpl. Lisäksi tarttee liitinsarjan, ostin ne täältä markkinapaikalla eräällä volkkariharrastajalla oli ilmotus että saa järkättyä 1,8T puolia ja johtosarjoja edulliseen hintaan, en löytänyt ilmoa enää, mutta nimi löytyy vielä.

1,6FSI ja 1,8T puolien ero on eri pinnijärjestys ja 1,8T puolat about 2,5cm pidemmät. Sitten elektroonista eroa en tiedä, 1,6FSI puolat "harrastaja" testasi minulle oskilloskoopilla, ja sai parhaan latausjännitteen @ 1,8ms.

Oletkos harrastaja testaillut 1,8T puolia?

Ittellä kytketty niin että Led16-18 ulostulojen trankkujen ja maan väliin olikos se alasvetovastus, ja vastuksen ja trankun välistä piuha puolan herätteeseen, ellen nyt väärin muista. Ja sitten 4. ulostulo on samalla kytkennällä prosslta ulostulo.

Toimii ihan nätisti, mutta omassa projektissa toi megaruitta muuten temppuillut vähäsen (juotokset antaneet periksi jne välillä). Nyt projekti seisoo, kun 3.pytyn tulpan jengat meni. :?
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Multa taisit noi ostaa.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Hukkispuolien kanssa käytetään yleensä R puolia, koskan muuten puolien kuorma olisi lähes oikosulussa. R ällä saadaan se edes 5 ohmia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

volvoman wrote: Megan resettaillessa pahemmin palaa yleensä puolien 15A sulake, kun sytkäulostulot jäävät päälle. Ei kestä sekuntia kauempaa kun kärähtää.
Mikä ihme bugi tuon aiheuttaa? TUo vika on kait ollu megassa jo ties kuinka kauan, mutta ei ratkaisua ole näköpiirissä?
Masi_K wrote:Hukkispuolien kanssa käytetään yleensä R puolia, koskan muuten puolien kuorma olisi lähes oikosulussa. R ällä saadaan se edes 5 ohmia.
R-puolia? Vai R-tulppia hukkispuolien kanssa?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
passi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:12

Post by passi »

Itselleni värkkäilin suorasytkän tuossa ja huomasin saman, että mega jättää lähöt päälle normitilanteessa! Erittäin epäpätevää. :)

Ajattelin pistää sytkän virran bensapumpun releen taakse, jolloin pitäs rajottaa turhat virtojen lorottelut.


Volkkarijermu wrote:
volvoman wrote: Megan resettaillessa pahemmin palaa yleensä puolien 15A sulake, kun sytkäulostulot jäävät päälle. Ei kestä sekuntia kauempaa kun kärähtää.
Mikä ihme bugi tuon aiheuttaa? TUo vika on kait ollu megassa jo ties kuinka kauan, mutta ei ratkaisua ole näköpiirissä?
Masi_K wrote:Hukkispuolien kanssa käytetään yleensä R puolia, koskan muuten puolien kuorma olisi lähes oikosulussa. R ällä saadaan se edes 5 ohmia.
R-puolia? Vai R-tulppia hukkispuolien kanssa?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

passi wrote: Ajattelin pistää sytkän virran bensapumpun releen taakse, jolloin pitäs rajottaa turhat virtojen lorottelut.
Ei välttämättä auta ku epäonnistuneen liikkeellelähdön seurauksena jää bensapumppukin pyörimään sekunniks kahdeks.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

passi wrote:Itselleni värkkäilin suorasytkän tuossa ja huomasin saman, että mega jättää lähöt päälle normitilanteessa! Erittäin epäpätevää. :)

Mikä ihme bugi tuon aiheuttaa? TUo vika on kait ollu megassa jo ties kuinka kauan, mutta ei ratkaisua ole näköpiirissä?
No sitähän se mitä suurimmassa määrin on - 'epäpätevää' - jos/kun ei huolehdita perusasioista (tilakone / lähtöjen ohjaus) mm. reset tilanteiden jälkeen. Vaihto-ehtoisesti ongelma voi toki johtua kytkentäteknisistäkin syistä -> Megan 'yksitasoinen' ohjaus vs. Bosch, Marelli jne... hiukan monimutkaisemmat lähtöjen ohjaus kytkennät.
rushi
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Tue Nov 08, 2005 1:27
Location: Valkeala
Contact:

Post by rushi »

Ei varmaan kande mitään erillisiä trankkuja ainakaan alkaa laittamaan noille, homman saanee hoidettua ihan yhtä hyvin esim. ihan jollain normi invertteripiirillä tai bufferipiirillä. VEMSissä homma pelaa 74HC259 latch-piirillä suoraan(mikä ajaa normaalisti logic-level sytkä-IGBT:itä).
Honda Civic '90 1.6 SOHC VTEC (D16Z6) ITB VEMS GenBoard V3.2
"Anyone can know, the point is to understand." A. Einstein
"People don't think as much as they should. If you think hard enough, the answer will come." B. Crower
magelius
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Wed Apr 14, 2010 0:05

Post by magelius »

Mikä tolle VW puolalle oli se lopullinen kytkentä, eli pinnijärjestys?
Ja ohjataanko sitä positiivisella signaalilla +5 vai +12V vai maasignaalilla eli GND.

Onko noissa audin COP ja VW COP sama liitin vaikka onkin eri pinnijärjestys?

Eli tämän puolan pinnijärjestys:
O.E. REPLACEMENT NUMBERS
036 905 100A
036 905 100B
036 905 100C
036 905 100D
036 905 715
Ford Sierra Cosworth -88
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Post Reply