Innovate LC-1 Asetuksia
Moderator: Masi_K
Innovate LC-1 Asetuksia
No niin kalibroin tuon ensi kerran, ohjeiden mukaan. Tarviiko vielä tehdä sitä "free-air" kalibrontia erikseen siitä napista??
Kuuluuku ledin vilkkua kun se ns. normaali tilassa?
Entä miten ohjelmoin tuon analogi lähdön. siis ne voltti luvut...Pitäisi saada mega ymmärtämään oikein tuota...??
Kuuluuku ledin vilkkua kun se ns. normaali tilassa?
Entä miten ohjelmoin tuon analogi lähdön. siis ne voltti luvut...Pitäisi saada mega ymmärtämään oikein tuota...??
turbosbc wrote:Ledi jää palamaan kun anturi on lämminnyt. jos vilkuu tasaisesti, lämpiää, jos vilkahtaa x määrän pitää tauon ja sama uudestaan=vikakoodi, katso manuaalista.
Ohjelmointi tapahtuu mukana tulevalla ohjelmalla.
Kauan tuon pitäisi lämmetä? Mulla vilkuttaa aika nopeasti koko ajan.Mutta anturi on kyllä kuuma kun kokeilee. Kuinka pitkä tuo tauko on vikakoodissa?
Joo, tiedän kyllä millä ohjelmoidaan, mutta paljon nuihin voltti lukemiin pitää laittaa?
Joku 5-10sek lämpeää.V740 wrote:turbosbc wrote:Ledi jää palamaan kun anturi on lämminnyt. jos vilkuu tasaisesti, lämpiää, jos vilkahtaa x määrän pitää tauon ja sama uudestaan=vikakoodi, katso manuaalista.
Ohjelmointi tapahtuu mukana tulevalla ohjelmalla.
Kauan tuon pitäisi lämmetä? Mulla vilkuttaa aika nopeasti koko ajan.Mutta anturi on kyllä kuuma kun kokeilee. Kuinka pitkä tuo tauko on vikakoodissa?
Joo, tiedän kyllä millä ohjelmoidaan, mutta paljon nuihin voltti lukemiin pitää laittaa?
Mulla oli ensin kanssa samanlainen probleema, lämmitti kokoajan. Oli unohtunut LC-1 maa. Kandee tsekata ainakin, että kaikki maat on ok.
Vikakoodin näkee myös suoraan kun laittaa läppärin digitaali ulostuloon ja logworks päälle.
Start menussa on se LM programmer tai jotain ohjelma, millä voit säätää ne analogiulostulot..
Itsellä kans tuo LC-1. Oon sen nyt ku aina harvoin tallille pääsee, niin aina konfiguroinu anturi putkessa paikallaan (siis auto seissyt useamman päivän/viikon käynnistämättä tässä vaiheessa) sillä konfigurointi näppäimellä. Paljonkas teillä yleensä näyttää seoksiksi, jos auto ei ole käynnissä? Ku mulla näyttää silti seoksiksi muka jotain 20:1 vaikka moottori ei edes käynnissä ja saattaa viikkojakin ollut seisonut. Käynnissä minusta näyttää ihan järkeviä...
Mulla anturi on 5.7l V8 moottorin peltisarjojen yhdistymiskohdan jälkeisessä putkessa n. klo 14 kohdalla.
Onko tuollainen lukema normaali tuolla BOSCH LSU 4.2. anturilla jos kone ei ole edes käynnissä?
Niin ja joskus mulla nakkelee "Sensor timing" vikakoodia...
Mulla anturi on 5.7l V8 moottorin peltisarjojen yhdistymiskohdan jälkeisessä putkessa n. klo 14 kohdalla.
Onko tuollainen lukema normaali tuolla BOSCH LSU 4.2. anturilla jos kone ei ole edes käynnissä?
Niin ja joskus mulla nakkelee "Sensor timing" vikakoodia...
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
kumpaako näista on tarkoitus käyttää, tuolla megatunen asetuksissa? ja miten nämä eroavat toisistaan
toinen vissiin näyttäis AFR arvoa ja toinen lambda arvoa (olisko tuo lambda arvon käyttö järkevämpää, jos käyttää omia polttoaineita... esim. 80 % bensaa ja 20 % etanolia) jostain vain muistan lukeneeni, että tuo lc-1 osais näyttää tuon lambda arvon aina oikein riippumatta mitä polttoainetta käyttää
tuota AFR arvoa käytettäessä pitäis ensin osata laskea mihin AFR arvoon halutaan päästä.
INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
INNOVATE_LC1_DEFAULT "Innovate LC-1 default, 0-5v = 0.5-1.5 lambda"


INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
INNOVATE_LC1_DEFAULT "Innovate LC-1 default, 0-5v = 0.5-1.5 lambda"
Kyllä siellä ainakin on LC-1:n valikossa sellainen valikko, missä valitaan mitä polttoainetta käytetään. Joten en tiedä osaako näyttää automaattisesti oikeaa..??Höylä wrote:kumpaako näista on tarkoitus käyttää, tuolla megatunen asetuksissa? ja miten nämä eroavat toisistaantoinen vissiin näyttäis AFR arvoa ja toinen lambda arvoa (olisko tuo lambda arvon käyttö järkevämpää, jos käyttää omia polttoaineita... esim. 80 % bensaa ja 20 % etanolia) jostain vain muistan lukeneeni, että tuo lc-1 osais näyttää tuon lambda arvon aina oikein riippumatta mitä polttoainetta käyttää
tuota AFR arvoa käytettäessä pitäis ensin osata laskea mihin AFR arvoon halutaan päästä.
INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
INNOVATE_LC1_DEFAULT "Innovate LC-1 default, 0-5v = 0.5-1.5 lambda"
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
mitähän mä taas sekoilin äsken...
tietenkin se pitää siis ensin ohjelmoida tuonne lc-1 asetuksiin, mitä polttoainetta käytetään ja sen jälkeen se osaa vasta ilmoittaa oikein sen lambda arvon...
eli kun bensalla se stokiometrinen seos on 14,7 ja etanolilla 9,0, niin nyt pitää sitten laskea mikä se on tuolla 80/20 seoksella... sitten se osaa näyttää oikein sen lambda arvon, josta sitten taas voidaan päätellä, mikä olis hyvä AFR suhde kyseiselle polttoaineelle, että päästää sopivan rikkaalle...
jos käyttäis 50/50 seosta (bensa/etanoli), niin tuo stokiometrinen seos olis silloin 11.85
eli nyt pitää vain taas hieman alkaa opettelemaan noita prosenttilaskuja 
karkea laskutoimitus antaisi seokselle 75/25 arvoksi 13.275
(helpompi laskea...) eli riittäis jos vähennän nykyisistä AFR arvoista 1.5 yksikköä
että seos olis yhtä rikkaalla... (eli max. ahtopaineilla AFR olis 9)

eli kun bensalla se stokiometrinen seos on 14,7 ja etanolilla 9,0, niin nyt pitää sitten laskea mikä se on tuolla 80/20 seoksella... sitten se osaa näyttää oikein sen lambda arvon, josta sitten taas voidaan päätellä, mikä olis hyvä AFR suhde kyseiselle polttoaineelle, että päästää sopivan rikkaalle...
jos käyttäis 50/50 seosta (bensa/etanoli), niin tuo stokiometrinen seos olis silloin 11.85


karkea laskutoimitus antaisi seokselle 75/25 arvoksi 13.275

