Innovate LC-1 Asetuksia

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
V740
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Sun Mar 19, 2006 20:37

Innovate LC-1 Asetuksia

Post by V740 »

No niin kalibroin tuon ensi kerran, ohjeiden mukaan. Tarviiko vielä tehdä sitä "free-air" kalibrontia erikseen siitä napista??

Kuuluuku ledin vilkkua kun se ns. normaali tilassa?


Entä miten ohjelmoin tuon analogi lähdön. siis ne voltti luvut...Pitäisi saada mega ymmärtämään oikein tuota...??
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Ledi jää palamaan kun anturi on lämminnyt. jos vilkuu tasaisesti, lämpiää, jos vilkahtaa x määrän pitää tauon ja sama uudestaan=vikakoodi, katso manuaalista.

Ohjelmointi tapahtuu mukana tulevalla ohjelmalla.
V740
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Sun Mar 19, 2006 20:37

Post by V740 »

turbosbc wrote:Ledi jää palamaan kun anturi on lämminnyt. jos vilkuu tasaisesti, lämpiää, jos vilkahtaa x määrän pitää tauon ja sama uudestaan=vikakoodi, katso manuaalista.

Ohjelmointi tapahtuu mukana tulevalla ohjelmalla.

Kauan tuon pitäisi lämmetä? Mulla vilkuttaa aika nopeasti koko ajan.Mutta anturi on kyllä kuuma kun kokeilee. Kuinka pitkä tuo tauko on vikakoodissa?

Joo, tiedän kyllä millä ohjelmoidaan, mutta paljon nuihin voltti lukemiin pitää laittaa?
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

V740 wrote:
turbosbc wrote:Ledi jää palamaan kun anturi on lämminnyt. jos vilkuu tasaisesti, lämpiää, jos vilkahtaa x määrän pitää tauon ja sama uudestaan=vikakoodi, katso manuaalista.

Ohjelmointi tapahtuu mukana tulevalla ohjelmalla.

Kauan tuon pitäisi lämmetä? Mulla vilkuttaa aika nopeasti koko ajan.Mutta anturi on kyllä kuuma kun kokeilee. Kuinka pitkä tuo tauko on vikakoodissa?

Joo, tiedän kyllä millä ohjelmoidaan, mutta paljon nuihin voltti lukemiin pitää laittaa?
Joku 5-10sek lämpeää.

Mulla oli ensin kanssa samanlainen probleema, lämmitti kokoajan. Oli unohtunut LC-1 maa. Kandee tsekata ainakin, että kaikki maat on ok.

Vikakoodin näkee myös suoraan kun laittaa läppärin digitaali ulostuloon ja logworks päälle.

Start menussa on se LM programmer tai jotain ohjelma, millä voit säätää ne analogiulostulot..
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

0-5V -> 10-20AFR ja megan inistä sama WB asetus päälle niin näkyy AFR megassa oikein.
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Itsellä kans tuo LC-1. Oon sen nyt ku aina harvoin tallille pääsee, niin aina konfiguroinu anturi putkessa paikallaan (siis auto seissyt useamman päivän/viikon käynnistämättä tässä vaiheessa) sillä konfigurointi näppäimellä. Paljonkas teillä yleensä näyttää seoksiksi, jos auto ei ole käynnissä? Ku mulla näyttää silti seoksiksi muka jotain 20:1 vaikka moottori ei edes käynnissä ja saattaa viikkojakin ollut seisonut. Käynnissä minusta näyttää ihan järkeviä...

Mulla anturi on 5.7l V8 moottorin peltisarjojen yhdistymiskohdan jälkeisessä putkessa n. klo 14 kohdalla.

Onko tuollainen lukema normaali tuolla BOSCH LSU 4.2. anturilla jos kone ei ole edes käynnissä?

Niin ja joskus mulla nakkelee "Sensor timing" vikakoodia...
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
msivula
Megasquirttaaja
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2005 20:37
Location: Jyväskylä

Post by msivula »

Juu, kyllähän nuo näyttää puhtaalla ilmalla 20:1 seoksia. Hapen määräähän nuo lambdat mittaavat ja sitä tuppaa olemaan puhtaassa ilmassa paljon enemmän, kun tuossa palaneessa ilma-bensa -seoksessa.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

kumpaako näista on tarkoitus käyttää, tuolla megatunen asetuksissa? ja miten nämä eroavat toisistaan :roll: toinen vissiin näyttäis AFR arvoa ja toinen lambda arvoa (olisko tuo lambda arvon käyttö järkevämpää, jos käyttää omia polttoaineita... esim. 80 % bensaa ja 20 % etanolia) jostain vain muistan lukeneeni, että tuo lc-1 osais näyttää tuon lambda arvon aina oikein riippumatta mitä polttoainetta käyttää :shock: tuota AFR arvoa käytettäessä pitäis ensin osata laskea mihin AFR arvoon halutaan päästä.

INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
INNOVATE_LC1_DEFAULT "Innovate LC-1 default, 0-5v = 0.5-1.5 lambda"
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Post by BlackZ »

Höylä wrote:kumpaako näista on tarkoitus käyttää, tuolla megatunen asetuksissa? ja miten nämä eroavat toisistaan :roll: toinen vissiin näyttäis AFR arvoa ja toinen lambda arvoa (olisko tuo lambda arvon käyttö järkevämpää, jos käyttää omia polttoaineita... esim. 80 % bensaa ja 20 % etanolia) jostain vain muistan lukeneeni, että tuo lc-1 osais näyttää tuon lambda arvon aina oikein riippumatta mitä polttoainetta käyttää :shock: tuota AFR arvoa käytettäessä pitäis ensin osata laskea mihin AFR arvoon halutaan päästä.

INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
INNOVATE_LC1_DEFAULT "Innovate LC-1 default, 0-5v = 0.5-1.5 lambda"
Kyllä siellä ainakin on LC-1:n valikossa sellainen valikko, missä valitaan mitä polttoainetta käytetään. Joten en tiedä osaako näyttää automaattisesti oikeaa..??
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

mitähän mä taas sekoilin äsken... :oops: tietenkin se pitää siis ensin ohjelmoida tuonne lc-1 asetuksiin, mitä polttoainetta käytetään ja sen jälkeen se osaa vasta ilmoittaa oikein sen lambda arvon...

eli kun bensalla se stokiometrinen seos on 14,7 ja etanolilla 9,0, niin nyt pitää sitten laskea mikä se on tuolla 80/20 seoksella... sitten se osaa näyttää oikein sen lambda arvon, josta sitten taas voidaan päätellä, mikä olis hyvä AFR suhde kyseiselle polttoaineelle, että päästää sopivan rikkaalle...

jos käyttäis 50/50 seosta (bensa/etanoli), niin tuo stokiometrinen seos olis silloin 11.85 :roll: eli nyt pitää vain taas hieman alkaa opettelemaan noita prosenttilaskuja :?

karkea laskutoimitus antaisi seokselle 75/25 arvoksi 13.275 :roll: (helpompi laskea...) eli riittäis jos vähennän nykyisistä AFR arvoista 1.5 yksikköä :roll: että seos olis yhtä rikkaalla... (eli max. ahtopaineilla AFR olis 9)
Post Reply