Käytössä on Pösön (306 1.8 Marelli ruiskun) VR-anturi, 36-1 pyörä ja LM1815 signaalimuunnin. Tässä skooppikuva (suoraan anturin johdoista ennen piirilevyä otettu) kun jenkoja noin 1500 ja kaikki kunnossa:
Ja tässä taas kun kierrokset noin 4500 ja signaali alkaa vääristyä:
Millainen kaapeli? Koitas laittaa parikierrettyä mikkikaapelia jossa suojavaipassa 2 lankaa kierrettynä spiraalille. Anturipäässä kytketään vain anturi karvoihin, toisessa päässä myös sukka maihin.
Anturi siis alkuperäinen ja pyörä itsetehty tms? Millaista pyörää anturi on ennen lukenut? Harvempaa? Pysyykö anturi yleensäkään 36-1 perässä, taajuus on tuossa 4500 rpm kohdalla jo 2700Hz.
Kaapeli on lainattu Pösön Marelli-ruutan sarjasta ja on 2 kertaan suojattua, anturi samasta ruutasta ja se lukee siis 60-2 pyörää alunperin. Ja itsehän ajelin noin vuoden kyseisellä 60-2,vr, lm1815 setillä. Pyörä on 'tehdas'tekoinen ja todella asiallinen, anturikaan ei enää telineen lisätuentojan jälkeen vapise. Koitettu on eri ilmarakoja mutta ei ole löytynyt mitään mikä noin radikaalisti signaalia muuttaisi.
Oudointa on se että pari kertaa erinäisten testien aikana on kone saatu kiertämään yli 6000, mutta eipäs kierrä enää vaikka asemoi anturia miten tahansa. Noille korkeille kierroksille päästiin ainoastaan kun anturin teline vapisi pahasti, kun huomasin sen ja aloin parantaa sitä, ei ole enää kertaakan saanut kierroksia edes 5000 asti.
citikan,pösön, ja bemarin antureissa on yleensä kärjessä rosterivaippa valmiina. Itse tuli myös taisteltua VR muuntimen kanssa, tosin käytän saman tyylistä kuin on V3 ms levyssä ja itsellä BC640 trankku.
No kuitenkin jenkkien osalistan mukaan RC piiri rupeaa leikkaamaan 3.2khz kohdalla jo, 60-2 pyörällä siis totaali seinä tulee vastaan 4500rpm kohdalla, pudottamalla 220nf konkan arvo 100nf niin johan alkaa käyttöaluetta tulemaan.
Homma toimii, tehtiin kokonaan uusi teline anturille toiselle puolelle pyörää. Homma oli kiinni joko sittenkin jonkin verran värisevästä telineestä tai sitten siitä että anturi siirtyi paljon kauemmaksi laturista. Signaalissa on edelleen pieni vääristymä juuri ennen tyhjän hampaan kohtaa mutta se ei haittaa ainakaan 7200rpm mennessä. Anturin rinnalla on nyt myös 390ohm vastus, vanhan telineen kanssa sillä ei ollut vaikutusta.
Kannattaa ottaa myös se huomioon että jos käyttää 60-2 pyörää niin bemarin, ooppelin, pösön anturit on käypäsiä ja jos mennään 36-1 niin kannattaa käyttää foordin anturaa, anturin induktanssissa on eroja ja soveltuvat eri trigeri pyörille paremmin.
Pösön anturi tehty leveälle hampaalle, bemarin anturissa asento on tarkka. kärjessä talttaminen osa samoin ooppelin anturissa.
Foordin anturissa pyöreä kärki mutta kapealle hampaalle (kärki noin 3mm)