ongelmia säädettävän ruiskun kanssa

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

ongelmia säädettävän ruiskun kanssa

Post by Jankos »

Koska ruiskuboksi on muu kuin mega niin kirjoitan tänne.

En edes muista minkämerkkinen systeemi on mutta joku ei niin tunnettu.

Ongelmana siis laihalle meneminen 3-4-5-vaihteilla kun ajetaan tiellä.

Penkissä pelaa kaikilla vaihteilla ihan jees.

Logeista ei näy ruiskutusajoissa muutoksia, jännitteet ok, kaikki sähköisenä ok.

Bensanpaineet pysyy mittarin mukaan vakiona. Bensapuolessa mulla on epäilys kun on turvatankki mistä kahdella MSD ruiskupumpulla (ihan sama tilanne yhdelläkin pumpulla) imetään ainetta. Voiko nuo pumput tehdä ilmakuplia ja ne aiheuttaisi moottorin laihalle menon? Toisaalta mikä on se suurin ero että ajaessa tulee ongelmia? Tärinä tietty mutta voiko se tuollasta tehdä.

Jos jollakin muuta ajatusta niin kerro ihmeessä. Kaveri on pari konetta räjäyttänyt tämän takia, ei ole halpoja nuo takomännät ja lohkot tuollasiin 16v koneisiin.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

ohjaako toi ruisku myös sytkäennakoita. Jos ohjaa niin vähennä ennakkoa tasakaasulla . Onko pakolämpöjä mitattu
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Juu kirjotin huonosti, menee siis isoilla vaihteilla kaasu pohjassa soratiellä ajettaessa laihalle, kierrokset on tuossa tilanteessa yli 6500.

Mutta sytkän ohjaa kyllä ja sekin on login mukaan ok. Kaikki lukemat on ihan vastaavat kun 1-2-vaihteilla mutta silti muuttuu laihalle, eikä edes auta vaikka laittaa kartan niin paksulle että seos on noin 10.

Kyseessä on siis ralliauto ja käyttöolosuhteissa se tuota tekee, ei penkissä.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

paljonko eroa on imuilman lämmöissä penkitys tilanteessa verrattuna ajoaikaiseen imulämpötilaan.ja mitä jarrussa mappiarvot näyttä verrattuna ajoon eli onko moottorin kuormitus ajossa täysin sama kuin penkissä
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Mappiarvoja ei ole kun on kartta on kierrokset X potikan asento.

Imuilman lämmöistä ei ole tietoa penkissä, mutta tuosta luulisi eron tulevan jo pikkuvaihteilla? Kiihdytysrikastuksien kuvittelin ensin sohlaavan mutta ne on nollassa.

On se kumma vehje vaan.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
HN
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Thu May 12, 2005 21:05
Location: Nastola

Post by HN »

Mielestäni kannattaisi käydä läpi bensalinjat, että virtaus varmasti riittää ja suodattimien läpäisykyky.
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Todennäköisesti tuli kuntoon.

Suuttimet oli jossakin vaiheessa vaihdettu ja olivat laittaneet matalaohmiset vaikka boxi ei sitä salli.

Vikamoodi oli siis boxin lämpeneminen ja alkoi sitten pätkimään, ei kuitenkaan hallitusti softalla vaan jokin rautasuojaus :shock:
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
Post Reply