Olen asentamassa ms:ää opelin c20xe koneeseen.
Eli minkälainen imuilman lämpötila-anturin tulisi olla ja mistä sen voisi ostaa?
Mukana täytyy ilmeisesti tulla myös joitain lämpötila/vastus arvoja jotta anturin saa asennettua?
Imuilman lämpötila-anturi.
Moderator: Masi_K
mulla on 20xe:ssä alla oleva vapariin sopiva:
BOSCH 0 280 130 039 imuilman lämpötila-anturi
vpv:ltä saa ja esim. boschilta suoraan
http://www.vpv-motorracing.com/temperaturefin.htm
BOSCH 0 280 130 039 imuilman lämpötila-anturi
vpv:ltä saa ja esim. boschilta suoraan
http://www.vpv-motorracing.com/temperaturefin.htm
Opel 20XE project
Turbokäytössä pitää ehdottomasti olla todella nopeasti reagoiva anturi. Testasin huvikseen lankamallisella k-termoparilla mitä sanoo, samointein 20->50astetta imuilman lämpö, kun NTC anturini nousi vain 20->30 asteesen.
MAT anturini on siis motonetin "avonainen".
Tollaset hitaat sopii vapareihin. Pitää tiedustella VPV:stä sen nopean oikeaa nopeutta. Aikavakio <5sekkaa, onko se ~5sekassa 68% vai 90% vai mitä.
Lankamallinen k-termopari oli 2sekunnissa ~90% saavuttanut huipuista ja tuossakin pitää ottaa huomioon, että lämpeneekö se imuilma aivan samointein jo spoolatessa? Täysahtoja joku sekunti niin k-termo oli jo tuossa 90% ainakin.
WBO2:sella kenties tuota ongelmaa voinee kiertää, mutta mielestäni ei ole oikea ratkaisu.
T. Pasi
MAT anturini on siis motonetin "avonainen".
Tollaset hitaat sopii vapareihin. Pitää tiedustella VPV:stä sen nopean oikeaa nopeutta. Aikavakio <5sekkaa, onko se ~5sekassa 68% vai 90% vai mitä.

Lankamallinen k-termopari oli 2sekunnissa ~90% saavuttanut huipuista ja tuossakin pitää ottaa huomioon, että lämpeneekö se imuilma aivan samointein jo spoolatessa? Täysahtoja joku sekunti niin k-termo oli jo tuossa 90% ainakin.
WBO2:sella kenties tuota ongelmaa voinee kiertää, mutta mielestäni ei ole oikea ratkaisu.
T. Pasi