Imuilman lämpötila-anturi.

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
rassaaja
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Mon Apr 11, 2005 22:13

Imuilman lämpötila-anturi.

Post by rassaaja »

Olen asentamassa ms:ää opelin c20xe koneeseen.

Eli minkälainen imuilman lämpötila-anturin tulisi olla ja mistä sen voisi ostaa?
Mukana täytyy ilmeisesti tulla myös joitain lämpötila/vastus arvoja jotta anturin saa asennettua?
JJ
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:31
Location: Ylivieska
Contact:

Post by JJ »

mulla on 20xe:ssä alla oleva vapariin sopiva:

BOSCH 0 280 130 039 imuilman lämpötila-anturi

vpv:ltä saa ja esim. boschilta suoraan

http://www.vpv-motorracing.com/temperaturefin.htm
Opel 20XE project
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Tai vaikka motonetistä tuotenumero 37-3318, hintakin on sopiva, toimii suoraan megan kanssa.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
passi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:12

Post by passi »

Turbokäytössä pitää ehdottomasti olla todella nopeasti reagoiva anturi. Testasin huvikseen lankamallisella k-termoparilla mitä sanoo, samointein 20->50astetta imuilman lämpö, kun NTC anturini nousi vain 20->30 asteesen.

MAT anturini on siis motonetin "avonainen".

Tollaset hitaat sopii vapareihin. Pitää tiedustella VPV:stä sen nopean oikeaa nopeutta. Aikavakio <5sekkaa, onko se ~5sekassa 68% vai 90% vai mitä. :)

Lankamallinen k-termopari oli 2sekunnissa ~90% saavuttanut huipuista ja tuossakin pitää ottaa huomioon, että lämpeneekö se imuilma aivan samointein jo spoolatessa? Täysahtoja joku sekunti niin k-termo oli jo tuossa 90% ainakin.

WBO2:sella kenties tuota ongelmaa voinee kiertää, mutta mielestäni ei ole oikea ratkaisu.

T. Pasi
Post Reply