apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!

Post by teddyboy »

elikkä tälläinen ongelma! mulla on 2100cc toyotan (18r-gu) mottori johon olen laittamassa megasguitttia ja tuli ongelmaksi et ku on 1557cc suutittimet (ilmoitettu paine jolla tuotto on toi niin on 4bar) niin ei ymmärrä eet sellaiset vois laittaa! ilmoitaa ERROR: injector pulse widlh too small decrease number of sguirt .... APUJA JOS JOKU ON TÖRMÄNNYT TÄLLÄISEEN! KIIRE! :twisted: turbo moottori josta on tarkoitus ottaa yli 500 hv eli siksi noin suuret suuttimet!
2 baar....
Vesku
Megasquirttaaja
Posts: 21
Joined: Fri Feb 25, 2005 22:10
Location: Kymi

Re: apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!

Post by Vesku »

teddyboy wrote:elikkä tälläinen ongelma! mulla on 2100cc toyotan (18r-gu) mottori johon olen laittamassa megasguitttia ja tuli ongelmaksi et ku on 1557cc suutittimet (ilmoitettu paine jolla tuotto on toi niin on 4bar) niin ei ymmärrä eet sellaiset vois laittaa! ilmoitaa ERROR: injector pulse widlh too small decrease number of sguirt .... APUJA JOS JOKU ON TÖRMÄNNYT TÄLLÄISEEN! KIIRE! :twisted: turbo moottori josta on tarkoitus ottaa yli 500 hv eli siksi noin suuret suuttimet!
Paljon Sulla on tuo "number of squirt" asetuksissa?
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Aika isot suuttimet on ruiskuun joka ei edes ole sekventiaalinen. Nuo suuttimet olisi enemmän kohdallaan jos tähtäimessä olisi 1500hv. Kukaan ei tietenkään kiellä kokeilemasta noilla...
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

ainakin 024K koodilla ja 2.25 (417) megatunella sain arvoksi (RGF) 2.3mS 1/Squirt
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

kaikki b ryhmäläiset jotka on yli 500 heppasia käyttää 1557cc suuttima! et en sit tierä.... tuli vaan noi suuttimetki tilattua jenkeistä a:hinta 70€ kpl bosch ja matala ohmiet.... ei oikein vie ole tos säätö hommassa edistyny kokeilin vaan reguired fuel ja laitoin koneeksi 2100cc ja suutimet 150 lb/hr ja 4 sylinteriseks.... ei onaa.... saiko tota jos puottas pensan paineita niin miten kään kohilleen....? :?
2 baar....
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

Turtana wrote:ainakin 024K koodilla ja 2.25 (417) megatunella sain arvoksi (RGF) 2.3mS 1/Squirt
tota ei ynmärrä..... :D :shock: :(
2 baar....
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

teddyboy wrote:
Turtana wrote:ainakin 024K koodilla ja 2.25 (417) megatunella sain arvoksi (RGF) 2.3mS 1/Squirt
tota ei ynmärrä..... :D :shock: :(

MegaSquirt 'n Spark -Extra koodi versio 024E

RGF tarvittava bensan määrä megatunen automaattilaskurista, asetukset 2100cc tilavuus 1557cc suuttimet 14.7afr (seossuhde) antaa aukioloajaksi 2.3 milli sekuntia. Asetuksina 1 sumutuskerta per moottorikierros.

oliko tuo nyt niin hankalaa :roll:

Niin ja ihan ohimennen voin jo melkeen sanoa että aika tuskanen tulee tuosta säätöprojektista noilla suuttimilla kun aukioloajat on noin pienet.
Tietysti helpottaa jos on progressiivinen säädin joka kertoisi painetta aika rankalla kädellä (enemmän kuin 3 kalvoinen) jolloin saisi alipainepuolella bensanpaineet 1-2bar paikkeille, silloin voisi saada jotenkin edes ajettavan autosta ja ei veisi tolkuttomasti bensaa.
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

sopisikoto extrakoodi 2.2seen? ja poltto aineen kulutuksella ei ole merkitystä koska kone on rakennettu niin sanottu "täys kaasu "auto ja ajan sillä 1/4 mailia. toivotta vasti saisin sen kuntoon aikaa nimittäin n,kk:si.... :oops:
2 baar....
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Saa sen extran 2.2 seen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

jeps se vaan pitäisi jonkun neuvoa et miten sen sinne saa ja et se menee oikaan kohtaan... ( oletan et puhutaan niinstä komento sarjoista mitä pitäisi muuttaa....) :?: :oops: :roll: :shock:
2 baar....
jarkkoscosworth
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 27, 2005 10:06
Location: tampere
Contact:

Post by jarkkoscosworth »

pakko kysyä. kuka sulle ton kokosia suuttimia suositteli vai ihan itsekkö
päättelit koon? tuleeko noi ihan katuautoon vai kenties kiihdytyskisaan.
http://carsoft.co.il/page3/Electronic%2 ... 0Table.htm
tuolta löytää taulukoita mitkä auttaa valinnassa.
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

ne jotka rakentaa street b luokaan (alle 4litraiset ahdetut) niin aikovat laitaa tollaiset.... saarela laittaa jus saman laiset omaansa eli tilasimme yht aikaa.... ja ainoastaan kiihdytys käyttöön teen autoa....
2 baar....
flektivitonen
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Tue Mar 01, 2005 21:54
Location: Helsinki

Post by flektivitonen »

eikö kannattaisi suosiolla jo laittaa pienemmät suuttimet? nuo 1557cc on kyllä aivan liian isot.
Ykä
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Sat Feb 26, 2005 9:59
Location: Pohjanmaa
Contact:

Post by Ykä »

onhan nuo kyllä vähä liian isot mutta kyllä nuo b ryhmässä käyttää melkeen kaikki noita ja pääseehän noilla tuonne 1200hv asti :D
Bmw E32 750ila
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

meinaattako ettei sais pelaan noilla suuttimilla jos hevot nousee yli 600.... mitä suosittelisitte (8 vai 4 suutinta)? alakaa olla aika epätoivoinen noiden suuttimien kaa.... autoki pitäs saada pelittään pikaa puoliin.... :? suuttimetki on aika hakusassa jos aikoo 8 suuttimella pelata (330cc) ja 1000cc jos 4jällä niitä kyl löytyy mut maksaa aivan vitusti noihin isoihin verrattuna (1557cc)
2 baar....
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Eikös noita litrasia saa VPV:ltä varsin järkevään hintaan?

Kaverilla juurikin litraset suuttimet audin 5syl 20v padassa jossa 500+ ja melkoisesti ongelmia käynnistyvyyden ja tyhjäkäynnin kanssa. Suosittelen siis lämpimästi vaihtamaan pienempiin suuttimiin. Se että "kaikki" muut noita käyttää ei välttämättä tarkoita sitä että ne sulle sopii, varsinkin jos ns. muilla on esim. isommat koneet.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

tai hestek
2 baar....
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Suuttimien avatumisaika - ja sitä kautta minimi ruiskutusaika - ei kyllä minun nähdäkseni ole mitenkään riippuvainen käytetystä ohjainlaitteista, samaa sähköä ne kaikki syöttää.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Post by Anssi »

JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Mitä tarkoitat?
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Anssi wrote:
JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Mitä tarkoitat?
Lähinnä varmaan tarkoitti sitä että ohjattaessa 1 suutin per sylinteri tyylillä (sekventtiaalinen) niin saadaan tarkemmin säädettyä suuttimen aukioloa. Megasquirtin tapauksessa ainakin 2 suutinta 4 sylinterisessä sumuttaa yhtäaikaa ja aukiolo menee aika pieneksi sen takia, sekventtiaalisessa sumutetaan vain yhdellä suuttimella kerrallaan.

Mutta jos autolla ajetaan vaan kiihdytys käytössä en näe hirveää ongelmaa tyjänäkäynnin kanssa kuitenkaan, sillä ei varmaan ole suurta merkitystä lopputuloksen kanssa kuitenkaan.

VE (volumetric efency) arvo on kuitenkin yli 50% jokatapauksessa lähtötilanteessa niin ms:ssän resoluutin pitäisi riittää ohjaamaan noitakin suuttimia tehokkaasti.

Niin ja uudemmissa koodeissa on bugi 2000-3500rpm välillä tulee satunnaisia sytkäkatkoja (ihan tiedoksi) joten kannattaa harkita melkein jotain muuta siihen käyttöön, ms-extran sivuillahan lukee että uudemmat koodit on beta versioita ja ne eivät välttämättä toimi aina halutulla tavalla.
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Post by Anssi »

Turtana wrote:
Anssi wrote:
JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Mitä tarkoitat?
Lähinnä varmaan tarkoitti sitä että ohjattaessa 1 suutin per sylinteri tyylillä (sekventtiaalinen) niin saadaan tarkemmin säädettyä suuttimen aukioloa. Megasquirtin tapauksessa ainakin 2 suutinta 4 sylinterisessä sumuttaa yhtäaikaa ja aukiolo menee aika pieneksi sen takia, sekventtiaalisessa sumutetaan vain yhdellä suuttimella kerrallaan.
Se kone tarvitsee x määrän bensaa ruiskun tyypistä riippumatta. Tuossa sun esimerkissä kaksi suutinta pitää päinvastoin pitää pidempään auki, jos oletetaan että suuttimet ovat samankokoiset ja silloin avautumisajan merkitys vähenee huomattavasti.

Kuten kasket tuossa jo totesikin, niin ei se suuttimen avautumisaika ole ohjainlaitteesta kiinni. Kyllä se varmaan enemmän suuttimesta riippuu.
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Anssi wrote: Kuten kasket tuossa jo totesikin, niin ei se suuttimen avautumisaika ole ohjainlaitteesta kiinni. Kyllä se varmaan enemmän suuttimesta riippuu.
Kyllä se vain on ohjainlaitteestakin kiinni. Sen maksimi ohjausvirta vaikuttaa asiaan merkittävästi.
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Post by Anssi »

teg wrote:Kyllä se vain on ohjainlaitteestakin kiinni. Sen maksimi ohjausvirta vaikuttaa asiaan merkittävästi.
Totta kai, jos ohjainlaite rajoittaa sitä jotenkin.
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
teddyboy
Megasquirttaaja
Posts: 27
Joined: Mon Mar 21, 2005 20:12
Location: haapavesi

Post by teddyboy »

suuttimet toimii moitteettomasti extra koodilla. aluksi oli vaan hankala saada tulppia kestämään.!
2 baar....
Yrkesman
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Tue Apr 12, 2005 17:45
Contact:

Post by Yrkesman »

En tiedä olisko pitäny aloittaa uusi topicci, mutta kirjoitetaan nyt tähän. Miten isot suuttimet todistettavasti toimii megalla tommosessa 2L turbo koneessa (16V)? Siis niin että se käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ~1000rpm ja että sen saa käymään lambda ykkösellä? Lähinnä kiinnostaa kokemukset +500cc suuttimista. Sen takia isot että riittää tonne ~500hv tehoille. Kokemuksia eri suuttimista otetaan vastaan. Merkki, malli, jne. Sen takia kyselen, koska itsellä on tällä hetkellä korkeaohmiset 600cc Siemens Dekat ryhmäsuihkutuksella ja niiden kanssa toi tyhjäkäynnin säätäminen tuntuu olevan pikkasen hankalaa. Kuulemma matalaohmiset isot suuttimet vois toimia tarkemmin, tiedä sitten onko tässä perää. Eli jos sulla on isot suuttimet käytössä, niin raapustappa kokemuksia.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Ihme homma kun tuskaillaan isoilla suuttimilla, DT koodi vaan käyttöön ja toisio suuttimiksi jotkut 100-150cc suuttimet niin ei pitäisi olla minkään valtakunnan ongelmia enää sen jälkeen. Itse on ainakin tarkoitus toteuttaa näin seuraavaa projektia.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Turtana wrote:Ihme homma kun tuskaillaan isoilla suuttimilla, DT koodi vaan käyttöön ja toisio suuttimiksi jotkut 100-150cc suuttimet niin ei pitäisi olla minkään valtakunnan ongelmia enää sen jälkeen. Itse on ainakin tarkoitus toteuttaa näin seuraavaa projektia.
Samoin :D pikku suuttimet jää imusarjan juureen orkkispaikoille ja isot tulee juuri kaasuläppien jälkeen.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Post Reply