
apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!
Moderator: Masi_K
apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!
elikkä tälläinen ongelma! mulla on 2100cc toyotan (18r-gu) mottori johon olen laittamassa megasguitttia ja tuli ongelmaksi et ku on 1557cc suutittimet (ilmoitettu paine jolla tuotto on toi niin on 4bar) niin ei ymmärrä eet sellaiset vois laittaa! ilmoitaa ERROR: injector pulse widlh too small decrease number of sguirt .... APUJA JOS JOKU ON TÖRMÄNNYT TÄLLÄISEEN! KIIRE!
turbo moottori josta on tarkoitus ottaa yli 500 hv eli siksi noin suuret suuttimet!

2 baar....
Re: apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!
Paljon Sulla on tuo "number of squirt" asetuksissa?teddyboy wrote:elikkä tälläinen ongelma! mulla on 2100cc toyotan (18r-gu) mottori johon olen laittamassa megasguitttia ja tuli ongelmaksi et ku on 1557cc suutittimet (ilmoitettu paine jolla tuotto on toi niin on 4bar) niin ei ymmärrä eet sellaiset vois laittaa! ilmoitaa ERROR: injector pulse widlh too small decrease number of sguirt .... APUJA JOS JOKU ON TÖRMÄNNYT TÄLLÄISEEN! KIIRE!turbo moottori josta on tarkoitus ottaa yli 500 hv eli siksi noin suuret suuttimet!
kaikki b ryhmäläiset jotka on yli 500 heppasia käyttää 1557cc suuttima! et en sit tierä.... tuli vaan noi suuttimetki tilattua jenkeistä a:hinta 70€ kpl bosch ja matala ohmiet.... ei oikein vie ole tos säätö hommassa edistyny kokeilin vaan reguired fuel ja laitoin koneeksi 2100cc ja suutimet 150 lb/hr ja 4 sylinteriseks.... ei onaa.... saiko tota jos puottas pensan paineita niin miten kään kohilleen....? 

2 baar....
teddyboy wrote:tota ei ynmärrä.....Turtana wrote:ainakin 024K koodilla ja 2.25 (417) megatunella sain arvoksi (RGF) 2.3mS 1/Squirt![]()
![]()
MegaSquirt 'n Spark -Extra koodi versio 024E
RGF tarvittava bensan määrä megatunen automaattilaskurista, asetukset 2100cc tilavuus 1557cc suuttimet 14.7afr (seossuhde) antaa aukioloajaksi 2.3 milli sekuntia. Asetuksina 1 sumutuskerta per moottorikierros.
oliko tuo nyt niin hankalaa

Niin ja ihan ohimennen voin jo melkeen sanoa että aika tuskanen tulee tuosta säätöprojektista noilla suuttimilla kun aukioloajat on noin pienet.
Tietysti helpottaa jos on progressiivinen säädin joka kertoisi painetta aika rankalla kädellä (enemmän kuin 3 kalvoinen) jolloin saisi alipainepuolella bensanpaineet 1-2bar paikkeille, silloin voisi saada jotenkin edes ajettavan autosta ja ei veisi tolkuttomasti bensaa.
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Sun Feb 27, 2005 10:06
- Location: tampere
- Contact:
pakko kysyä. kuka sulle ton kokosia suuttimia suositteli vai ihan itsekkö
päättelit koon? tuleeko noi ihan katuautoon vai kenties kiihdytyskisaan.
http://carsoft.co.il/page3/Electronic%2 ... 0Table.htm
tuolta löytää taulukoita mitkä auttaa valinnassa.
päättelit koon? tuleeko noi ihan katuautoon vai kenties kiihdytyskisaan.
http://carsoft.co.il/page3/Electronic%2 ... 0Table.htm
tuolta löytää taulukoita mitkä auttaa valinnassa.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 42
- Joined: Tue Mar 01, 2005 21:54
- Location: Helsinki
meinaattako ettei sais pelaan noilla suuttimilla jos hevot nousee yli 600.... mitä suosittelisitte (8 vai 4 suutinta)? alakaa olla aika epätoivoinen noiden suuttimien kaa.... autoki pitäs saada pelittään pikaa puoliin....
suuttimetki on aika hakusassa jos aikoo 8 suuttimella pelata (330cc) ja 1000cc jos 4jällä niitä kyl löytyy mut maksaa aivan vitusti noihin isoihin verrattuna (1557cc)

2 baar....
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 126
- Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
- Location: Kaarina
- Contact:
Eikös noita litrasia saa VPV:ltä varsin järkevään hintaan?
Kaverilla juurikin litraset suuttimet audin 5syl 20v padassa jossa 500+ ja melkoisesti ongelmia käynnistyvyyden ja tyhjäkäynnin kanssa. Suosittelen siis lämpimästi vaihtamaan pienempiin suuttimiin. Se että "kaikki" muut noita käyttää ei välttämättä tarkoita sitä että ne sulle sopii, varsinkin jos ns. muilla on esim. isommat koneet.
Kaverilla juurikin litraset suuttimet audin 5syl 20v padassa jossa 500+ ja melkoisesti ongelmia käynnistyvyyden ja tyhjäkäynnin kanssa. Suosittelen siis lämpimästi vaihtamaan pienempiin suuttimiin. Se että "kaikki" muut noita käyttää ei välttämättä tarkoita sitä että ne sulle sopii, varsinkin jos ns. muilla on esim. isommat koneet.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Lähinnä varmaan tarkoitti sitä että ohjattaessa 1 suutin per sylinteri tyylillä (sekventtiaalinen) niin saadaan tarkemmin säädettyä suuttimen aukioloa. Megasquirtin tapauksessa ainakin 2 suutinta 4 sylinterisessä sumuttaa yhtäaikaa ja aukiolo menee aika pieneksi sen takia, sekventtiaalisessa sumutetaan vain yhdellä suuttimella kerrallaan.Anssi wrote:Mitä tarkoitat?JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Mutta jos autolla ajetaan vaan kiihdytys käytössä en näe hirveää ongelmaa tyjänäkäynnin kanssa kuitenkaan, sillä ei varmaan ole suurta merkitystä lopputuloksen kanssa kuitenkaan.
VE (volumetric efency) arvo on kuitenkin yli 50% jokatapauksessa lähtötilanteessa niin ms:ssän resoluutin pitäisi riittää ohjaamaan noitakin suuttimia tehokkaasti.
Niin ja uudemmissa koodeissa on bugi 2000-3500rpm välillä tulee satunnaisia sytkäkatkoja (ihan tiedoksi) joten kannattaa harkita melkein jotain muuta siihen käyttöön, ms-extran sivuillahan lukee että uudemmat koodit on beta versioita ja ne eivät välttämättä toimi aina halutulla tavalla.
Se kone tarvitsee x määrän bensaa ruiskun tyypistä riippumatta. Tuossa sun esimerkissä kaksi suutinta pitää päinvastoin pitää pidempään auki, jos oletetaan että suuttimet ovat samankokoiset ja silloin avautumisajan merkitys vähenee huomattavasti.Turtana wrote:Lähinnä varmaan tarkoitti sitä että ohjattaessa 1 suutin per sylinteri tyylillä (sekventtiaalinen) niin saadaan tarkemmin säädettyä suuttimen aukioloa. Megasquirtin tapauksessa ainakin 2 suutinta 4 sylinterisessä sumuttaa yhtäaikaa ja aukiolo menee aika pieneksi sen takia, sekventtiaalisessa sumutetaan vain yhdellä suuttimella kerrallaan.Anssi wrote:Mitä tarkoitat?JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Kuten kasket tuossa jo totesikin, niin ei se suuttimen avautumisaika ole ohjainlaitteesta kiinni. Kyllä se varmaan enemmän suuttimesta riippuu.
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
En tiedä olisko pitäny aloittaa uusi topicci, mutta kirjoitetaan nyt tähän. Miten isot suuttimet todistettavasti toimii megalla tommosessa 2L turbo koneessa (16V)? Siis niin että se käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ~1000rpm ja että sen saa käymään lambda ykkösellä? Lähinnä kiinnostaa kokemukset +500cc suuttimista. Sen takia isot että riittää tonne ~500hv tehoille. Kokemuksia eri suuttimista otetaan vastaan. Merkki, malli, jne. Sen takia kyselen, koska itsellä on tällä hetkellä korkeaohmiset 600cc Siemens Dekat ryhmäsuihkutuksella ja niiden kanssa toi tyhjäkäynnin säätäminen tuntuu olevan pikkasen hankalaa. Kuulemma matalaohmiset isot suuttimet vois toimia tarkemmin, tiedä sitten onko tässä perää. Eli jos sulla on isot suuttimet käytössä, niin raapustappa kokemuksia.
SamoinTurtana wrote:Ihme homma kun tuskaillaan isoilla suuttimilla, DT koodi vaan käyttöön ja toisio suuttimiksi jotkut 100-150cc suuttimet niin ei pitäisi olla minkään valtakunnan ongelmia enää sen jälkeen. Itse on ainakin tarkoitus toteuttaa näin seuraavaa projektia.

205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)