Edis 4 sytkä ennako ei tottele
Moderator: Masi_K
Edis 4 sytkä ennako ei tottele
Testattiin ajoituslampulla ja ennakko nollassa koko ajan vaikka heittää
karttaan 60 ennakon silti lampulla nollassa. Fixed angle on -10,
karttaan 60 ennakon silti lampulla nollassa. Fixed angle on -10,
Last edited by jukkaj on Mon Sep 04, 2006 17:55, edited 1 time in total.
toyota crown -65 18r-gte
kaikkia koitin mulkata! Mut aina vaan lampulla näyttää 0 kohtaa.
Sen verran ainaki totteli kun vaihto sytkä lähtöö niiin ei ainakaan
käynnistyny
joku sentään pelaa. Oliskohan toi edisin boxi sökö?
Pystyykö millaan mittaan sitä SAW lähtöä et mitä sieltä tulee?
Eikös se vaikuta just tähän sytkä ennakkoon??
Sen verran ainaki totteli kun vaihto sytkä lähtöö niiin ei ainakaan
käynnistyny

Pystyykö millaan mittaan sitä SAW lähtöä et mitä sieltä tulee?
Eikös se vaikuta just tähän sytkä ennakkoon??
toyota crown -65 18r-gte
"kato ettei spark output inverte ole päällä eikä oddvire"
Tuo oddvire mistähän se löytyy?
Tuo spark output inverte löytyy kai
Spark- spark settings -sieltä
Ton sivun mukaan on asetukset http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
Tuo oddvire mistähän se löytyy?
Tuo spark output inverte löytyy kai
Spark- spark settings -sieltä
Ton sivun mukaan on asetukset http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
toyota crown -65 18r-gte
"To test this alignment it is best to run the EDIS in limp home mode. This can be achieved (after step D) by disconnecting the SAW plug/socket or switching off/unplugging the ECU. Fit your strobe onto no.1 plug lead as normal (you may need to try the other tower of the pair). Ensure EDIS still has power and crank your engine, check that the timing is exactly 10deg. If not..."
Ilmeisesti kaikki ajoituslamput eivät näytä mitään toisesta puolasta kokeiltuna.
"Note! Many "Dial back" strobes do not work with wasted spark ignition, or work partially. Setting the dial to zero often helps. "
Itsellä oli pahasti ongelmaa ennenkuin sain maadoitukset kuntoon (muistaakseni vasta 4. tai 5. yrityksellä sai kunnolla käymään kaikilla)
Ilmeisesti kaikki ajoituslamput eivät näytä mitään toisesta puolasta kokeiltuna.
"Note! Many "Dial back" strobes do not work with wasted spark ignition, or work partially. Setting the dial to zero often helps. "
Itsellä oli pahasti ongelmaa ennenkuin sain maadoitukset kuntoon (muistaakseni vasta 4. tai 5. yrityksellä sai kunnolla käymään kaikilla)
Tarviiko tolle led lähdölle muokata mitään jos heitän ton edis nelosen jonkkaan ja koitan jakalla? Jakajassa jonkunlainen hall anturi (toyota kärjetön jakaja) Onko helpoin triggeröinti tehdä tuolla vai jatkossakin tuolla edisin 36-1 pyörällä ja VR anturilla? Sen verran jos tajusin niin toi MS ei skulaa suoraan ton vr anturin kanssa elikkä sille tarvii vissiin rakentaa tuolla lm1815n piirillä joku hässäkkä johdon väliin?????
toyota crown -65 18r-gte
Tuollasen oon ite kasannu siihen signaalinmuuntimeksi: viewtopic.php?t=1224&highlight=lm1815jukkaj wrote:Jakajassa jonkunlainen hall anturi (toyota kärjetön jakaja) Onko helpoin triggeröinti tehdä tuolla vai jatkossakin tuolla edisin 36-1 pyörällä ja VR anturilla? Sen verran jos tajusin niin toi MS ei skulaa suoraan ton vr anturin kanssa elikkä sille tarvii vissiin rakentaa tuolla lm1815n piirillä joku hässäkkä johdon väliin?????
Ja ootko varma, että se jakajan anturi on hall.? Ainaki näissä uudemmissa Toyotan jakajissa on VR-antureita..
Toyota Carina II 2.0 "GTi" -89 3S-GE
Jatketaas tähän topikkiin oma murhe EDIS:n kanssa
Tosiaan tuon oman rakennelman kanssa on pakolämpö ongelmat ollut koko ajan murheena.. tasakaasu ajossakin n.800 ja puna hehkua koko pakopuoli kokoajan..
no tänään vilkuilin nokkien ajoitukset..-> ok. samalla ajattalin tarkastaa sytkän tarkalleen huomatakseni että se on kiinteä 5 astetta.. mikään asetus megassa ei sitä muuta.. megan kierros luku silti toimii ja auto "toimii" joten joku yhteys edis boksilta megaan toimii.. ilmeisesti nyt tuo led17 ulos tulo ei futaa? otin sen ledin pois kun tein tuon kytkennän.. onkos se oikea tapa vai ei? molempi parempi?
muuten kytkennät pitäisi olla ohjeen mukaan.. tarvee huomenna käydä kaikki läpi viellä.. ihme kyllä jos joku näppi virhe on tullut ainakaan johdotuksissa..
ideoita missä vika voisi luurata?
Tosiaan tuon oman rakennelman kanssa on pakolämpö ongelmat ollut koko ajan murheena.. tasakaasu ajossakin n.800 ja puna hehkua koko pakopuoli kokoajan..
no tänään vilkuilin nokkien ajoitukset..-> ok. samalla ajattalin tarkastaa sytkän tarkalleen huomatakseni että se on kiinteä 5 astetta.. mikään asetus megassa ei sitä muuta.. megan kierros luku silti toimii ja auto "toimii" joten joku yhteys edis boksilta megaan toimii.. ilmeisesti nyt tuo led17 ulos tulo ei futaa? otin sen ledin pois kun tein tuon kytkennän.. onkos se oikea tapa vai ei? molempi parempi?
muuten kytkennät pitäisi olla ohjeen mukaan.. tarvee huomenna käydä kaikki läpi viellä.. ihme kyllä jos joku näppi virhe on tullut ainakaan johdotuksissa..
ideoita missä vika voisi luurata?
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
löytykin vika.. oli SAW piuhan coax kaapelin suojasukka sulannut sen väli eristeen läpi kolvaillessa.. -> piuha maissa. Aina ne kai selviää kun käy kohta kohdalta maholliset virheet läpi..
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
SAW-aalto on ihan perus sahalaita-aaltoa ( /\/\/\/\/\/\/\/ ). Yleismittarilla voi mitata vaihtojännite alueella (esim 20v) niin se näyttää jotain (tehollisarvoa signaalista). Pääasia että eri lukemaa kuin mittajohdot yhdessä. Lukema vaihtelee eri taajuuden mukaan siksi sitä ei oikein voi tarkemmin sanoa.
Toinen vaihtoehto jos mittari tukee taajuus mittausta niin käyttää sitä. Pitäisi silloin näytää taas jotain tasaista taajuutta moottorin käydessä tasaisesti.
Toinen vaihtoehto jos mittari tukee taajuus mittausta niin käyttää sitä. Pitäisi silloin näytää taas jotain tasaista taajuutta moottorin käydessä tasaisesti.
-CIH Turbo 248/365@0.8bar-