Edis 4 sytkä ennako ei tottele

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Edis 4 sytkä ennako ei tottele

Post by jukkaj »

Testattiin ajoituslampulla ja ennakko nollassa koko ajan vaikka heittää
karttaan 60 ennakon silti lampulla nollassa. Fixed angle on -10,
Last edited by jukkaj on Mon Sep 04, 2006 17:55, edited 1 time in total.
toyota crown -65 18r-gte
turbo 245
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Fri Apr 08, 2005 13:07
Location: kotka

Post by turbo 245 »

Tarkista, että sytkän kaikki asetukset on oikein. Mulla ainakin lähti toimimaan kun sai asetukset oikein.
turbovoimaa
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

kaikkia koitin mulkata! Mut aina vaan lampulla näyttää 0 kohtaa.
Sen verran ainaki totteli kun vaihto sytkä lähtöö niiin ei ainakaan
käynnistyny :) joku sentään pelaa. Oliskohan toi edisin boxi sökö?
Pystyykö millaan mittaan sitä SAW lähtöä et mitä sieltä tulee?
Eikös se vaikuta just tähän sytkä ennakkoon??
toyota crown -65 18r-gte
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Post by cortna »

kato ettei spark output inverte ole päällä eikä oddvire

onhan lähtö ledin ylös veto vastukseksi laitettu 470 ohm vastus
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

"kato ettei spark output inverte ole päällä eikä oddvire"
Tuo oddvire mistähän se löytyy?
Tuo spark output inverte löytyy kai
Spark- spark settings -sieltä

Ton sivun mukaan on asetukset http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
toyota crown -65 18r-gte
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

sen verran tutkin mut et kun kattoo sytkäennakkoo neloselta niin lamppu pätkii! ja sama homma 2 ja 3 toisessa tasainen pulssi ja toisessa pätkii?
Onkohan puola sökö? tulpan johdot kun vaihtaa puolan päästä niin toisella näkyy hyvin ja toinen alkaa pätkii!!
toyota crown -65 18r-gte
fsohc
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Tue Jul 05, 2005 17:22

Post by fsohc »

"To test this alignment it is best to run the EDIS in limp home mode. This can be achieved (after step D) by disconnecting the SAW plug/socket or switching off/unplugging the ECU. Fit your strobe onto no.1 plug lead as normal (you may need to try the other tower of the pair). Ensure EDIS still has power and crank your engine, check that the timing is exactly 10deg. If not..."

Ilmeisesti kaikki ajoituslamput eivät näytä mitään toisesta puolasta kokeiltuna.

"Note! Many "Dial back" strobes do not work with wasted spark ignition, or work partially. Setting the dial to zero often helps. "

Itsellä oli pahasti ongelmaa ennenkuin sain maadoitukset kuntoon (muistaakseni vasta 4. tai 5. yrityksellä sai kunnolla käymään kaikilla)
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

Testasin sen verra et käytin megalta SAW johdon irti ei jälleenkään mitään eroa! Pitäskö yleismittarilla nähdä jotain megalta lähtevältä
SAW liittimeltä???
toyota crown -65 18r-gte
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Eli jos mega ei ohjaa sitä, niin eihän vika VOI olla silloin megassa. Tarkasta EDIS asennuksesi.
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

Tarviiko tolle led lähdölle muokata mitään jos heitän ton edis nelosen jonkkaan ja koitan jakalla? Jakajassa jonkunlainen hall anturi (toyota kärjetön jakaja) Onko helpoin triggeröinti tehdä tuolla vai jatkossakin tuolla edisin 36-1 pyörällä ja VR anturilla? Sen verran jos tajusin niin toi MS ei skulaa suoraan ton vr anturin kanssa elikkä sille tarvii vissiin rakentaa tuolla lm1815n piirillä joku hässäkkä johdon väliin?????
toyota crown -65 18r-gte
wex
Megasquirttaaja
Posts: 26
Joined: Tue Apr 11, 2006 11:07
Location: Kajaani

Post by wex »

jukkaj wrote:Jakajassa jonkunlainen hall anturi (toyota kärjetön jakaja) Onko helpoin triggeröinti tehdä tuolla vai jatkossakin tuolla edisin 36-1 pyörällä ja VR anturilla? Sen verran jos tajusin niin toi MS ei skulaa suoraan ton vr anturin kanssa elikkä sille tarvii vissiin rakentaa tuolla lm1815n piirillä joku hässäkkä johdon väliin?????
Tuollasen oon ite kasannu siihen signaalinmuuntimeksi: viewtopic.php?t=1224&highlight=lm1815

Ja ootko varma, että se jakajan anturi on hall.? Ainaki näissä uudemmissa Toyotan jakajissa on VR-antureita..
Toyota Carina II 2.0 "GTi" -89 3S-GE
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

Mistähän ton nyt näkis?
Kävin hakee virrajakajan sisään ja näyttäis olevan neljä sakaraa, noin 2mm leveitä ja noin 1cm korkeita. Anturille menee punainen ja valkoinen johto!
toyota crown -65 18r-gte
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Eli taitaa olla VR-anturi.
Tinde
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Sat Mar 18, 2006 21:48
Location: Vammala

Post by Tinde »

Onko SAW (ja PIP) johdot suojattua?
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

Niin edisin kanssa on fordin alkuperäistä! Kaikki muutkin liittimet on fordista suoraan ainoastaan edis + ja - on kytketty itse tietty saw + pip
toyota crown -65 18r-gte
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

Mistähän tommosen 7 pin hei moduulin löytäis?
Eiks siinä oo toi signaalimuunnin ja kipinän vahvistin samassa?
toyota crown -65 18r-gte
Tinde
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Sat Mar 18, 2006 21:48
Location: Vammala

Post by Tinde »

jukkaj wrote:Niin edisin kanssa on fordin alkuperäistä! Kaikki muutkin liittimet on fordista suoraan ainoastaan edis + ja - on kytketty itse tietty saw + pip
Eli siis onko PIP ja SAW piuhat välillä EDIS - mega suojattua?
Mulla oli samanlainen vika ja kyseisten johtojen vaihto suojattuun auttoi.
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

fordin alkuperäis piuhaa
kyllä viisisenttiä ennen megaa kuorittu eikä maadoitusta liitetty
mihkään megan päässä
toyota crown -65 18r-gte
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

käyn partcosta hakee pari sarjaa ja tinailen uuden levyn kun tarvii tohon drifteriinki (tulevaan) rakentaa ruisku ja sytkä ja saa samalla heittää ton edisin jonnekki mistä sitä ei löydä!!!!
toyota crown -65 18r-gte
saki
Megasquirttaaja
Posts: 33
Joined: Tue May 31, 2005 22:46
Location: Turku

Post by saki »

Jatketaas tähän topikkiin oma murhe EDIS:n kanssa

Tosiaan tuon oman rakennelman kanssa on pakolämpö ongelmat ollut koko ajan murheena.. tasakaasu ajossakin n.800 ja puna hehkua koko pakopuoli kokoajan..

no tänään vilkuilin nokkien ajoitukset..-> ok. samalla ajattalin tarkastaa sytkän tarkalleen huomatakseni että se on kiinteä 5 astetta.. mikään asetus megassa ei sitä muuta.. megan kierros luku silti toimii ja auto "toimii" joten joku yhteys edis boksilta megaan toimii.. ilmeisesti nyt tuo led17 ulos tulo ei futaa? otin sen ledin pois kun tein tuon kytkennän.. onkos se oikea tapa vai ei? molempi parempi?

muuten kytkennät pitäisi olla ohjeen mukaan.. tarvee huomenna käydä kaikki läpi viellä.. ihme kyllä jos joku näppi virhe on tullut ainakaan johdotuksissa..

ideoita missä vika voisi luurata?
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed

"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
fordv628
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Sun Feb 27, 2005 17:15

Post by fordv628 »

Käännä vr anturin johdot väärinpäin.. vaikka ne on samanväriset. mulla korjaantu sillä.
Yrkesman
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Tue Apr 12, 2005 17:45
Contact:

Post by Yrkesman »

fordv628 wrote:Käännä vr anturin johdot väärinpäin.. vaikka ne on samanväriset. mulla korjaantu sillä.
Mulla ei lähde auto edes käymään jos vr-anturin johdot on väärinpäin.
BMW E46 328i HX40 - Ecumaster Black
saki
Megasquirttaaja
Posts: 33
Joined: Tue May 31, 2005 22:46
Location: Turku

Post by saki »

löytykin vika.. oli SAW piuhan coax kaapelin suojasukka sulannut sen väli eristeen läpi kolvaillessa.. -> piuha maissa. Aina ne kai selviää kun käy kohta kohdalta maholliset virheet läpi..
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed

"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
GTE/R
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Sun Aug 20, 2006 11:57

Post by GTE/R »

SAW-aalto on ihan perus sahalaita-aaltoa ( /\/\/\/\/\/\/\/ ). Yleismittarilla voi mitata vaihtojännite alueella (esim 20v) niin se näyttää jotain (tehollisarvoa signaalista). Pääasia että eri lukemaa kuin mittajohdot yhdessä. Lukema vaihtelee eri taajuuden mukaan siksi sitä ei oikein voi tarkemmin sanoa.

Toinen vaihtoehto jos mittari tukee taajuus mittausta niin käyttää sitä. Pitäisi silloin näytää taas jotain tasaista taajuutta moottorin käydessä tasaisesti.
-CIH Turbo 248/365@0.8bar-
Post Reply