Otsikkoa vastaava turboprojekti alkaa olla moottorinohjausta vaille valmis mutta nyt tarvittaisiin hieman apuja sillä tieto tältä osaalueelta on hieman puuttellista. olen yrittänyt kahlata näitä keskusteluja kovastikin läpi mutta en silti löytänyt/ymmärtänyt vastauksia muutamiin kysymyksiin. Tarkoituksena on siis laittaa megaII ohjaamaan niin ruiskua kuin sytytystäkin.
-Onnistuuko suorasytkän rakentaminen boschin kaksoiskipinäpuolan/sytkävahvistimen kanssa vai onko käytettävä EDIS-vermeitä?
-Käykö saabin oma kampiakselin asentotunnistus(HALL ilmeisesti!?) vai joutuuko sinne rakentamaan jonkin triggeröinnin?
-Pystyykö meganII ohjaamaan kunnolla n.900cc/min suuttimia?
++400hv megaprojekti
Moderator: Masi_K
Riippuen Saabin mallista, on siellä vissiin yleensä VR anturi. Sitä varten pitänee vähän muokkaa levyä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jos kyseessä on saabin B202/B234 moottori, joka on alunperin ollut EZK-sytytyksellä tai DIllä ja kampiakselin asennon tunnistin on öljypumpun kannessa siimapyörän takana, niin kyseessä on hall-tyyppinen anturi. Itse olen ajatellut myös käyttää tuota asentotunnistinta. Täytyy vain valmistaa uusi triggerilevy. Tuo anturi havaitsee levyn hampaan n. 6mm ylöspäin. Näin ollen voidaan hyvin käyttää 12-1 tai jopa 24-1 ohjausta tai vastaavia.
Saabeissa ei ole kyllä ihan hetkeen näkynyt VR-antureita.
En kyllä ymmärrä miksi anturi pitäisi vaihtaa jos triggerilevy on vääränlainen? Toisella anturilla se triggeröinti tapahtuisi ihan yhtä väärin. Kunhan megan rauta ja softa on oikein konffattu nyt paikoillaan olevalle hallille ja triggerilevylle.
EZK:n levystä saa hyvin tehtyä sopivan niinkuin Mikes9000 sanoikin, joko 12-1/24-1 suorasytkää varten tai tavallinen "2 pykäläinen". Itsellä ko. levystä tehty ihan tavallinen 180ast välein triggaava, ~8mm leveät triggerit.
En kyllä ymmärrä miksi anturi pitäisi vaihtaa jos triggerilevy on vääränlainen? Toisella anturilla se triggeröinti tapahtuisi ihan yhtä väärin. Kunhan megan rauta ja softa on oikein konffattu nyt paikoillaan olevalle hallille ja triggerilevylle.
EZK:n levystä saa hyvin tehtyä sopivan niinkuin Mikes9000 sanoikin, joko 12-1/24-1 suorasytkää varten tai tavallinen "2 pykäläinen". Itsellä ko. levystä tehty ihan tavallinen 180ast välein triggaava, ~8mm leveät triggerit.
Megasquirt'n'Spark-extra @ Saab 900T16
EZK:n triggeri käy mitä mainioimmin sellaisenaan, kunhan tekee Extran sivuilta otsikon "Alternate to schematic 2 for 5v sensor (connect sensor to pin 24) " löytyvän modin Megaan. Triggerangle n.63 astetta ja trigger returnikin osuu kivasti n. 10 asteen kohdalle jolla käynnistäminen helppoa. Tämä tietenkin jos jakaja käytössä, sekin kyllä valmis EZK Sabassa!