

Ruiskun asennus vaatisi jo uuden pakosarjan tekemisen niin voisi samalla askarrella turbolle pakosarjan niin tulisi kaivattua vääntöä lisää.
Mistä saisi tettettyä laipat kanteen ja turbolle? (etelä-suomessa)
Millainen ahdin? Kone on Volvon B30A joka on siis 3 litranen suora kutonen. Tehoa vakiona huimat 117 hp/4000 rmp ja väätöä 206 Nm/2500rmp

Tavoite olisi että ahdot saisi mahdollisimman alhaalta. Huipputehoja en ole hakemassa vaan vääntö olisi ensisijainen tavoite. tehot max. 160 - 190 hp (Suljetulla alueella ja tiellä 140 hp

Puristuksia varmaan kannattaa pudottaa, vakio puristukset 9,3:1. Palotiloista tavaraa pois hieman. Olisiko joku 8,5:1 hyvä kun ahtoja olen ajatellut max 0,5 bar. Nakutustunnistin olisi myös tarkoitus asentaa ja siten vielä että nakuttaessa ahtoja piennennetään. Ahtojen ohjaus muutenkin MegaSquirtin sorkittavaksi. (Onko kellään käytössä? Toimiiko?)
Välijäähdytin jää haaveeksi, koska kone on etupenkin alla ja aika takana, joten ahtoputkista tulisi todella pitkät. Toisaalta jäähdyttimen edessä ei ole tilaa, kun siellä asustaa jo vinssi. Puuttuvaa välijäähdytintä voisi koettaa "paikata" vesiruiskutuksella, Mega vissiin osaa ohjata pumppua. Miten vesiruiskutus talvella mitä sekaan ettei jäädy? Onko vesiruiskusta todella apua? Tosin sopivan pumpun löytäminen vois olla työlästä ja kallista, on meinaan 24 voltin sähköjärjestelmä.
Sytkää hoitaa Edis joten se tarvitsee vain uudet kartat.
Imusarjasta tulee sekoitus marine-moottoria ja omaa sävellystä. Suutin jokaiselle sylinterille kumminkin.
Koneelle ei ole tarkoitus tehdä kun tuo puristusten laskeminen, jos edes sitäkään. Kestää varmaankin kohtalaisesti. Toivottavasti

Metsä ajelua ajatellen remmiahdin olisi varmaan parempi ratkaisu mutta konehuone on niin ahdas ettei sinne remmiahdinta saa mahtumaan. Ohjaustehostimenpumpussakin on tarpeeksi suunnittelemista.
Kaikkea se helle teettää

Järkeä tässäkään projektissa ei taas ole tippaakaan mutta mitäs sitten
