Paukuttaa putkessa. Trigger angle?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
dob
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Oct 17, 2005 12:22

Paukuttaa putkessa. Trigger angle?

Post by dob »

Eli viimeinkin päästiin vähän ottamaan savuja tuon megan kanssa kunnolla ulos. Autona 6-koneinen bmw. Trgiggeriä lukee honeywellin hall-anturi. Eli ongelma on että n. 2000rpm kohdalla paukuttaa putkessa vähän kuin rajontinta vasten eikä suostu kiertämään enempää (rajotin kuitenkin 5000rpm). Triggeri pyörä 36-1 tyyppinen ja kun 1:s pytty on ykk:ssa on halli 9 hammasta puuttuvan hampaan jälkeen. Trigger position a:ksi laitoin 9, b:ksi 21 ja c:ksi 33. Trigger angleksi kun laitoin 90 niin kone ei toiminut / käyny ollenkaan. Kokelin varovasti erillaisia vaihtoehtoja ja 20-30:nen välillä toimi "parhaiten", mutta ei siis ota jenkaa normaalisti. Asetuksissa luonnollisesti mättää, mutta mitäpä ehdottaisitte trigger angleksi ja trigger positioneiksi? :roll:

edit: ja tämä siis auto paikallaan vaihde vapaalla, ei ajossa!
Last edited by dob on Thu Jul 13, 2006 13:13, edited 2 times in total.
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Eikös se niin ollut että halli ei kerkiä lukemaan noin montaa hammasta kierroksella, tarvitsisi käyttää induktiivista anturia.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
dob
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Oct 17, 2005 12:22

Post by dob »

Perkkis wrote:Eikös se niin ollut että halli ei kerkiä lukemaan noin montaa hammasta kierroksella, tarvitsisi käyttää induktiivista anturia.
kyllä tää kerkiää ihan hyvin kierroksia lukea. Kaverilla ihan samanlainen kokoonpano ja hyvin pelaa! nyt vaan pitäs tosiaan noita asetuksia vähän puukottaa että päästään ajolle ja testaamaan lisää.
Supa^
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 108
Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...

Post by Supa^ »

Kyllä se varmaan sen 36-1 lukee ihan hyvin. Honeywellin hallilla oli ongelmaa sensijaan 60-2 pöyrää lukea. Liian pienet hampaanvälit...
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Ootte vissiin jo anturin kiinnityksen varmistanut?

viewtopic.php?t=2134
dob
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Oct 17, 2005 12:22

Post by dob »

KariM wrote:Ootte vissiin jo anturin kiinnityksen varmistanut?

viewtopic.php?t=2134
kyllähän me sitä tuossa taman kanssa kahteltiin, mutta sen verran "iso vika" tuntuisi olevan että enneminkin säädöt pielessä kuin hallin kiinnitys/ paikka pielessä.
Junez
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Wed Jun 14, 2006 22:03
Location: Varkaus

Post by Junez »

Mulla teki vastaavaa ku oli spark output invertoitu.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Aseta se trigger angle megatunesta siihen lukemaan kun se just parhaiten käy. Selvitä bemarin perusennakko ja sen merkki (missä se sitte onkaan, vauhtipyörässä, jossakin hihnapyörässä...) Laita fixed angleksi se kyseinen perusennakko, josta on merkki. Katto ajotuslampulla täsmääkö merkki, jos ei niin säädä trigger anglea että ajotusmerkki on kohdillaan. Pistä fixed angleksi -10. Nyt on trigger angle säädetty. Kerro sitten miksikä trigger angle muodostui? Se sais olla siinä 60 kieppeillä. Jos ei se oo lähimainkaan niin korjaa sitten anturin asentoo.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Post Reply