Kierrostenrajoitin....uupuu
Moderator: Masi_K
Kierrostenrajoitin....uupuu
milläs ilveellä tuon rajoittimen saa skulaamaan....ei sit tunnu onnistuvan mitenkään. oisko helppoa vinkkiä millä sais, squirtti on turtanan versio ja uusin koodi sisällä.

-
JTbo
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Onko pelkkä bensan ohjaus vai myös sytkä?
Mikä koodiversio?
Joku datalogin pätkäkin selventää monta asiaa ja tietty nuo aiemmassa viestissä mainitut.
Rajoittajan tyyppi pitää valita oikein, jos käytössäsi on edis niin et voi käyttää kipinään pohjautuvaa rajoitinta, bensan katkaisun pitäisi toimia kaikilla kokoonpanoilla, kunhan kierrokset laittaa oikeaksi.
Hard cut /rev limiter type valitset general, sitten valitset vaikka fuel only siihen rev limiter kohtaan ja sitten valitset rev limiter general valikosta ja sinne syötät sopivat arvot, kannattaa ensin kokeilla vaikka jollain 3000rpm...
Mutta jos tuolla jotain selviää...
Mikä koodiversio?
Joku datalogin pätkäkin selventää monta asiaa ja tietty nuo aiemmassa viestissä mainitut.
Rajoittajan tyyppi pitää valita oikein, jos käytössäsi on edis niin et voi käyttää kipinään pohjautuvaa rajoitinta, bensan katkaisun pitäisi toimia kaikilla kokoonpanoilla, kunhan kierrokset laittaa oikeaksi.
Hard cut /rev limiter type valitset general, sitten valitset vaikka fuel only siihen rev limiter kohtaan ja sitten valitset rev limiter general valikosta ja sinne syötät sopivat arvot, kannattaa ensin kokeilla vaikka jollain 3000rpm...
Mutta jos tuolla jotain selviää...
Volvo 360GL -88
Mitäs hallaa se pensan katkominen muka vois tehdä? kun ruiskutus katkaistaan ei palotilaan mene pensaa jolloin ei ole myöskään palavaa seosta , koska palamista ei tapahdu kierrokset ei enää nouse pakokaasujen lämpö laskee ja turbon kierrokset hidastuu. Taas jos katkotaan vain syttyä seos on palamiskelpoista ja voi syttyä kuumassa pakosarjassa jolloin pakosarja ja turbo kuumenee entisestään, eli mieluummin ainakin itse käytän pensan syötön katkaisua.
-
Veskunderi
- Megasquirttaaja
- Posts: 51
- Joined: Wed Jan 18, 2006 18:26
Turhaa sitä konetta tulvittaa kun syötön voi katkastakkin
Kipinän siirrolla tai katkaisulla saadaan rajotin pehmeemmäks, mutta ei niin voimakkaaksi. Ja tämä nostaa nimeomaan lämpöjä ja paukuttaa putkessa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
Volkkarijermu
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä![]()
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Volkkarijermu wrote:Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä![]()
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
Ei se hukkakipinä ihan tuota tarkoita...keskustelua
-
JTbo
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Jep, antilag/paukkuhan sitä saadaan myöhäistämällä sytkää ja muuttamalla pakoventtiilin ajoitusta, hukkakipinä taas ei tee muuta kuin ampuu yhden ylimäräisen kipinän silloin kun sylinterissä ei ole bensaa (tuplasti kipinöitä perinteiseen verrattuna), toki mahdollista saada vapaampi kipinän ajoitus kuin jakajallisella systeemillä, sekä tietty vähemmän liikkuvia osia.kynsi wrote:Volkkarijermu wrote:Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä![]()
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
Ei se hukkakipinä ihan tuota tarkoita...keskustelua
Ymmärtääkseni noita ilman jakajaa olevia systeemejäkin kyllä on ilman hukkakipinää, mutta en ole isommin niihin perehtynyt, kun on vain tuollainen mopo vapari jakajasytkällä.
Volvo 360GL -88
-
Volkkarijermu
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Siis mitä että ei tuota tarkoita? Siis kyllä mä tiedän kuinka hukkakipinäsytytys toimii kun itte sellasen väkersin omaan koslaan. Meinaan vaan että rajottajalla jätetään esim. 1-pytyn työtahtikipinä pois (ja samalla 4-pytyn pakokipinä), niin jää poltamatta koko bensaseos. Sitte ku rajottajaa vasten ei enää ajeta laitetaankin 1 ja 4 pyttyyn kipinä, jollon nelosessa palaa bensa normaalisti mutta ykkösessä se rajottajan takia palamaton bensa poltetaan kaikki pakotahdin aikana kun pakovena on auki ja ehkä myös imuvenakin riippuen nokasta ja ennakosta. Kyllä sen bensan luulis syttyvän ihan pakotahdin aikanakin. Eikös näin?kynsi wrote:Ei se hukkakipinä ihan tuota tarkoita...keskusteluaVolkkarijermu wrote:Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä![]()
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Olen harkitsemassa pyörän kaasarien korvaamista ruiskulla. Täältä varmaan löytyy tietoa miten MS pelaa korkeammilla kierroksilla. Onko tullut ongelmia vastaan? Joissain kaupallisissakin moottorinohjaussysteemeissä on ollu ropleemia, kun jenkaa on yli 10000r/min
MegaTunessa näyttää oletuksena olevan varvikello 8 tonniin asti. Sen varmaan saa asetuksista muutettua...
MegaTunessa näyttää oletuksena olevan varvikello 8 tonniin asti. Sen varmaan saa asetuksista muutettua...
Make
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR
Kierrosten ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia. Ainakin bensapuolen pitäisi toimia muistaakseni 25500 rpm asti, ihan oikeastikin. Sytkänkin pitäisi toimia periatteessa yhtä suurille kierroksille, mutta siinä saattaa ajoituksen tarkuus hiukan kärsiä isommilla kierroksilla. Mutta en nyt osaa sanoa tarkasti kuinka paljon ja millä kierroksilla.
Omien kokemuksien perusteella voin sanoa, että kymppitonniin asti toimii täysin ongelmitta, sitä isommilla kierroksilla tuota mun mopon konetta ei ole tullut rääkättyä kuin joskus vahingossa. Megatunen mittareiden alueita voi muuttaa vapaasti asetustiedostosta.
Omien kokemuksien perusteella voin sanoa, että kymppitonniin asti toimii täysin ongelmitta, sitä isommilla kierroksilla tuota mun mopon konetta ei ole tullut rääkättyä kuin joskus vahingossa. Megatunen mittareiden alueita voi muuttaa vapaasti asetustiedostosta.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85