milläs ilveellä tuon rajoittimen saa skulaamaan....ei sit tunnu onnistuvan mitenkään. oisko helppoa vinkkiä millä sais, squirtti on turtanan versio ja uusin koodi sisällä.
Joku datalogin pätkäkin selventää monta asiaa ja tietty nuo aiemmassa viestissä mainitut.
Rajoittajan tyyppi pitää valita oikein, jos käytössäsi on edis niin et voi käyttää kipinään pohjautuvaa rajoitinta, bensan katkaisun pitäisi toimia kaikilla kokoonpanoilla, kunhan kierrokset laittaa oikeaksi.
Hard cut /rev limiter type valitset general, sitten valitset vaikka fuel only siihen rev limiter kohtaan ja sitten valitset rev limiter general valikosta ja sinne syötät sopivat arvot, kannattaa ensin kokeilla vaikka jollain 3000rpm...
Mitäs hallaa se pensan katkominen muka vois tehdä? kun ruiskutus katkaistaan ei palotilaan mene pensaa jolloin ei ole myöskään palavaa seosta , koska palamista ei tapahdu kierrokset ei enää nouse pakokaasujen lämpö laskee ja turbon kierrokset hidastuu. Taas jos katkotaan vain syttyä seos on palamiskelpoista ja voi syttyä kuumassa pakosarjassa jolloin pakosarja ja turbo kuumenee entisestään, eli mieluummin ainakin itse käytän pensan syötön katkaisua.
ihan kun silti muistan lukeneeni että rikas ilma polttoaine seos jäähdyttää kummasti mänäänpäitä? varsinkin jos turbovehje 7000 kiekkaa ottaa? Eli pointti oli jos sinne menee hetken pelkkää ilmaa...
Turhaa sitä konetta tulvittaa kun syötön voi katkastakkin Kipinän siirrolla tai katkaisulla saadaan rajotin pehmeemmäks, mutta ei niin voimakkaaksi. Ja tämä nostaa nimeomaan lämpöjä ja paukuttaa putkessa.
sama homma se mullakin oli, uuden koodin myötä asetuksissa oli tyhjää.
ite kyl tykkään kans bensan katkomista,oon nähny et on punasta mutkaa pellin alla kun sytkää katkotaan,,tietenkin makuasia.
Mutta jos ei ole polttoainetta ja/tai niin ei ole palotapahtumaa niin ei ole mitään mikä nostaisi lämpötilaa. Sitä tässä kai ajettiin takaa. Tosin itsesyttymistä voi tulla vielä, jos polttoainetta ruiskutetaan...
Ei kai sitä rajoitinta vasten ole tarkoitus ajaa kuin korkeintaan hetkellisesti (max 1 sekunti) vahingon sattuessa? Tässä ajassa ei vielä mikään pakosarja ala hehkua
JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.
JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.
Ei se hukkakipinä ihan tuota tarkoita...keskustelua
JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.
Ei se hukkakipinä ihan tuota tarkoita...keskustelua
Jep, antilag/paukkuhan sitä saadaan myöhäistämällä sytkää ja muuttamalla pakoventtiilin ajoitusta, hukkakipinä taas ei tee muuta kuin ampuu yhden ylimäräisen kipinän silloin kun sylinterissä ei ole bensaa (tuplasti kipinöitä perinteiseen verrattuna), toki mahdollista saada vapaampi kipinän ajoitus kuin jakajallisella systeemillä, sekä tietty vähemmän liikkuvia osia.
Ymmärtääkseni noita ilman jakajaa olevia systeemejäkin kyllä on ilman hukkakipinää, mutta en ole isommin niihin perehtynyt, kun on vain tuollainen mopo vapari jakajasytkällä.
JTbo wrote:Tuleehan siitä pelkän kipinän katkomisesta hieno voiman ääni ja lieskat perästä
Kattiautossa voi suorittaa myös katin poistumisen riekaleina...
Nii, luulis ainakin hukkakipinäperiaatteella tekevän rytää putkessa ja vähä muuallakin? Varsinaisen työtahdin aikana ei tehäkkään kipunaa vaan vasta pakotahdin aikana sytytetään seos. Eiks sen luulis pitävän aika meteliä ku on kaikki venttiilit auki ja aletaan polttamaan bensaa? Itte en oo vielä rajottajaa vasten ajanu hukkiksella niin ei oo kokemusta.
Ei se hukkakipinä ihan tuota tarkoita...keskustelua
Siis mitä että ei tuota tarkoita? Siis kyllä mä tiedän kuinka hukkakipinäsytytys toimii kun itte sellasen väkersin omaan koslaan. Meinaan vaan että rajottajalla jätetään esim. 1-pytyn työtahtikipinä pois (ja samalla 4-pytyn pakokipinä), niin jää poltamatta koko bensaseos. Sitte ku rajottajaa vasten ei enää ajeta laitetaankin 1 ja 4 pyttyyn kipinä, jollon nelosessa palaa bensa normaalisti mutta ykkösessä se rajottajan takia palamaton bensa poltetaan kaikki pakotahdin aikana kun pakovena on auki ja ehkä myös imuvenakin riippuen nokasta ja ennakosta. Kyllä sen bensan luulis syttyvän ihan pakotahdin aikanakin. Eikös näin?
Olen harkitsemassa pyörän kaasarien korvaamista ruiskulla. Täältä varmaan löytyy tietoa miten MS pelaa korkeammilla kierroksilla. Onko tullut ongelmia vastaan? Joissain kaupallisissakin moottorinohjaussysteemeissä on ollu ropleemia, kun jenkaa on yli 10000r/min
MegaTunessa näyttää oletuksena olevan varvikello 8 tonniin asti. Sen varmaan saa asetuksista muutettua...
Make
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR
Kierrosten ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia. Ainakin bensapuolen pitäisi toimia muistaakseni 25500 rpm asti, ihan oikeastikin. Sytkänkin pitäisi toimia periatteessa yhtä suurille kierroksille, mutta siinä saattaa ajoituksen tarkuus hiukan kärsiä isommilla kierroksilla. Mutta en nyt osaa sanoa tarkasti kuinka paljon ja millä kierroksilla.
Omien kokemuksien perusteella voin sanoa, että kymppitonniin asti toimii täysin ongelmitta, sitä isommilla kierroksilla tuota mun mopon konetta ei ole tullut rääkättyä kuin joskus vahingossa. Megatunen mittareiden alueita voi muuttaa vapaasti asetustiedostosta.
Kawassa on originaali rajoittaja 11 tuhannen kohdalla ja tuntuu että se on hyvä olla olemassa. Aika helposti lipsahtaa tappiin es pienemmällä vaihteella ohittaessa...
Make
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR