Ei käy kaikilla pytyillä (Ratkaistu)

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Ei käy kaikilla pytyillä (Ratkaistu)

Post by JTbo »

Käytössä MS Extra 23b Only Fuel (Eli vain polltoaineen syötön ohjaus, Partcon sarjasta tehty MS. Kärrynä tuo Volvo 360GL B200K kaasari koneella, jonka olen nyt sitten muuttanut ruiskuksi.

Noniin, sain kasattua MS:n autoon ja ja lähti hetken sahaamisella käyntiin, käy 300-900 kierroksen väliä ja 2-3 pytyllä, kaikki arvot tuntuvat seilaavan edestakaisin, myös MAP.

Bank 1 = 1&2 sylinterit laskettuna hihnapyörän päästä ja Bank 2 = 3&4 sylinterit, eli ilmeisesti kuitenkin on oikeat suuttimet ruuttaamassa.

Jostain syystä ainakin megatunessa on tuo vedenlämpö punaisella ja -40, joku liitosongelma varmaankin. Tuo tuskin vaikuttaa aiheeseen.

Lambda seilasi myös, mutta sain säädettyä sen 0,8V tuntumaan aina kun pakokaasua tuli...

Huomenna pitää alkaa mittailemaan suuttimille tulevia jännitteitä, jos olisi joku katkos.

Samalla voisi johtosarjan mitata muutenkin, ettei olisi mitään ongelmaa siltä suunnalta.

Ilmeisesti kuitenkaan tuo polttoaine kartta ei voisi tuollaista aiheuttaa?

Onkos kellään muulla ollut tuollaista, että käy vain osalla pytyistä ja mikä on ollut syynä?
Last edited by JTbo on Thu Apr 21, 2005 17:31, edited 1 time in total.
Volvo 360GL -88
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Re: Ei käy kaikilla pytyillä

Post by TVH »

JTbo wrote:Käytössä MS Extra 23b Only Fuel (Eli vain polltoaineen syötön ohjaus, Partcon sarjasta tehty MS. Kärrynä tuo Volvo 360GL B200K kaasari koneella, jonka olen nyt sitten muuttanut ruiskuksi.

Noniin, sain kasattua MS:n autoon ja ja lähti hetken sahaamisella käyntiin, käy 300-900 kierroksen väliä ja 2-3 pytyllä, kaikki arvot tuntuvat seilaavan edestakaisin, myös MAP.
MAP seilaa, koska kone ei käy tasaseen, samoin PW voi seilata koska MAP seilaa.
JTbo wrote: Bank 1 = 1&2 sylinterit laskettuna hihnapyörän päästä ja Bank 2 = 3&4 sylinterit, eli ilmeisesti kuitenkin on oikeat suuttimet ruuttaamassa.
Sillä ei ole mitään väliä miten suuttimet on kytketty pankkeihin, ne voi olla miten vaan.
JTbo wrote:Jostain syystä ainakin megatunessa on tuo vedenlämpö punaisella ja -40, joku liitosongelma varmaankin. Tuo tuskin vaikuttaa aiheeseen.
Tää vika pitäis saada ensimmäisenä korjattua, että olis toiveet toimimisesta, menee sopat täysin väärin jos ei ole vedenlämpötila pelissä mukana
JTbo wrote:Lambda seilasi myös, mutta sain säädettyä sen 0,8V tuntumaan aina kun pakokaasua tuli...
Tavallinen nb-lambda seilaa ihan luonnostaan edes takasin, ja ainoa kohta missä se on tarkka, on 0.5V eli 14.7 seos. Vaikka se näyttääkin muita jänniteitä, niitten osalta seos on arvailujen varassa... Ja lambda lukemaan voi alkaa luottaa vasta sitten kun auto käy hyvin ilman pätkimisiä tai mitään, ne vääristää lukeman niin ettei sillä tee mitään...
JTbo wrote:Huomenna pitää alkaa mittailemaan suuttimille tulevia jännitteitä, jos olisi joku katkos.

Samalla voisi johtosarjan mitata muutenkin, ettei olisi mitään ongelmaa siltä suunnalta.

Ilmeisesti kuitenkaan tuo polttoaine kartta ei voisi tuollaista aiheuttaa?
Jos seos on ihan yliraskaalla, kyllähän se alkaa käydä ties miten, sekin on tullut kokeiltua :D
JTbo wrote:Onkos kellään muulla ollut tuollaista, että käy vain osalla pytyistä ja mikä on ollut syynä?
On, kerran putosi testilenkillä toisen suutinpankin maajohto pakosarjan päälle, ja sitten se maadottui tietenkin siihen, seurauksena toinen suutinpankki oli auki koko ajan ja kone kävi kahdella, bensan haju oli aika kova :lol: Onneks ei sentäs juotokset sulaneet, niin pääsi jatkamaan matkaa kun teippasi johdot paremmin kiinni runkoon :D Toisen kerran kävi vajaalla kun suorasytkäpuolasta, tai paremminkin sytkäyksiköstä oli toinen osio pimeenä. Eli ihan fyysisiä vikoja, ei megasquirtin vikoja.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Kiitoksia vastauksista.

Mekaanisella puolella uskoisin ongelman olevan, imuvuotoakin taisi jossainn olla. Lämpöanturin näyttämät testasin ennen asennusta ja pelasi ok, joku liitos/tinaus voi tietysti ongelmoida.

Tuolta warmup enrichments kohdasta kokeilin -40 asteen kohdalle heittää arvoja 90-255 väliltä ja oli sillä vaikutusta, mutta kävi vajailla silti, tosin imuvuodosta voisi johtua paljon myös.

Eiköhän jotain päivitystä tule vielä tänään, pitää käydä vähän roplaamassa.
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Pulsewidth kay välillä punaisena ja hyppii laidasta laitaan, map ei enää seilaa niin pahasti siinä 1300 kiekan paikkeilla, map on pienimmillään 50kpa ja vinkuu niin mahdottomasti joku, kaasu puoleen ja vinkuminen häviää, mutta tulee takaisin kun kierrokset palaa lähemmäs tyhjäkäyntiä, tarkoittaa, että jossain on imuvuotoa, ei vaan vielä löytynyt starttipilotilla.

Alpha-N:llä käy tasaiseen kahdella, mutta tuossa speed densityllä käy kolmella/kahdella epätasaisesti.

Suuttimen johtoja kokeilin irroitella ja jokainen tuntui vaikuttavan käyntiin, osa tosin hyvin vähän. Mittarilla löytyy suuttimet johtojen päistä, joten annan tuonkin olla, kunnes suurimman ongelman saan ratkaistua.

Jotain kieroa tuossa on muutenkin, jos auton oman lämpömittarin johdon iskee kiinni anturiin tuon megan johdon lisäksi, niin menee maihin. Kiekkaanturin johdon kun nappaa kiinni megan ollessa päällä ottaa mega resettiä ja auton kiekkamittari heilahtaa. Voi olla tietty normaaleja ilmiöitä, tai sitten jotain olen mokannut.

Pitää tuo imuvuoto etsiä ja hävittää ennenkuin tutkii isommin noin megan astuksia yms. Eiköhän se siitä lähde selviämään pikkuhiljaa. Kylmä vaan tuolla parkkiksella tulee.
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Tuli tälläinen eteen.

Kipinä jaettu 2:lla on koneen kierroksien määrä, eli sehän on even fire, eikös?
Volvo 360GL -88
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Kyllä sun kone on even-fire. Odd-fire on sellainen jossa työtahdit eivät tule tasaisesti, esim. V-2 -mopot. MS:ssa odd-fire -asetus tekee kierrosnopeuslaskelmat keskiarvona hieman pidemmällä ajalla.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Mulla pihisee niin hitosti kun kone vetää tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntikanavasta lähes kaiken ilman, eikä tollaset vapaavirtaussuodattimet paljon vaimenna ääniä saati suodata pölyä.

PW ei sais heilua jos map on vakaa, siinä voi olla jotain mätää. Millanen sun bensakartta on, teitö sen generate toiminnolla?
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Generate toiminnolla tein. Tänään vaihdoin suuttimien johtojen paikkoija, mutta vaikutus tasan nolla. Tosin Alpha-N oli päällä, sillä se käy kyllä tasaisemmin.

Liitän tämänaamuisen datalogin, ihan tuollainen lyhyt pyöritys, kerran tökkäsin kaasua, muuten tyhjäkäynnillä.

116kt excel tiedosto:
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 1322_n.xls

Pulsewidth on startatessa 6.8 ja käynnissä 25.5, ja megatunessa ko taulu punainen. Mielestäni se on säädetty kuitenkin 24/100% eli ei käytetä PWM:ää, kun on noin 16 ohmin suuttimet. Onkohan kyse edes samasta?

Ettei kuitenkin ongelma olisi muualla kuin liitoksissa/johdoissa? Pitää aukoa vielä tulpat ja katsoa oliko samat pytyt jotka oli pimeänä tällä kertaa. Aamulla oli 1 pimeä ja yksi niin ja näin, tulpan öljyisyydestä päätellen. En kyllä mikään guru ole autojen parissa, tässä opiskellaan vasta.

Ai niin, tuossa tyhjäkäyntipiiri ei ole käytössä vaan ihan kaasuläpän ohi pitäisi tarpeeksi virrata ilmaa. Ilmanputsaria ei vielä lainkaan.
Volvo 360GL -88
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Vedenlämpö näyttää ok:lta, mutta ilmanlämpö on virheellisesti -40°C:ssa, ja se vaikuttaa suoraan bensanmäärän laskukaavassa. Sen takia pulssinleveys on aivan tapissaan, 25.5ms on maksimi mitä MS:sta saa. Tämän takia myöskään mitkään säätötoimenpiteet eivät auta kun tuo ilmanlämmöstä tuleva suhteettoman suuri korjauskerroin saturoi bensanmäärälaskun.

Suuttimien PWM-ohjauksella asiaan ei ole tekemistä; Laita arvoiksi 25.4/100%.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Ilmanlämpö tosiaan näyttää noin, kun en ole saanut tuota anturia vielä mitenkään järkevästi sijoitettua, joten se puuttuu.

Auto käy kuitenkin nyt ihan hyvin kolmella, yksi suutin on pimeä mitä ilmeisimmin, koska sen johdon voi nypätä irti eikä käynti muutu, lisäksi mittasin, että megasquirtin db37-liittimen ja suuttimen liittimen välillä on yhteys, samoin kuin sulakkeen ja suuttimen liittimen välillä.

Olen tuolla extran valinnoissa valinnut, että rikastukset pohjautuu vain vedenlämpöön, mutta en ole ollenkaan varma, että se olisi ainoa paikka, jossa tuo pitää säätää pois, ettei vaikuta seoksiin.

Kuitenkin alpha-N oli jäänyt päälle edellisen illan kokeiluista ja sen kun vaihdoin speed densityksi niin kävi paremmin, lisäksi yksi suuttimien johdoista omasi huonon kontaktin, oli yöllä jäänyt viimeinen rutistus tekemättä liittimeen.

Nyt tuo pulse width seilasi vähän jo edestakaisin.
Tuossa lyhyt loki kolmella käyvästä:
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 031444.xls

Nyt on vähän taukoa säätämisessä, kunnes saan ehjän suuttimen.

Ehkä näistä jorinoista on jollekkin joskus apua :)

Johtopäätöksenä: Mitä ilmeisimmin Megasquirtin säädöt eivät voi olla niin pielessä, että se aiheuttaisi vajailla pytyillä käyntiä, varsinkin kun manuaalin ja muiden ohjeiden mukaan on taulut luotu ja koneen arvojen mukaan tiedot syötetty megaan.

Niin ja autojen vikakartoituksessa olen melkoisen kädetön, tulipahan oppia nyt siitäkin.
Volvo 360GL -88
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

KariM wrote:Vedenlämpö näyttää ok:lta, mutta ilmanlämpö on virheellisesti -40°C:ssa, ja se vaikuttaa suoraan bensanmäärän laskukaavassa. Sen takia pulssinleveys on aivan tapissaan, 25.5ms on maksimi mitä MS:sta saa. Tämän takia myöskään mitkään säätötoimenpiteet eivät auta kun tuo ilmanlämmöstä tuleva suhteettoman suuri korjauskerroin saturoi bensanmäärälaskun.

Suuttimien PWM-ohjauksella asiaan ei ole tekemistä; Laita arvoiksi 25.4/100%.
Mullakan ei moista anturia ole, kyllä se ilmankin toimii...
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Ilmanlämpötieto on Megasquirtin bensanmäärälaskuissa kuitenkin niin peruselementti ettei sen korvaaminen vakioarvolla ole mielekästä. Se ei tietääkseni ole mistään poiskytkettävissäkään?

Vaikket anturia ei saisi hienosti sijoitettuakaan, niin laita vaikka roikkumaan johdon päähän niille tienoille mistä kone ilmansa imee, se on vaparin tapauksessa riittävä tarkkuus.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

KariM wrote:Ilmanlämpötieto on Megasquirtin bensanmäärälaskuissa kuitenkin niin peruselementti ettei sen korvaaminen vakioarvolla ole mielekästä. Se ei tietääkseni ole mistään poiskytkettävissäkään?

Vaikket anturia ei saisi hienosti sijoitettuakaan, niin laita vaikka roikkumaan johdon päähän niille tienoille mistä kone ilmansa imee, se on vaparin tapauksessa riittävä tarkkuus.
Ei ole poiskytkettävissä, ja kyllähän siitä ongelmia tulee, tarvii tehä se asennus itellekin tässä piakoin. Mutta eteenpäin on päästy ilmankin :shock:
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Post by Rape »

Mulla vähän samaa ongelmaa, käy kahdella, toinen pankki on pois pelistä ja näyttää siltä että vika on boksissa. Parin tunnin päästä pääsee kokeilemaan toisella boksilla, saa siitä sitten varmuuden.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Rape wrote:Mulla vähän samaa ongelmaa, käy kahdella, toinen pankki on pois pelistä ja näyttää siltä että vika on boksissa. Parin tunnin päästä pääsee kokeilemaan toisella boksilla, saa siitä sitten varmuuden.
Löytyikö ongelman aiheuttaja?
Volvo 360GL -88
Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Post by Rape »

No tuollahan se on mun omassa topicissakin, eli itse itseäni lainaten:

No nyt se käy, oli huono juotos toisen suutinparin vastuksessa. Nyt vaan pitäis opetella säätämään :)
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Mainio homma :)
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Oli yksi tulppa pimennyt mystisesti.

Nyt käy melkein neljällä, 1. pytyn tulppa kuiva ja kirkas, vain aavistus tummaa, muut ihan mustia. Vaihtelenpa taas suuttimia, paikasta toiseen.
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Vaihdoin suuttimen varmasti toimivaan, mutta edelleenkin 1. pytyn tulppa pysyy kirkkaana.
Sitten vaihdoin suuttimien johdot bank1:stä 2:een, mutta edelleen 1. pytyn tulppa kirkas ja kuiva.

Otin 2. pytyn suuttimesta johdon irti, ei vaikuta juurikaan käyntiin, kokeilin samaa ottamalla 1. pytyn suuttimesta johdon irti, ei juurikaan vaikutusta.
Jos 2kpl ottaa irti, niin on jo vaikutusta.

Näin äkkiseltään vaikuttaa mahdottomalta yhtälöltä, mutta silti se noin toimii.

Käy kolmella, mutta tasaisemmin, kuin jos yksi suuttimen johto irti, eli kyllä siellä vähän jotain täytyy 1. pytyssäkin tapahtua.

Alternating 2 squirts käytössä ja jos vaihtaa simultaneous 1 squirt, niin ei mitään muutosta. Eli eipä se vika tuolloin bensan paineessakaan voi olla.

Ei kai tuossa muutakaan voi kuin nyhtää johtoja irti ja hämmästellä mistä se älähtäisi.
Volvo 360GL -88
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

JTbo wrote:Ei kai tuossa muutakaan voi kuin nyhtää johtoja irti ja hämmästellä mistä se älähtäisi.
Tuolta toisesta viestiketjusta luin
viewtopic.php?t=243
, että sinulla on alkuperäinen mekaaninen polttoainepumppu joka syöttää moottoritilassa olevaa painepumppua. Tällainen konstruktio todennäköisesti aiheuttaa ongelmia, sillä mekaanisen pumpun tuotto ei riitä syöttämään sähköistä pumppua, jonka seurauksena sähköinen pumppu kavitoi (linjapaine siis heittelee).

Mikäli installaatio on edellä kuvatun kaltainen niin suosittelen, että poistat mekaanisen pumpun (peitelätkä lohkoon tai kanteen, josta pumppu käyttövoimansa saa), sekä siirrät painepumpun tankin lähettyville tai sen sisälle (l. tankki suihkutusmallista tmv).
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Voihan tuo olla syyllinen, pitää hommata painemittari tai sähköinen siirtopumppu jostain, niin pääsisi testaamaan vaikutuksia.

Tuo ruiskupumppu on nyt muutenkin huonossa paikassa, kun on lähes imusarjan korkeudella. Jostain syystä tuli vaan tyrkättyä tuohon :(
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Jotain logiakin otin kun kävin tutkimassa, aika rikkaallahan tuo on, enkä ole vielä saanut imuilman lämpöanturia kiinni. Lambdan arvot joskus menee nollille, tuotakaan en oikein käsitä, kun ei ainakaan löydy liitoksista mitään häikkää.

http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 171059.xls

Sitäkin mietin tässä, että jos mekaanisen pumpun tuotto olisi liian vähän, niin eikös kuitenkin melko tasaisesti kaikille suuttimille tilanne olisi sama? Kuitenkin kolme käy kovinkin rikkaalla ja yksi lähes ilman bensaa.

Taidan kuitenkin kokeilla ilman tuota mekaanista pumppua, jos kuitenkin siinä olisi ongelma, ei ainakaan kovin kalliiksi tule kokeilu :)
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Räntäsateessa asensin bensapumpun ja ei se käy yhtään sen paremmin nytkään.

Minähän en nyt mikään autotekniikan guru ole, joten välillä pitää hakata päätä seinään, jotta voi sen todeta tekevän kipeää.

Nyt tein sitten sellaista, että käynnissä ollessa repäisin aina yhden suuttimen liittimen kerrallaan irti. Yhdessä kohtaa ei muutosta. Muistin syövereissä oli sitten jotain aiempaa samansuuntaista havaintoa ja muistikuva tuli nyt sitten esille, kun olin vaihtanut suuttimia ja asentanut yhden bensapumpun lisää.

Mittasin sitten tuon ongelmatapauksen johdot ja ne todellakin ovat kunnossa, db37-liittimelle 0ohmia ja samoin sulakkeelle 0ohmia, joten ei ole vikaa johdoissa ei.
Tuon suuttimen johdon jos laittaa toiseen suuttimen, niin se lopettaa ruiskuttamisen, jatkaa toki, kun vaihtaa johdot takaisin.

Nyt olen kyllä jo ymmälläni, ei kai tuohon jää enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin itse megasquirt boksissa täytyy olla jokin ongelma?

Mitenkäs minä saisin selville mikä tuota boksia vaivaa, kun ei ole mitään käsitystä noiden piirikorttien toiminnasta, mikä voisi ylipäätään olla sellainen komponentti/juotospaikka, että ei yksi suutin pelaisi?

Kyseessä on siis db37:n nro 36 nastaan kytketty suutin/johto, joka pitäisi saada pelittämään tavalla tai toisella.

Apuva siis tarvitaan ja paljon :(
Volvo 360GL -88
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

JTbo wrote:Kyseessä on siis db37:n nro 36 nastaan kytketty suutin/johto, joka pitäisi saada pelittämään tavalla tai toisella.

Apuva siis tarvitaan ja paljon :(
Pinnissä 36 ei tapahdu mitään, suuttimet kytketään pinneihin 32+33 (bank1) ja 34+35(bank2).

Tsekkaile Image
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Muistaakseni jossain kohtaa jo mainittiin että sen boksin DB37-liittimen juotokset olisi hyvä tarkastaa. Ei siinä enää mitään muuta ole jäljellä.

BTW, suuttimet tulevat liittimen nastoihin 32, 33, 34 ja 35; Nasta 36 on täysin tyhjä.

Muokkaa: TVH ehti ensin :)
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Voit mitata johdotukset myös niin että molempien pankkien toiset johtimet on oltava yhdessä ja toiseen pitää tulla +12V kun virrat on päällä.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

:shock: :evil: Tottakai jotain noin yksinkertaista, nyt on seinä kovilla.

Kiitokset, eipä se paljoa muuta vaadi, että ei worki, jotenkin olen kämmännyt tuossa oman kaavion teossa ja 36:sta eteenpäin nuo 4 johtoa juotettu.
Volvo 360GL -88
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Seinään tuli sitten päänmentävä reikä :D

Se toimii, melkoisesti auttaa, että suuttimien johdot on oikeissa paikoissa.

Nytpä sitten vaan kovaa säätämistä.

Kiitoksia kaikille auttaneille, perusasetuksillakin auto pelaa jo paremmin kuin kaasarilla, voimaa vähän uupuu ja ilmeisesti vähän rikkaalla käy.
Volvo 360GL -88
Post Reply