Ei käy kaikilla pytyillä (Ratkaistu)
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Ei käy kaikilla pytyillä (Ratkaistu)
Käytössä MS Extra 23b Only Fuel (Eli vain polltoaineen syötön ohjaus, Partcon sarjasta tehty MS. Kärrynä tuo Volvo 360GL B200K kaasari koneella, jonka olen nyt sitten muuttanut ruiskuksi.
Noniin, sain kasattua MS:n autoon ja ja lähti hetken sahaamisella käyntiin, käy 300-900 kierroksen väliä ja 2-3 pytyllä, kaikki arvot tuntuvat seilaavan edestakaisin, myös MAP.
Bank 1 = 1&2 sylinterit laskettuna hihnapyörän päästä ja Bank 2 = 3&4 sylinterit, eli ilmeisesti kuitenkin on oikeat suuttimet ruuttaamassa.
Jostain syystä ainakin megatunessa on tuo vedenlämpö punaisella ja -40, joku liitosongelma varmaankin. Tuo tuskin vaikuttaa aiheeseen.
Lambda seilasi myös, mutta sain säädettyä sen 0,8V tuntumaan aina kun pakokaasua tuli...
Huomenna pitää alkaa mittailemaan suuttimille tulevia jännitteitä, jos olisi joku katkos.
Samalla voisi johtosarjan mitata muutenkin, ettei olisi mitään ongelmaa siltä suunnalta.
Ilmeisesti kuitenkaan tuo polttoaine kartta ei voisi tuollaista aiheuttaa?
Onkos kellään muulla ollut tuollaista, että käy vain osalla pytyistä ja mikä on ollut syynä?
Noniin, sain kasattua MS:n autoon ja ja lähti hetken sahaamisella käyntiin, käy 300-900 kierroksen väliä ja 2-3 pytyllä, kaikki arvot tuntuvat seilaavan edestakaisin, myös MAP.
Bank 1 = 1&2 sylinterit laskettuna hihnapyörän päästä ja Bank 2 = 3&4 sylinterit, eli ilmeisesti kuitenkin on oikeat suuttimet ruuttaamassa.
Jostain syystä ainakin megatunessa on tuo vedenlämpö punaisella ja -40, joku liitosongelma varmaankin. Tuo tuskin vaikuttaa aiheeseen.
Lambda seilasi myös, mutta sain säädettyä sen 0,8V tuntumaan aina kun pakokaasua tuli...
Huomenna pitää alkaa mittailemaan suuttimille tulevia jännitteitä, jos olisi joku katkos.
Samalla voisi johtosarjan mitata muutenkin, ettei olisi mitään ongelmaa siltä suunnalta.
Ilmeisesti kuitenkaan tuo polttoaine kartta ei voisi tuollaista aiheuttaa?
Onkos kellään muulla ollut tuollaista, että käy vain osalla pytyistä ja mikä on ollut syynä?
Last edited by JTbo on Thu Apr 21, 2005 17:31, edited 1 time in total.
Volvo 360GL -88
Re: Ei käy kaikilla pytyillä
MAP seilaa, koska kone ei käy tasaseen, samoin PW voi seilata koska MAP seilaa.JTbo wrote:Käytössä MS Extra 23b Only Fuel (Eli vain polltoaineen syötön ohjaus, Partcon sarjasta tehty MS. Kärrynä tuo Volvo 360GL B200K kaasari koneella, jonka olen nyt sitten muuttanut ruiskuksi.
Noniin, sain kasattua MS:n autoon ja ja lähti hetken sahaamisella käyntiin, käy 300-900 kierroksen väliä ja 2-3 pytyllä, kaikki arvot tuntuvat seilaavan edestakaisin, myös MAP.
Sillä ei ole mitään väliä miten suuttimet on kytketty pankkeihin, ne voi olla miten vaan.JTbo wrote: Bank 1 = 1&2 sylinterit laskettuna hihnapyörän päästä ja Bank 2 = 3&4 sylinterit, eli ilmeisesti kuitenkin on oikeat suuttimet ruuttaamassa.
Tää vika pitäis saada ensimmäisenä korjattua, että olis toiveet toimimisesta, menee sopat täysin väärin jos ei ole vedenlämpötila pelissä mukanaJTbo wrote:Jostain syystä ainakin megatunessa on tuo vedenlämpö punaisella ja -40, joku liitosongelma varmaankin. Tuo tuskin vaikuttaa aiheeseen.
Tavallinen nb-lambda seilaa ihan luonnostaan edes takasin, ja ainoa kohta missä se on tarkka, on 0.5V eli 14.7 seos. Vaikka se näyttääkin muita jänniteitä, niitten osalta seos on arvailujen varassa... Ja lambda lukemaan voi alkaa luottaa vasta sitten kun auto käy hyvin ilman pätkimisiä tai mitään, ne vääristää lukeman niin ettei sillä tee mitään...JTbo wrote:Lambda seilasi myös, mutta sain säädettyä sen 0,8V tuntumaan aina kun pakokaasua tuli...
Jos seos on ihan yliraskaalla, kyllähän se alkaa käydä ties miten, sekin on tullut kokeiltuaJTbo wrote:Huomenna pitää alkaa mittailemaan suuttimille tulevia jännitteitä, jos olisi joku katkos.
Samalla voisi johtosarjan mitata muutenkin, ettei olisi mitään ongelmaa siltä suunnalta.
Ilmeisesti kuitenkaan tuo polttoaine kartta ei voisi tuollaista aiheuttaa?

On, kerran putosi testilenkillä toisen suutinpankin maajohto pakosarjan päälle, ja sitten se maadottui tietenkin siihen, seurauksena toinen suutinpankki oli auki koko ajan ja kone kävi kahdella, bensan haju oli aika kovaJTbo wrote:Onkos kellään muulla ollut tuollaista, että käy vain osalla pytyistä ja mikä on ollut syynä?


205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Kiitoksia vastauksista.
Mekaanisella puolella uskoisin ongelman olevan, imuvuotoakin taisi jossainn olla. Lämpöanturin näyttämät testasin ennen asennusta ja pelasi ok, joku liitos/tinaus voi tietysti ongelmoida.
Tuolta warmup enrichments kohdasta kokeilin -40 asteen kohdalle heittää arvoja 90-255 väliltä ja oli sillä vaikutusta, mutta kävi vajailla silti, tosin imuvuodosta voisi johtua paljon myös.
Eiköhän jotain päivitystä tule vielä tänään, pitää käydä vähän roplaamassa.
Mekaanisella puolella uskoisin ongelman olevan, imuvuotoakin taisi jossainn olla. Lämpöanturin näyttämät testasin ennen asennusta ja pelasi ok, joku liitos/tinaus voi tietysti ongelmoida.
Tuolta warmup enrichments kohdasta kokeilin -40 asteen kohdalle heittää arvoja 90-255 väliltä ja oli sillä vaikutusta, mutta kävi vajailla silti, tosin imuvuodosta voisi johtua paljon myös.
Eiköhän jotain päivitystä tule vielä tänään, pitää käydä vähän roplaamassa.
Volvo 360GL -88
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Pulsewidth kay välillä punaisena ja hyppii laidasta laitaan, map ei enää seilaa niin pahasti siinä 1300 kiekan paikkeilla, map on pienimmillään 50kpa ja vinkuu niin mahdottomasti joku, kaasu puoleen ja vinkuminen häviää, mutta tulee takaisin kun kierrokset palaa lähemmäs tyhjäkäyntiä, tarkoittaa, että jossain on imuvuotoa, ei vaan vielä löytynyt starttipilotilla.
Alpha-N:llä käy tasaiseen kahdella, mutta tuossa speed densityllä käy kolmella/kahdella epätasaisesti.
Suuttimen johtoja kokeilin irroitella ja jokainen tuntui vaikuttavan käyntiin, osa tosin hyvin vähän. Mittarilla löytyy suuttimet johtojen päistä, joten annan tuonkin olla, kunnes suurimman ongelman saan ratkaistua.
Jotain kieroa tuossa on muutenkin, jos auton oman lämpömittarin johdon iskee kiinni anturiin tuon megan johdon lisäksi, niin menee maihin. Kiekkaanturin johdon kun nappaa kiinni megan ollessa päällä ottaa mega resettiä ja auton kiekkamittari heilahtaa. Voi olla tietty normaaleja ilmiöitä, tai sitten jotain olen mokannut.
Pitää tuo imuvuoto etsiä ja hävittää ennenkuin tutkii isommin noin megan astuksia yms. Eiköhän se siitä lähde selviämään pikkuhiljaa. Kylmä vaan tuolla parkkiksella tulee.
Alpha-N:llä käy tasaiseen kahdella, mutta tuossa speed densityllä käy kolmella/kahdella epätasaisesti.
Suuttimen johtoja kokeilin irroitella ja jokainen tuntui vaikuttavan käyntiin, osa tosin hyvin vähän. Mittarilla löytyy suuttimet johtojen päistä, joten annan tuonkin olla, kunnes suurimman ongelman saan ratkaistua.
Jotain kieroa tuossa on muutenkin, jos auton oman lämpömittarin johdon iskee kiinni anturiin tuon megan johdon lisäksi, niin menee maihin. Kiekkaanturin johdon kun nappaa kiinni megan ollessa päällä ottaa mega resettiä ja auton kiekkamittari heilahtaa. Voi olla tietty normaaleja ilmiöitä, tai sitten jotain olen mokannut.
Pitää tuo imuvuoto etsiä ja hävittää ennenkuin tutkii isommin noin megan astuksia yms. Eiköhän se siitä lähde selviämään pikkuhiljaa. Kylmä vaan tuolla parkkiksella tulee.
Volvo 360GL -88
Mulla pihisee niin hitosti kun kone vetää tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntikanavasta lähes kaiken ilman, eikä tollaset vapaavirtaussuodattimet paljon vaimenna ääniä saati suodata pölyä.
PW ei sais heilua jos map on vakaa, siinä voi olla jotain mätää. Millanen sun bensakartta on, teitö sen generate toiminnolla?
PW ei sais heilua jos map on vakaa, siinä voi olla jotain mätää. Millanen sun bensakartta on, teitö sen generate toiminnolla?
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Generate toiminnolla tein. Tänään vaihdoin suuttimien johtojen paikkoija, mutta vaikutus tasan nolla. Tosin Alpha-N oli päällä, sillä se käy kyllä tasaisemmin.
Liitän tämänaamuisen datalogin, ihan tuollainen lyhyt pyöritys, kerran tökkäsin kaasua, muuten tyhjäkäynnillä.
116kt excel tiedosto:
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 1322_n.xls
Pulsewidth on startatessa 6.8 ja käynnissä 25.5, ja megatunessa ko taulu punainen. Mielestäni se on säädetty kuitenkin 24/100% eli ei käytetä PWM:ää, kun on noin 16 ohmin suuttimet. Onkohan kyse edes samasta?
Ettei kuitenkin ongelma olisi muualla kuin liitoksissa/johdoissa? Pitää aukoa vielä tulpat ja katsoa oliko samat pytyt jotka oli pimeänä tällä kertaa. Aamulla oli 1 pimeä ja yksi niin ja näin, tulpan öljyisyydestä päätellen. En kyllä mikään guru ole autojen parissa, tässä opiskellaan vasta.
Ai niin, tuossa tyhjäkäyntipiiri ei ole käytössä vaan ihan kaasuläpän ohi pitäisi tarpeeksi virrata ilmaa. Ilmanputsaria ei vielä lainkaan.
Liitän tämänaamuisen datalogin, ihan tuollainen lyhyt pyöritys, kerran tökkäsin kaasua, muuten tyhjäkäynnillä.
116kt excel tiedosto:
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 1322_n.xls
Pulsewidth on startatessa 6.8 ja käynnissä 25.5, ja megatunessa ko taulu punainen. Mielestäni se on säädetty kuitenkin 24/100% eli ei käytetä PWM:ää, kun on noin 16 ohmin suuttimet. Onkohan kyse edes samasta?
Ettei kuitenkin ongelma olisi muualla kuin liitoksissa/johdoissa? Pitää aukoa vielä tulpat ja katsoa oliko samat pytyt jotka oli pimeänä tällä kertaa. Aamulla oli 1 pimeä ja yksi niin ja näin, tulpan öljyisyydestä päätellen. En kyllä mikään guru ole autojen parissa, tässä opiskellaan vasta.
Ai niin, tuossa tyhjäkäyntipiiri ei ole käytössä vaan ihan kaasuläpän ohi pitäisi tarpeeksi virrata ilmaa. Ilmanputsaria ei vielä lainkaan.
Volvo 360GL -88
Vedenlämpö näyttää ok:lta, mutta ilmanlämpö on virheellisesti -40°C:ssa, ja se vaikuttaa suoraan bensanmäärän laskukaavassa. Sen takia pulssinleveys on aivan tapissaan, 25.5ms on maksimi mitä MS:sta saa. Tämän takia myöskään mitkään säätötoimenpiteet eivät auta kun tuo ilmanlämmöstä tuleva suhteettoman suuri korjauskerroin saturoi bensanmäärälaskun.
Suuttimien PWM-ohjauksella asiaan ei ole tekemistä; Laita arvoiksi 25.4/100%.
Suuttimien PWM-ohjauksella asiaan ei ole tekemistä; Laita arvoiksi 25.4/100%.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Ilmanlämpö tosiaan näyttää noin, kun en ole saanut tuota anturia vielä mitenkään järkevästi sijoitettua, joten se puuttuu.
Auto käy kuitenkin nyt ihan hyvin kolmella, yksi suutin on pimeä mitä ilmeisimmin, koska sen johdon voi nypätä irti eikä käynti muutu, lisäksi mittasin, että megasquirtin db37-liittimen ja suuttimen liittimen välillä on yhteys, samoin kuin sulakkeen ja suuttimen liittimen välillä.
Olen tuolla extran valinnoissa valinnut, että rikastukset pohjautuu vain vedenlämpöön, mutta en ole ollenkaan varma, että se olisi ainoa paikka, jossa tuo pitää säätää pois, ettei vaikuta seoksiin.
Kuitenkin alpha-N oli jäänyt päälle edellisen illan kokeiluista ja sen kun vaihdoin speed densityksi niin kävi paremmin, lisäksi yksi suuttimien johdoista omasi huonon kontaktin, oli yöllä jäänyt viimeinen rutistus tekemättä liittimeen.
Nyt tuo pulse width seilasi vähän jo edestakaisin.
Tuossa lyhyt loki kolmella käyvästä:
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 031444.xls
Nyt on vähän taukoa säätämisessä, kunnes saan ehjän suuttimen.
Ehkä näistä jorinoista on jollekkin joskus apua
Johtopäätöksenä: Mitä ilmeisimmin Megasquirtin säädöt eivät voi olla niin pielessä, että se aiheuttaisi vajailla pytyillä käyntiä, varsinkin kun manuaalin ja muiden ohjeiden mukaan on taulut luotu ja koneen arvojen mukaan tiedot syötetty megaan.
Niin ja autojen vikakartoituksessa olen melkoisen kädetön, tulipahan oppia nyt siitäkin.
Auto käy kuitenkin nyt ihan hyvin kolmella, yksi suutin on pimeä mitä ilmeisimmin, koska sen johdon voi nypätä irti eikä käynti muutu, lisäksi mittasin, että megasquirtin db37-liittimen ja suuttimen liittimen välillä on yhteys, samoin kuin sulakkeen ja suuttimen liittimen välillä.
Olen tuolla extran valinnoissa valinnut, että rikastukset pohjautuu vain vedenlämpöön, mutta en ole ollenkaan varma, että se olisi ainoa paikka, jossa tuo pitää säätää pois, ettei vaikuta seoksiin.
Kuitenkin alpha-N oli jäänyt päälle edellisen illan kokeiluista ja sen kun vaihdoin speed densityksi niin kävi paremmin, lisäksi yksi suuttimien johdoista omasi huonon kontaktin, oli yöllä jäänyt viimeinen rutistus tekemättä liittimeen.
Nyt tuo pulse width seilasi vähän jo edestakaisin.
Tuossa lyhyt loki kolmella käyvästä:
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 031444.xls
Nyt on vähän taukoa säätämisessä, kunnes saan ehjän suuttimen.
Ehkä näistä jorinoista on jollekkin joskus apua

Johtopäätöksenä: Mitä ilmeisimmin Megasquirtin säädöt eivät voi olla niin pielessä, että se aiheuttaisi vajailla pytyillä käyntiä, varsinkin kun manuaalin ja muiden ohjeiden mukaan on taulut luotu ja koneen arvojen mukaan tiedot syötetty megaan.
Niin ja autojen vikakartoituksessa olen melkoisen kädetön, tulipahan oppia nyt siitäkin.
Volvo 360GL -88
Mullakan ei moista anturia ole, kyllä se ilmankin toimii...KariM wrote:Vedenlämpö näyttää ok:lta, mutta ilmanlämpö on virheellisesti -40°C:ssa, ja se vaikuttaa suoraan bensanmäärän laskukaavassa. Sen takia pulssinleveys on aivan tapissaan, 25.5ms on maksimi mitä MS:sta saa. Tämän takia myöskään mitkään säätötoimenpiteet eivät auta kun tuo ilmanlämmöstä tuleva suhteettoman suuri korjauskerroin saturoi bensanmäärälaskun.
Suuttimien PWM-ohjauksella asiaan ei ole tekemistä; Laita arvoiksi 25.4/100%.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Ilmanlämpötieto on Megasquirtin bensanmäärälaskuissa kuitenkin niin peruselementti ettei sen korvaaminen vakioarvolla ole mielekästä. Se ei tietääkseni ole mistään poiskytkettävissäkään?
Vaikket anturia ei saisi hienosti sijoitettuakaan, niin laita vaikka roikkumaan johdon päähän niille tienoille mistä kone ilmansa imee, se on vaparin tapauksessa riittävä tarkkuus.
Vaikket anturia ei saisi hienosti sijoitettuakaan, niin laita vaikka roikkumaan johdon päähän niille tienoille mistä kone ilmansa imee, se on vaparin tapauksessa riittävä tarkkuus.
Ei ole poiskytkettävissä, ja kyllähän siitä ongelmia tulee, tarvii tehä se asennus itellekin tässä piakoin. Mutta eteenpäin on päästy ilmankinKariM wrote:Ilmanlämpötieto on Megasquirtin bensanmäärälaskuissa kuitenkin niin peruselementti ettei sen korvaaminen vakioarvolla ole mielekästä. Se ei tietääkseni ole mistään poiskytkettävissäkään?
Vaikket anturia ei saisi hienosti sijoitettuakaan, niin laita vaikka roikkumaan johdon päähän niille tienoille mistä kone ilmansa imee, se on vaparin tapauksessa riittävä tarkkuus.

205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Vaihdoin suuttimen varmasti toimivaan, mutta edelleenkin 1. pytyn tulppa pysyy kirkkaana.
Sitten vaihdoin suuttimien johdot bank1:stä 2:een, mutta edelleen 1. pytyn tulppa kirkas ja kuiva.
Otin 2. pytyn suuttimesta johdon irti, ei vaikuta juurikaan käyntiin, kokeilin samaa ottamalla 1. pytyn suuttimesta johdon irti, ei juurikaan vaikutusta.
Jos 2kpl ottaa irti, niin on jo vaikutusta.
Näin äkkiseltään vaikuttaa mahdottomalta yhtälöltä, mutta silti se noin toimii.
Käy kolmella, mutta tasaisemmin, kuin jos yksi suuttimen johto irti, eli kyllä siellä vähän jotain täytyy 1. pytyssäkin tapahtua.
Alternating 2 squirts käytössä ja jos vaihtaa simultaneous 1 squirt, niin ei mitään muutosta. Eli eipä se vika tuolloin bensan paineessakaan voi olla.
Ei kai tuossa muutakaan voi kuin nyhtää johtoja irti ja hämmästellä mistä se älähtäisi.
Sitten vaihdoin suuttimien johdot bank1:stä 2:een, mutta edelleen 1. pytyn tulppa kirkas ja kuiva.
Otin 2. pytyn suuttimesta johdon irti, ei vaikuta juurikaan käyntiin, kokeilin samaa ottamalla 1. pytyn suuttimesta johdon irti, ei juurikaan vaikutusta.
Jos 2kpl ottaa irti, niin on jo vaikutusta.
Näin äkkiseltään vaikuttaa mahdottomalta yhtälöltä, mutta silti se noin toimii.
Käy kolmella, mutta tasaisemmin, kuin jos yksi suuttimen johto irti, eli kyllä siellä vähän jotain täytyy 1. pytyssäkin tapahtua.
Alternating 2 squirts käytössä ja jos vaihtaa simultaneous 1 squirt, niin ei mitään muutosta. Eli eipä se vika tuolloin bensan paineessakaan voi olla.
Ei kai tuossa muutakaan voi kuin nyhtää johtoja irti ja hämmästellä mistä se älähtäisi.
Volvo 360GL -88
Tuolta toisesta viestiketjusta luinJTbo wrote:Ei kai tuossa muutakaan voi kuin nyhtää johtoja irti ja hämmästellä mistä se älähtäisi.
viewtopic.php?t=243
, että sinulla on alkuperäinen mekaaninen polttoainepumppu joka syöttää moottoritilassa olevaa painepumppua. Tällainen konstruktio todennäköisesti aiheuttaa ongelmia, sillä mekaanisen pumpun tuotto ei riitä syöttämään sähköistä pumppua, jonka seurauksena sähköinen pumppu kavitoi (linjapaine siis heittelee).
Mikäli installaatio on edellä kuvatun kaltainen niin suosittelen, että poistat mekaanisen pumpun (peitelätkä lohkoon tai kanteen, josta pumppu käyttövoimansa saa), sekä siirrät painepumpun tankin lähettyville tai sen sisälle (l. tankki suihkutusmallista tmv).
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Jotain logiakin otin kun kävin tutkimassa, aika rikkaallahan tuo on, enkä ole vielä saanut imuilman lämpöanturia kiinni. Lambdan arvot joskus menee nollille, tuotakaan en oikein käsitä, kun ei ainakaan löydy liitoksista mitään häikkää.
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 171059.xls
Sitäkin mietin tässä, että jos mekaanisen pumpun tuotto olisi liian vähän, niin eikös kuitenkin melko tasaisesti kaikille suuttimille tilanne olisi sama? Kuitenkin kolme käy kovinkin rikkaalla ja yksi lähes ilman bensaa.
Taidan kuitenkin kokeilla ilman tuota mekaanista pumppua, jos kuitenkin siinä olisi ongelma, ei ainakaan kovin kalliiksi tule kokeilu
http://www.janiervast.com/projekti/tied ... 171059.xls
Sitäkin mietin tässä, että jos mekaanisen pumpun tuotto olisi liian vähän, niin eikös kuitenkin melko tasaisesti kaikille suuttimille tilanne olisi sama? Kuitenkin kolme käy kovinkin rikkaalla ja yksi lähes ilman bensaa.
Taidan kuitenkin kokeilla ilman tuota mekaanista pumppua, jos kuitenkin siinä olisi ongelma, ei ainakaan kovin kalliiksi tule kokeilu

Volvo 360GL -88
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Räntäsateessa asensin bensapumpun ja ei se käy yhtään sen paremmin nytkään.
Minähän en nyt mikään autotekniikan guru ole, joten välillä pitää hakata päätä seinään, jotta voi sen todeta tekevän kipeää.
Nyt tein sitten sellaista, että käynnissä ollessa repäisin aina yhden suuttimen liittimen kerrallaan irti. Yhdessä kohtaa ei muutosta. Muistin syövereissä oli sitten jotain aiempaa samansuuntaista havaintoa ja muistikuva tuli nyt sitten esille, kun olin vaihtanut suuttimia ja asentanut yhden bensapumpun lisää.
Mittasin sitten tuon ongelmatapauksen johdot ja ne todellakin ovat kunnossa, db37-liittimelle 0ohmia ja samoin sulakkeelle 0ohmia, joten ei ole vikaa johdoissa ei.
Tuon suuttimen johdon jos laittaa toiseen suuttimen, niin se lopettaa ruiskuttamisen, jatkaa toki, kun vaihtaa johdot takaisin.
Nyt olen kyllä jo ymmälläni, ei kai tuohon jää enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin itse megasquirt boksissa täytyy olla jokin ongelma?
Mitenkäs minä saisin selville mikä tuota boksia vaivaa, kun ei ole mitään käsitystä noiden piirikorttien toiminnasta, mikä voisi ylipäätään olla sellainen komponentti/juotospaikka, että ei yksi suutin pelaisi?
Kyseessä on siis db37:n nro 36 nastaan kytketty suutin/johto, joka pitäisi saada pelittämään tavalla tai toisella.
Apuva siis tarvitaan ja paljon
Minähän en nyt mikään autotekniikan guru ole, joten välillä pitää hakata päätä seinään, jotta voi sen todeta tekevän kipeää.
Nyt tein sitten sellaista, että käynnissä ollessa repäisin aina yhden suuttimen liittimen kerrallaan irti. Yhdessä kohtaa ei muutosta. Muistin syövereissä oli sitten jotain aiempaa samansuuntaista havaintoa ja muistikuva tuli nyt sitten esille, kun olin vaihtanut suuttimia ja asentanut yhden bensapumpun lisää.
Mittasin sitten tuon ongelmatapauksen johdot ja ne todellakin ovat kunnossa, db37-liittimelle 0ohmia ja samoin sulakkeelle 0ohmia, joten ei ole vikaa johdoissa ei.
Tuon suuttimen johdon jos laittaa toiseen suuttimen, niin se lopettaa ruiskuttamisen, jatkaa toki, kun vaihtaa johdot takaisin.
Nyt olen kyllä jo ymmälläni, ei kai tuohon jää enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin itse megasquirt boksissa täytyy olla jokin ongelma?
Mitenkäs minä saisin selville mikä tuota boksia vaivaa, kun ei ole mitään käsitystä noiden piirikorttien toiminnasta, mikä voisi ylipäätään olla sellainen komponentti/juotospaikka, että ei yksi suutin pelaisi?
Kyseessä on siis db37:n nro 36 nastaan kytketty suutin/johto, joka pitäisi saada pelittämään tavalla tai toisella.
Apuva siis tarvitaan ja paljon

Volvo 360GL -88
Pinnissä 36 ei tapahdu mitään, suuttimet kytketään pinneihin 32+33 (bank1) ja 34+35(bank2).JTbo wrote:Kyseessä on siis db37:n nro 36 nastaan kytketty suutin/johto, joka pitäisi saada pelittämään tavalla tai toisella.
Apuva siis tarvitaan ja paljon
Tsekkaile

205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Seinään tuli sitten päänmentävä reikä 
Se toimii, melkoisesti auttaa, että suuttimien johdot on oikeissa paikoissa.
Nytpä sitten vaan kovaa säätämistä.
Kiitoksia kaikille auttaneille, perusasetuksillakin auto pelaa jo paremmin kuin kaasarilla, voimaa vähän uupuu ja ilmeisesti vähän rikkaalla käy.

Se toimii, melkoisesti auttaa, että suuttimien johdot on oikeissa paikoissa.
Nytpä sitten vaan kovaa säätämistä.
Kiitoksia kaikille auttaneille, perusasetuksillakin auto pelaa jo paremmin kuin kaasarilla, voimaa vähän uupuu ja ilmeisesti vähän rikkaalla käy.
Volvo 360GL -88