Volvon tyhmä lisäilmaventtiili

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Volvon tyhmä lisäilmaventtiili

Post by MrFairlane »

Pitäisikö tuo venttiili ruuvata kiinni imusarjaan?
Miten se on alkuperäisessä sijoitettu?
Eli ottaako lämmön enemmän vedenlämmöstä vai konehuoneen ilmasta?

Tekisi kyllä mieli vaihtaa tuo PWM-ohjattuun versioon, kun automaatilla on tyhjäkäynti eri vaihde päällä kuin vapaalla ja turbiinin tartunta on helkkarin matalalla.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Se perus venttiili saa sähköä bensapumpun releeltä jotta se kääntyisi kiinni nopeammin. Se sijoitetaan moottorin runkoon, yleensä lämpimään paikkaan, jotta moottorin lämpö johtuisi siihen pitääkseen kierrokset alhasena kun sähkövastus venttiilissä onjo jäähtynyt.
Tee sillai että vaihde päällä on ennakko eri, se nostaa kierroksia. Sillai se on tehty muutamissa ilmastoiduissa jakaja sytkä autoissa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply