Apua tarvis sytkän kanssa!

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
bmwe21
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Jul 11, 2005 11:45

Apua tarvis sytkän kanssa!

Post by bmwe21 »

Systeemi olis tarkoitus rakentaa näin: Honeywellin hall- anturi, kaksi pulttia kampuralle hihnapyörään (180ast väliä), boschin ohjausyksikkö (bmw:n oma) ja virranjakajassa vain pyörijä. Moottori on BMW:n m10b18 tubolla. Mitä muutoksia lankulle, partcon v2,2 extra 029j. Sitten vielä Pulttien kohdat, jos oikein olen käsittänyt, niin toinen ykköspytyn ykk ja toinen 180ast sen jälkeen? Hallin paikka on kai 60ast ennen ykköspytyn ykk:ta? Johdotuksista en tiedä juuri mitään vielä ja megatunen asetukset kanssa hakusessa.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Todennäkösesti joudut laittaan ylösvedon hallille 5 voltista. Ensimmäinen tappi sujahtaa hallin ohi 60 astetta ennen yläkuolokohtaa ja toinen tappi tulee tietenkin 180 astetta ekan jälkeen.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
bmwe21
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Jul 11, 2005 11:45

Post by bmwe21 »

Miten tuo ylösveto tehdään, en ole oikein mestarielektroniikassa :oops: Jos tiedän nastat ja komponentit, ni kyllä sujuu. Jos olis kuvat ni olisin jo tehnyt ton...
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Pistä kilonen vastus pinnien 24 ja 26 välille.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Tässä olisi jonkinlainen johdotuskuva.
Image

Hall signaali(X13) kuuluisi olla pinnissä 24 normaalisti, sulakepuoli on sekaisin ja muutenkin kuva on projektivaiheessa ja kuvastelee omia kytkentöjä.


http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... t-neg5.jpg

Ja tosiaan vielä tuo signaalista vastus +5V tässä tapauksessa.
bmwe21
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Jul 11, 2005 11:45

Post by bmwe21 »

Kiitos! Selvisi jo paljon, oliko ne pulttien ja hallin paikat oikein? siis toinen 1syl ykk ja toinen 180ast sen jälkeen ja halli 60ast ennen 1syl ykk. Vielä ne asetukset on hiukan epäselvät, dwell hoituu käsittääkseni sillä bossin palikalla?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Pultin ei tartte olla välttämättä ykk:ssa. Pointti on vaan se, että eka pultti on hallin kohdalla 60 astetta ennen kuin ykköspytty on ykk:ssa. Sitte se toinen pultti on 180 astetta ekan jälkeen.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
bmwe21
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Jul 11, 2005 11:45

Post by bmwe21 »

Tänään tuli toi Hall- anturi postissa. On siis se honeywellin 1GT101DC versio, kiinnostasi todella tietää noi jodot. Liitin on numeroitu, eli mikä on maa, virta ja signaali?
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
bmwe21
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Jul 11, 2005 11:45

Post by bmwe21 »

Kiitos! Ensi viikolla alan niputtamaan tota systeemiä, onneksi on varalle noi vakio syttykamat...
Post Reply