Citroen BX VAN www.turboON.com
Moderator: Masi_K
Citroen BX VAN www.turboON.com
Eli kohteena kaasariversio 1.6 XU5 (B2C) moottorilla varustettu sitikan paku.
Koneeseen uusittu muutama palikka.
GTI imusarja + läppärunko
400cc suuttimet
boschin iso pumppu
MSD blaster CDI sytytys jakajalla
Saabin ja sitikan jakajat naitettu yhteen että saa hall-jakajan
Säädettävä nokkapyörä (pro-turbo)
B2C moottori on aika hyvä aihio 1.6 koneista virittää, kannessa on isoimmat venttiilit mitä on ja suutin kolot valmiina, muutoksia ruiskukonversiossa ei kanteen täydy tehdä.
Nokkapyörän vaihdon jälkeen löytyi koneesta tyhjäkäynnille kadoksissa olleet alipaineet ja alavääntö, ylärekisteriinkin tuli varmaan pikkasen henkeä lisää kun nykyisin ohittelukin ei tuota tuskaa.
Täytyisi roudata kosla penkkiin niin näkisi kuinka paljon vanhasta 94hp tehoista ollaan noustu.
Koneeseen uusittu muutama palikka.
GTI imusarja + läppärunko
400cc suuttimet
boschin iso pumppu
MSD blaster CDI sytytys jakajalla
Saabin ja sitikan jakajat naitettu yhteen että saa hall-jakajan
Säädettävä nokkapyörä (pro-turbo)
B2C moottori on aika hyvä aihio 1.6 koneista virittää, kannessa on isoimmat venttiilit mitä on ja suutin kolot valmiina, muutoksia ruiskukonversiossa ei kanteen täydy tehdä.
Nokkapyörän vaihdon jälkeen löytyi koneesta tyhjäkäynnille kadoksissa olleet alipaineet ja alavääntö, ylärekisteriinkin tuli varmaan pikkasen henkeä lisää kun nykyisin ohittelukin ei tuota tuskaa.
Täytyisi roudata kosla penkkiin niin näkisi kuinka paljon vanhasta 94hp tehoista ollaan noustu.
Last edited by Turtana on Sat Oct 14, 2006 19:46, edited 3 times in total.
Re: Citroen BX VAN 1.6
Mitä "persdyno" sanoi tehoista? Onko vähentynyt vai jopa tullut lisää?Turtana wrote:Täytyisi roudata kosla penkkiin niin näkisi kuinka paljon vanhasta 94hp tehoista ollaan noustu.

Re: Citroen BX VAN 1.6
Sanoisin että kone nyt on luonteeltaan vähintään GTI koneen tasoa (1.6) kait se siinä 110~115hp tienoilla pyörii, ylärekisteriin tuli ainakin potkua mukavasti lisää. Kuulostaa jokseenkin härskiltä kun pakettiautossa on kierroskone.....koskar wrote:Mitä "persdyno" sanoi tehoista? Onko vähentynyt vai jopa tullut lisää?Turtana wrote:Täytyisi roudata kosla penkkiin niin näkisi kuinka paljon vanhasta 94hp tehoista ollaan noustu.
Pienoisten vastoinkäymisten jälkeen pwm ohjattu mersun luisti alkoi toimimaan halutulla tavalla, unohdin laittaa diodin luistin syöttönapojen väliin ja käyttämäni irfz20 fetti sanoi sopimuksen irti. Olisi pitänyt muistaa että se ei ole hex fetti ja ei omaa sisäistä suojausta induktiiviselle kuormalle, diodin lisäämisellä ja fetin vaihdolla irfz44 tyypiseksi alkoi taas toimimaan.
nokkapyörän pinoisen ropaamisen jälkeen tuntuisi että +3 astetta ennakoa lisää toimisi parhaiten, ainakin tyhjäkäynnin alipainepuoli parani.
nokkapyörän pinoisen ropaamisen jälkeen tuntuisi että +3 astetta ennakoa lisää toimisi parhaiten, ainakin tyhjäkäynnin alipainepuoli parani.
Pienoisen hiljais elon jälkeen on projekti pikkasen edennyt, kone on saanut kaverikseen nokkapyörälle 12-1 pyörän ja sytkä hoidetaan boschin tuplapuolalla ja kahdella VB921 päätteellä.
pakosarjakin tuli rustattua ja pellin alle löysi kotinsa mitsun tdo4 vippuri 15g 6# pakopesällä.
pakoputkisto kokonaisuudessaan on 2.5" rosteria, katilla ja yhdellä vaimentajalla.
johtosarja meni kokonaan uusiksi ja boxi vaihtui TRC malliseksi.
täytyy ottaa muutama kuva kunhan saa ajokin taas nippuun.
pakosarjakin tuli rustattua ja pellin alle löysi kotinsa mitsun tdo4 vippuri 15g 6# pakopesällä.
pakoputkisto kokonaisuudessaan on 2.5" rosteria, katilla ja yhdellä vaimentajalla.
johtosarja meni kokonaan uusiksi ja boxi vaihtui TRC malliseksi.
täytyy ottaa muutama kuva kunhan saa ajokin taas nippuun.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Mitä vuosimallii toi on?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Oma hihnapyörä on tehty sorvaamalla uusi keskiö normaaliin valuu pyörään, uudet säädettävät on muistaakseni 140~180e haarukassa.Hessu wrote:Mites muuten tuo säädettävä nokkapyörä, teitkö itse vai hommasitko jostain? XU9 turbotusta ollaan tässä aloittelemassa niin ei varmaan olisi tuollainen pahitteeksi.
kaikissa xu koneissa jotka on 8v koneita pitäisi olla sama hihnapyörä.
Täytyy vielä itsekkin hiukan haeskella tuon nokkapyörän paikkaa, muutaman asteen olen nyt lisännyt ja meno pikkasen parani, täytyy katsoa jos sais tuon ahtimen heräämään pikkasen alempaa vielä.
Välkkäri löysi uuden kodin syylärin etupuolelta ja mitsun oma dumppim pääsi eläkkeelle, imuilman anturi siirtyi pikkasen viileämpiin oltaviin. pienoisten säätötoimenpiteiden jälkeen alkoi kottero liikahtamaan pikkasen paremmin kilon paineilla
Sitikka polon ripustus vaan joutuu koville, moottorin alatukikumi näki jo parhaat päivänsä ja hantin alaripustuksen kumit menee vaihtoon
Seuraava projekti onkin fiksata 16V mallin levikkeet kuntoon ja sorvata paikoilleen että mahtuu leveämmät tassut alle
saadaan se kaikki voima tiehen asti.

Sitikka polon ripustus vaan joutuu koville, moottorin alatukikumi näki jo parhaat päivänsä ja hantin alaripustuksen kumit menee vaihtoon

Seuraava projekti onkin fiksata 16V mallin levikkeet kuntoon ja sorvata paikoilleen että mahtuu leveämmät tassut alle

Kun tehdään budjettiturbotus niin on kyse jo taloudellisista esteistä. Kuparihan maksaa maltaita.Hessu wrote:Itse tein aikoinaan Sierra 2.8i 4x4 budjettiturbotuksen käyttäen kupariputkea noissa kohteissa. Taipuu mukavasti, mutta onko sen käytöllä jotain esteitä?kynsi wrote:Ahtimen öljynpaluuputkessa näkyy olevan työtunti, jos toinenkin.

No eihän siinä tule mitään rasituksia, jos tekee vaan tarpeeksi tiukat sovitteet ettei resonoi tärinästä.
No niin, nyt on kaikki pinnat vaihdettu. Ihan varmaan työn lisäämiseksi muutama pinna päätti katketa ahtimen pakopesään tietty
huono käynnistyvyyskin selkisi kun oli starttauksen dwell säätö liian pienellä nyt on ajossa 2.8mS ja starttauksessa 4.4mS puolana bosch kaksoiskipinäpuola, vb921 tuntuvat pysyvän ehjänä eikä ylimääräistä lämpöä tunnu syntyvän kuin pitkissä starttauksissa joissa tulee haaleaksi.
ompahan nyt tullut ainakin rutiinia ahtimen ja pakosarjan irroitteluun
saisi luvan pysyä viikonlopuna radalle.com reissun nipussa ettei taas tartte haravoida pinnapultteja.

huono käynnistyvyyskin selkisi kun oli starttauksen dwell säätö liian pienellä nyt on ajossa 2.8mS ja starttauksessa 4.4mS puolana bosch kaksoiskipinäpuola, vb921 tuntuvat pysyvän ehjänä eikä ylimääräistä lämpöä tunnu syntyvän kuin pitkissä starttauksissa joissa tulee haaleaksi.
ompahan nyt tullut ainakin rutiinia ahtimen ja pakosarjan irroitteluun

saisi luvan pysyä viikonlopuna radalle.com reissun nipussa ettei taas tartte haravoida pinnapultteja.