mitsu 6G72 (sigma, gt3000) koneeseen megasquirt
Moderator: Masi_K
tänään taas pähkäilty, että osaiskohan tuo megaruutta ohjata mitsun omaa tyhjäkäynnin säätömoottoria
, jos ei osaa, niin teen siitä painonapeilla säädettävän version, toisesta napista sais tyhjäkäyntiä pienemmäksi ja toisesta suuremmaksi, niin ei tarvitsisi ruuvimeisselin kanssa sekoilla tai kaasulla yrittää pitää käynnissä lämmityskäytön aikana 
seuraavaksi, kun pääsen koneen luo, kokeilen asentaa 029m extra koodin megasquirttiin
(kylmäharjoitukset ainakin tuntuis onnistuvan ja tuon 2.25 relase megatunen käyttö/asennus)
muuten projetiin on tullut taas pieni tauko
(työt), en ole ehtinyt edes tuota tyhjäkäynti juttua rakentamaan, mistä edellisessä viestissä kirjoitin, jotain pikku sälää sentäs on aina ehtinyt jossain välissä hankkimaan 
muuten projetiin on tullut taas pieni tauko
Last edited by Höylä on Fri Apr 14, 2006 13:47, edited 1 time in total.
ei pelitä tuo 029m koodi mun koneessa
taas vissiin paloi sytkäyksikkö (antaa kyllä kipinän kaikille, mutta kierroslukumittarin ulostulo ainakin pimeni) kone oli käynnissä tuolla 029m koodilla n. 30 sek. ja sen jälkeen sytkäyksikkö oli jo niin kuuma, ettei sitä sormin voinut koskea
vaihdoin takaisin 027b koodin eikä sytkäyksikkö ei kuumene yhtään (kuten ei aikaisemminkaan tällä samalla koodilla)
trigger anglen pienensin 50 (aikaisemmin 130) ei tuntunut olevan mitään vaikutusta siihen pieneen ennakon vaelteluun tyhjäkäynnillä
aika helposti sen trigger anglen sai pienennnettyä, cas anturi vain max. ennakolle ja megatunella pieniä muutoksia megasquirttiin ("trigger pos" järjestystä piti muuttaa) max. ennakko mun sytkäkartas on 44, joten eikös tuo 50 riitä trigger angleksi
tuota tyhjäkäynnin säätömoottoria en vieläkään ehtinyt kokeilla (halli niin täynnä pakokaasua, että piti lopettaa asentamis puuhat, kun meinas mennä taju
päänsärky ja huonovointisuus tällähetkellä melkoinen)
vaihdoin takaisin 027b koodin eikä sytkäyksikkö ei kuumene yhtään (kuten ei aikaisemminkaan tällä samalla koodilla)
trigger anglen pienensin 50 (aikaisemmin 130) ei tuntunut olevan mitään vaikutusta siihen pieneen ennakon vaelteluun tyhjäkäynnillä
tuota tyhjäkäynnin säätömoottoria en vieläkään ehtinyt kokeilla (halli niin täynnä pakokaasua, että piti lopettaa asentamis puuhat, kun meinas mennä taju
Last edited by Höylä on Wed Apr 12, 2006 6:48, edited 2 times in total.
-
205
Oks noi sytkä yksiköt minkälaisessa jäähdytyslevyssä kiinni kun lämpenee noin nopeesti ?
Yks pelastus saattais olla nuo elektroniikka liikkeissä myytävät termostaatit
tulee ruuveilla kiinni jäähdytys levyyn, toimii noin 50-60 asteessa,
on kuitattattavia ja kuittaantuvia malleja joilla tiputtais palikoilta virrat pois.
Yks pelastus saattais olla nuo elektroniikka liikkeissä myytävät termostaatit
tulee ruuveilla kiinni jäähdytys levyyn, toimii noin 50-60 asteessa,
on kuitattattavia ja kuittaantuvia malleja joilla tiputtais palikoilta virrat pois.
sellaisesssa n. 10 cmx10cm 3 mm paksussa pellissä, kontaktia parantavaa "liisteriä" on pellin ja sytkäyksikön välissä, mutta se yksikkö tosiaan melkein jo suli205 wrote:Oks noi sytkä yksiköt minkälaisessa jäähdytyslevyssä kiinni kun lämpenee noin nopeesti ?
Yks pelastus saattais olla nuo elektroniikka liikkeissä myytävät termostaatit
tulee ruuveilla kiinni jäähdytys levyyn, toimii noin 50-60 asteessa,
on kuitattattavia ja kuittaantuvia malleja joilla tiputtais palikoilta virrat pois.
ei siinä paljoa auta jäähdytyksen parantaminen, jos jokin megasquirtin koodi ei ole "soveltuva" tuollaisen sytkäyksikön ohjaajaksi
-
205
Pellin vois vaihtaa alumiiniksi johtaa paremmin lämpöä, itellä tossa ranskalaisessa on n 4-5mm paksuinen alumelliHöylä wrote:sellaisesssa n. 10 cmx10cm 3 mm paksussa pellissä, kontaktia parantavaa "liisteriä" on pellin ja sytkäyksikön välissä, mutta se yksikkö tosiaan melkein jo suli
ja n. 20*20 cm alkuperäisenä, mut eipä tuokaan hirveesti auta jos koodi "laahaa" ohjausta päällä.
sytkäyksikön siirrän jossain vaiheessa pois joka tapauksessa tuosta koneen kyljestä (pois turbon lämmöstä
) ja ajattelin siihen piruuttani pultata kiinni tietokoneen prossun jäähdytys siilin (ehkä jopa tuulettimen kera), "muutama" ylimääräinen sattuu pyörimään kaapissa.
ja tosiaan tuolla 027b koodilla ei ole ollut mitään ongelmia sytkäyksikön lämpöjen kanssa
nyt olen alkanut epäillä, että nuo mun sytkäyksikön polttamiset ei ole ollutkaan ihan täysin omaa syytä, ehkä noilla koodeillakin on on ollut osansa
(yleensä aina kun on yksikkö kärähtänyt olen kokeillut jotain uudempaa koodia jossain vaiheessa
)
ja tosiaan tuolla 027b koodilla ei ole ollut mitään ongelmia sytkäyksikön lämpöjen kanssa
nyt olen alkanut epäillä, että nuo mun sytkäyksikön polttamiset ei ole ollutkaan ihan täysin omaa syytä, ehkä noilla koodeillakin on on ollut osansa
Tänään taas saatu jotain aikaiseksi
Siitä mitsun tyhjäkäynnin säätö moottorista en kyllä saa mitään tolkkua, mutta eipä ole enää mitään tarvettakaan, eli sain säädettyä sen manuaalisesti, purkasin ja pyöritin käsin hieman enemmän auki, ja nyt jäähdytysnesteen ohjaama toinen lisäilmaventtiili tuntuu saavan pidettyä tyhjäkäynnin ihan siedettävänä.
Pakoputkistonkin sain oikeastaan turbolle asti valmiiksi, mutta en vieläkään ole saanut itse turboa
(myyjä ei ole saanut toista sopivan/oikean kokoista itselleen).
Äänet muuttuivat aika meheviksi
pitää huomenna ottaa pieni videon pätkä taas
Kylmäkäynnistys ja lämmitys rikastuksissa tuntuu olevan vielä pientä säätämistä, kun ei kylmänä jaksa jäädä käyntiin, jos imuilman lämpötila anturi on kiinni
(lämpimänä kyllä toimii hienosti).
Tänään rupes jo tuntumaan siltä, että ehkä tuosta hieman kierrosherkempi tuli, kun trigger angle on pienennetty siihen 50
Kiihdytys rikastuksetkin tuntuu kaipaavan vielä jotain hienosäätöä ja se Decel fuel säätö tuntuu aiheuttavan tosiaan jotain ihme "nikottelua" (nyt 25, muutan sen takaisin 100).
Eikä se sytkäyksikkö taida ollakkaan mitenkään rikki
se ei vain tunnu antavan oikeanlaista singnaalia tuolle "halpamarketista" ostetulle "tuning" kierrosluku mittarille
Kierrosten suurentuessa sytkäyksikön "tacho pinnistä" antama volttimäärä kasvaa (millivoltteja kylläkin, eli vain n. 200mV tyhjäkäynnillä) ja samoin muuttuu taajuus suuremmaksi yleismittarilla mitattuna (Hz määrää en muista nyt ulkoa)
Vaatiskohan se jonkinlaisen vahvistimen siihen mittarin ja sytkäyksikön väliin
Siitä mitsun tyhjäkäynnin säätö moottorista en kyllä saa mitään tolkkua, mutta eipä ole enää mitään tarvettakaan, eli sain säädettyä sen manuaalisesti, purkasin ja pyöritin käsin hieman enemmän auki, ja nyt jäähdytysnesteen ohjaama toinen lisäilmaventtiili tuntuu saavan pidettyä tyhjäkäynnin ihan siedettävänä.
Pakoputkistonkin sain oikeastaan turbolle asti valmiiksi, mutta en vieläkään ole saanut itse turboa
Äänet muuttuivat aika meheviksi
Kylmäkäynnistys ja lämmitys rikastuksissa tuntuu olevan vielä pientä säätämistä, kun ei kylmänä jaksa jäädä käyntiin, jos imuilman lämpötila anturi on kiinni
Tänään rupes jo tuntumaan siltä, että ehkä tuosta hieman kierrosherkempi tuli, kun trigger angle on pienennetty siihen 50
Kiihdytys rikastuksetkin tuntuu kaipaavan vielä jotain hienosäätöä ja se Decel fuel säätö tuntuu aiheuttavan tosiaan jotain ihme "nikottelua" (nyt 25, muutan sen takaisin 100).
Eikä se sytkäyksikkö taida ollakkaan mitenkään rikki
Kierrosten suurentuessa sytkäyksikön "tacho pinnistä" antama volttimäärä kasvaa (millivoltteja kylläkin, eli vain n. 200mV tyhjäkäynnillä) ja samoin muuttuu taajuus suuremmaksi yleismittarilla mitattuna (Hz määrää en muista nyt ulkoa)
Vaatiskohan se jonkinlaisen vahvistimen siihen mittarin ja sytkäyksikön väliin
No niin, nyt saatu kylmäkäynnistys ja lämmitys rikastukset kohdalleen, eli jää komeasti käymään ekan startin jälkeen oli kone sitten kylmä (+10 C) tai lämmin (+ 50 C)
(ja imuilman lämpötila anturi tietysti kiinni)
Myös kiihdytys rikastuksetkin tuntuis nyt olevan kohdallaan, ei hötkyle eikä paukuta putkeen lisättäessä tai vähennettäessä kaasua, eli käy jo aika nätisti. (Decel fuel säätö on nyt 100 ja saa siinä ollakkin)
Muutenkin tuntuu nuo säädöt olevan paljon paremmat, kun hallikaan ei ole heti täynnä pakokaasua, jos hetken konetta kaasuttelee
(muokkailtu VE karttaa moneen malliin, kun haettu rikastuksia kohdalleen)
aikaa tuntuu saavan menemään kyllä aika hyvin tälläisten "yksinkertaistenkin" asioiden parissa, kun joutuu vieläkin opettelemaan säätöjen vaikutuksia tyyliin "kokeilemalla mitä vaikutusta", mutta mikäs siinä, hauskaahan tämä vain on
Ja lopuksi vielä se video, jonka eilen lupasin ottaa
Datalog, tuollaisenkin otin kokeeksi, jos joku vaikka ymmärtäisi tuosta jotain
Edit: ja petteri, toivotaan ettei niin käy, yritän kyllä aina muistaa noiden nokka-pyörien sijainnin/olemassa olon
(onneksi tuo mun työtakki on jo niin "perstunut", että se kyllä repee aika helposti paloiksi, eikä jaksa toivottavasti mua pyörittää koneen ympärille)
Edit 2: MegaLogViewer kuva tuosta Datalogista
omasta mielestä näyttäis aika järkevältä, eli mitään ihme piikkejä käppyrässä.
Myös kiihdytys rikastuksetkin tuntuis nyt olevan kohdallaan, ei hötkyle eikä paukuta putkeen lisättäessä tai vähennettäessä kaasua, eli käy jo aika nätisti. (Decel fuel säätö on nyt 100 ja saa siinä ollakkin)
Muutenkin tuntuu nuo säädöt olevan paljon paremmat, kun hallikaan ei ole heti täynnä pakokaasua, jos hetken konetta kaasuttelee
aikaa tuntuu saavan menemään kyllä aika hyvin tälläisten "yksinkertaistenkin" asioiden parissa, kun joutuu vieläkin opettelemaan säätöjen vaikutuksia tyyliin "kokeilemalla mitä vaikutusta", mutta mikäs siinä, hauskaahan tämä vain on
Ja lopuksi vielä se video, jonka eilen lupasin ottaa
Datalog, tuollaisenkin otin kokeeksi, jos joku vaikka ymmärtäisi tuosta jotain
Edit: ja petteri, toivotaan ettei niin käy, yritän kyllä aina muistaa noiden nokka-pyörien sijainnin/olemassa olon
Edit 2: MegaLogViewer kuva tuosta Datalogista
Last edited by Höylä on Sat Apr 15, 2006 23:31, edited 3 times in total.
Siinä saattaa joskus vielä olla takin helma jakohihnan välissä ja sitten onkin naurussa pitelemistä.Höylä wrote:...Ja lopuksi vielä se video, jonka eilen lupasin ottaa
Petteri
Dumppi tulut hankittua, ei muuta tapahtumaa 
videot joihin nuo suorat linkit vie näiltä sivuilta, olen joutunut poistamaan ja siirtämään uuteen paikkaan (tilan puutteen takia), jos ne vielä jotakin kiinnostaa, ne löytyy nykyään täältä
en sitten jaksanut kuitenkaan alkaa väsäämään sitä hukkaporttia
HKS 40mm "kopio" hukkaportti tuli sitten hankittua.
onko kenelläkään tietoa näiden toimivuudesta.
ja vielä yksi pähkäily, että olisko se kuitenkin parempi laittaa näitä 2 kpl, eli kun turbossa on jaettu pakopesä, niin häiritseekö se liikaa sitä pulssia, jos käyttää vain yhtä hukkaporttia (pakosarjat olis hukkaportin kautta yhteydessä toisiinsa)
hinta ei olis kauhean suuri este rakentaa näillä kopioilla molemmille pakosarjoille omaa hukkaporttia...
kooltaan tuo 40 mm pitäis riittää ainakin näin aluksi, myöhemmin vois olla jopa suotavaa, että hukkaportteja olis se 2 kpl
HKS 40mm "kopio" hukkaportti tuli sitten hankittua.
onko kenelläkään tietoa näiden toimivuudesta.
ja vielä yksi pähkäily, että olisko se kuitenkin parempi laittaa näitä 2 kpl, eli kun turbossa on jaettu pakopesä, niin häiritseekö se liikaa sitä pulssia, jos käyttää vain yhtä hukkaporttia (pakosarjat olis hukkaportin kautta yhteydessä toisiinsa)
kooltaan tuo 40 mm pitäis riittää ainakin näin aluksi, myöhemmin vois olla jopa suotavaa, että hukkaportteja olis se 2 kpl
Ei siitä "normaalin" holset hx40 turbon kaupoista tullutkaan sitten ikinä valmista
(myyjä sekoili aikansa ja kyllästyin odottelemaan) tänään kävin sitten aamulla ostamassa uuden holset hx40 superin (62/65 siivillä ja 20 pakopesällä) saa vaihtaa samaan hintaan pakopesää tarvittaessa pienempään/suurempaan, kunhan on ensin saanut testattua, kuinka tuolla toimii.
Nyt muuten ymmärrän, miksi jotku sanoo xxxxxxxx amatööriturboksi
itse yritin sinne soittaa varmaan 50 kertaa 2 viikon aikana, kerran vastas ja silloinkin oli äijä juovuksissa
käski tänään soitella, yritin koko aamun, mutta ei vastausta, hain sitten tuon turbon paikallisesta turbo liikkeestä.
Viestiä muokattu Proturbon pyynnöstä t.Kaikkivaltias
Nyt muuten ymmärrän, miksi jotku sanoo xxxxxxxx amatööriturboksi
Viestiä muokattu Proturbon pyynnöstä t.Kaikkivaltias
no nyt se holset HX 40 Super on siten saatu kotiin asti
16 cm2 pakopesällä tuo nyt sitten ainakin aluksi on, saa sitten nähdä pitääkö suurentaa...
Suuttimet vieläkin tilauksessa ja siten vaiheessa (tilattu jo moneen kertaan, mutta viime hetkillä myyjä ilmoittanut, että ei meillä ookkaan tuollaisia enää...
) hinta on sentään alkanut olemaan jo siedettävämpi, eli n. 450 €/6 kpl
pakko se vissiin on alkaa rakentamaan niitä suuttimia joistakin aihioista, joista vois saada tehtyä, bensatukkia ei huvittais lähteä rakentamaan uusiksi
kuvia
Suuttimet vieläkin tilauksessa ja siten vaiheessa (tilattu jo moneen kertaan, mutta viime hetkillä myyjä ilmoittanut, että ei meillä ookkaan tuollaisia enää...
pakko se vissiin on alkaa rakentamaan niitä suuttimia joistakin aihioista, joista vois saada tehtyä, bensatukkia ei huvittais lähteä rakentamaan uusiksi
kuvia
Last edited by Höylä on Mon Aug 21, 2006 22:08, edited 1 time in total.
nyt on alkanut selvitä jo jotakin tuosta "mystisestä" holset hx 40 super turbostakin
(mistään ei vain oikein tahdo löytyä kunnon faktaa, kun on joku holsetin itse tekemä kisaturbo
)
tuotto siinä on melkein sama, mitä hx 50, mutta herää oikeastaan yhtä herkästi, kuin normaali hx 40 tai hx 35, eli tuo super nimitys ei ole ihan tuulesta temmattu
pitäis riittää helpostikkin yli 650 hp:n tehoihin, mikä kyllä sitten riittää jo mulle ihan mainiosti 
tuotto siinä on melkein sama, mitä hx 50, mutta herää oikeastaan yhtä herkästi, kuin normaali hx 40 tai hx 35, eli tuo super nimitys ei ole ihan tuulesta temmattu
tänään kävin vaihtamassa ne suuremmat suuttimet paikalleen ja tais onnistua ihan ok tuo homma, kun ei ainakaan bensaa vuoda mistään 
niin ja asensin etuvastukset, suuttimien vastus näytti olevan 1.9 ohmia ja asensin joka suuttimelle 4.9 ohmin ja 5W vastuksen (eikös nuo riitä, ettei megasta tule savu pihalle?)
käyntiin en alkanut edes kokeilla, kun megassa on ne säädöt vakio suuttimille (ei viitsi kastella tulppia, kun on niin pirullinen homma kuivata ne, toisen puolen tulppien vaihtamisen/kuivaamisen takia joutuu purkamaan imusarjan ym.)
niin ja asensin etuvastukset, suuttimien vastus näytti olevan 1.9 ohmia ja asensin joka suuttimelle 4.9 ohmin ja 5W vastuksen (eikös nuo riitä, ettei megasta tule savu pihalle?)
käyntiin en alkanut edes kokeilla, kun megassa on ne säädöt vakio suuttimille (ei viitsi kastella tulppia, kun on niin pirullinen homma kuivata ne, toisen puolen tulppien vaihtamisen/kuivaamisen takia joutuu purkamaan imusarjan ym.)
päivitetään taas hieman tietoja...
eli ne 4.9 ohm. ja 5W etuvastukset oli siis ihan liian pienet tehonkestoltaan (onneksi en ruvennut kokeilemaan niillä käyntiin...) nyt on ostettu 6.8 ohm. ja 25 W vastukset, pitäis yrittää asentaa niitä jossain vaiheessa...
siitä holsetin 40 superistakin oon onnistunut löytämään jonkinlaisen kartan
holset hx 40, hx 40 super ja hx 52 pro kartat vertailussa
varsinaisiin asennus hommiin päästään varmaan vasta joskus marraskuun puolella, kun meinaa talventulo hieman aiheuttaa paineita töissä
(pahimmat sadepäivät kyllä pidän vapaana ja käyn jotain rassaamas tuos konees...)
eli ne 4.9 ohm. ja 5W etuvastukset oli siis ihan liian pienet tehonkestoltaan (onneksi en ruvennut kokeilemaan niillä käyntiin...) nyt on ostettu 6.8 ohm. ja 25 W vastukset, pitäis yrittää asentaa niitä jossain vaiheessa...
siitä holsetin 40 superistakin oon onnistunut löytämään jonkinlaisen kartan
varsinaisiin asennus hommiin päästään varmaan vasta joskus marraskuun puolella, kun meinaa talventulo hieman aiheuttaa paineita töissä
tänään sitten yllättäen iski kauhea hinku rassata tuota konetta... (töistä viis, kyllä sinne ehtii
)
asensin etuvastukset suuttimille ja kokeilin käyntiin, ekaksi vaikutti käyvän ihan ok, mutta sitten huomasin, ettei käy kuin 4 pytyllä
ensiksi epäilin tietysti, että sytkäyksikkö olis taas paskana, kun ei antanut kipinää kaikille, sitten kokeilin vaihtaa megasta tulevia johtoja ristiin ja rupes se tulppa antamaan kipinää, mikä ensin ei antanut ja toisesta tulpasta hävis kipinä... eli vika oli megasquirtis, avasin kotelon ja huomasin, että yks ledin jalka oli päässyt irti piirilevystä, vika 99% aiheutuu siitä (mulla siis sytkälähdöt niistä ledeistä)
tuo suurempien suuttimien vaatima säätö meni kyllä sinänsä ihan helposti, reg fuel arvo vain muuttaa ja kokeilla käyntiin.
kiihdytys ja lämmitys rikastukset tietysti menee uusiksi, mutta se nyt ei ole enää kova homma, kun on tullut se homma opeteltua moneen kertaan.
PW arvo näytti olevan 2.4 tyhjäkäynnillä (mun eilisien laskujen mukaan sen olis pitänyt olla vain 1.7
) mutta kai siinä oli vielä hieman lämmitys rikastusta mukana (koneen lämpö oli vain n. 55 C) eli kyllä tuon luulis saavan säädettyä noilla 760 cc/min suuttimilla käymään tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti. (pelkäsin hieman, kuinka käy tyhjäkäynnin, kun megamanuaalis varoiteltiin "suurista säätö ongelmista" isoilla suuttimilla, varsinkin jos PW arvo on alle 1.7...)
sitä innovaten laajakaista lambdaa en ole vielä asentanut, joten seoksista ei osaa sanoa vielä mitään... ajattelin asentaa sen sitten vasta, kun oon saanut turbon asennettua kiinni, eikös se n. 35-40 cm turbon jälkeen ole ihan ok paikka
asensin etuvastukset suuttimille ja kokeilin käyntiin, ekaksi vaikutti käyvän ihan ok, mutta sitten huomasin, ettei käy kuin 4 pytyllä
tuo suurempien suuttimien vaatima säätö meni kyllä sinänsä ihan helposti, reg fuel arvo vain muuttaa ja kokeilla käyntiin.
kiihdytys ja lämmitys rikastukset tietysti menee uusiksi, mutta se nyt ei ole enää kova homma, kun on tullut se homma opeteltua moneen kertaan.
PW arvo näytti olevan 2.4 tyhjäkäynnillä (mun eilisien laskujen mukaan sen olis pitänyt olla vain 1.7
sitä innovaten laajakaista lambdaa en ole vielä asentanut, joten seoksista ei osaa sanoa vielä mitään... ajattelin asentaa sen sitten vasta, kun oon saanut turbon asennettua kiinni, eikös se n. 35-40 cm turbon jälkeen ole ihan ok paikka
joo, tiedetään, mutta oppiipahan tuos sen säätöperiatteen kuitenkin jo...nohkis wrote:Sitten kun saat motin autoon kiinni niin pääsetkin säätämään pakettia oikeasti kadulle/penkkiin kuorman kanssa. Tuo paikallaan kaasuttelu on vain 5% säätämisestä eikä niilllä kartoilla sitä autoa mihinkään ajeta.
Nätisti rupesi silti loppua kohden käymään.
jotakin sai tänäänkin tehtyä, eli pakosarjan loppuosan ja downpipen, huomenna jos menee kaikki hyvin, saan tuon turbon lopultakin kiinni...
hyvin meni, eli sain sen turbon vihdoinkin kiinni koneeseen
öljyliitännätkin sain valmiiksi, joten nyt vain odotellaan, että sais megasquirtin taas takaisin "huollosta".
ensviikonloppuna on hyvät mahdollisuudet saada koekäytettyä tuota jo turbolla
niin, on mulla pari kuvaakin tuosta... kone+turbo , kone+turbo 2
ensviikonloppuna on hyvät mahdollisuudet saada koekäytettyä tuota jo turbolla
niin, on mulla pari kuvaakin tuosta... kone+turbo , kone+turbo 2
hukkaportit ei oo vielä kiinni (unohdin ne kotiin, kun ei ollut tarkoitus vielä päästä ihan näin pitkälle tänään...)kalsket wrote:Missäs hukkaportti lymyää?
Millasilla puristuksilla koneen niputit?
puristuksia on vielä ne vakiot 10:1
teorissahan tuon pitäis kestää oikeastaan 1 bar ahtoja, mutta taidan jättää kokeilematta...
