Ruiskun&sytytyksen amistelu Suzuki S1 2-tahti mopoon

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

Dr.Pioneer wrote:mieleen jotta suuttimien tuotot saattaa vähän tippua ilmoitetusta suhkutettaessa öljyistä bensaa. Tiedä sitten minkä verran mutta viskositeettihan siinä kuitenkin nousee.
No sen näkee sitten sillon :D
Nyt pitäs keksii miten teen sen hiton kaasuläpän, tulin siihen tulokseen että semmonen on helpompi tehdä.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Joissakin kaasareissa olen nähnyt sen läppäosan olleen erilllinen, mutta ei muista missä. Yks olis jos teurastais vanhan kaasarin, jonku pienen.
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Post by cortna »

moottorisahan kaasari / perämoottorin kaasari
ruohon lekkurin kaasari ja jyrsijän kaasari

niissä on läppä
Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

cortna wrote:moottorisahan kaasari / perämoottorin kaasari
ruohon lekkurin kaasari ja jyrsijän kaasari

niissä on läppä
Tiiän, mulla semmonen, onpa vielä rikkinäinen, siitähän mä sen saisin.
Riittääköhän semmonen 24mm halkasijalta?
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

JaniM wrote:http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#throttle

Eli 24 mm niin noin 33 hepukkaa.
Onkos tuosta jotain haittaa sitten?
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

Soukka wrote:
JaniM wrote:http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#throttle

Eli 24 mm niin noin 33 hepukkaa.
Onkos tuosta jotain haittaa sitten?
tulee helposti on/off tyyppinen kaasu kun on vaikea saada läppää aukeamaan tarpeeksi vähän
Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

kaikkivaltias wrote:
Soukka wrote:
JaniM wrote:http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#throttle

Eli 24 mm niin noin 33 hepukkaa.
Onkos tuosta jotain haittaa sitten?
tulee helposti on/off tyyppinen kaasu kun on vaikea saada läppää aukeamaan tarpeeksi vähän
Oke, eli periaatteessa ei oo mitään käytännön haittaa?
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

Soukka wrote:
Oke, eli periaatteessa ei oo mitään käytännön haittaa?
no ei jos ajat muutenkin koko ajan lusikka pohjassa :roll:
Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

kaikkivaltias wrote:
Soukka wrote:
Oke, eli periaatteessa ei oo mitään käytännön haittaa?
no ei jos ajat muutenkin koko ajan lusikka pohjassa :roll:
No en kyl yleensä pahemmin ajele tuppi nurin, välillä kyllä tulee sitten autoja vietyä :P

Miten tuo kaasuläpän asennontunnistin sitten toimii?
bmwe21
Megasquirttaaja
Posts: 44
Joined: Mon Jul 11, 2005 11:45

Post by bmwe21 »

Mulla olis vielä pienempi ruiskutettava
Joo siis tommonen 1/10 rc polttis, taitaa vaan olla mahdotonsaada virtaa tarpeeksi ja sopiva pumppu. Luonnollisesti vehje on jo turbotettu ja välijäähdytin ja ilokaasut kanssa :D
Mulla on kyllä pykälää isompi 1/8, mihin noi em. roinat vois siirtää ja tilaa tulis lisää tietysti. Siihen vois lykätä jonkun 9.6v ajoakun, mega sillä ainakin toimis. Se pumppu sitten vaan pitäs keksiä ja suutin kanssa.
Olishan se kiva ohjailla kaasuja megan avulla :twisted:
Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

bmwe21 wrote:Mulla olis vielä pienempi ruiskutettava
Joo siis tommonen 1/10 rc polttis, taitaa vaan olla mahdotonsaada virtaa tarpeeksi ja sopiva pumppu. Luonnollisesti vehje on jo turbotettu ja välijäähdytin ja ilokaasut kanssa :D
Mulla on kyllä pykälää isompi 1/8, mihin noi em. roinat vois siirtää ja tilaa tulis lisää tietysti. Siihen vois lykätä jonkun 9.6v ajoakun, mega sillä ainakin toimis. Se pumppu sitten vaan pitäs keksiä ja suutin kanssa.
Olishan se kiva ohjailla kaasuja megan avulla :twisted:
Ois joo, eihän toi sinänsä oo paha edes rakentaa, samalla tekniikalla.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

No jokos se käy?
Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

olafu wrote:No jokos se käy?
Ei se vielä, läppärungon ja läpän hankin jo, vanha moottorisahan kaasari. 19mm läppä. Rahan puute on kauhee joten projekti seisoo.
antonmies
Megasquirttaaja
Posts: 45
Joined: Tue Jun 21, 2005 23:40
Contact:

Post by antonmies »

Asiameininki!

Kysyin aikanaan erään kelkkavirittäjän toimesta PLX:ltä laajakaistalambdan käyttämisestä 2t koneessa. Sanoivat, että ei välttämättä ole sellaisessa parhaimmillaan ja anturi kannattaisi asentaa pakokaasuvirtauksen myötäisesti. Se vissiin vähentäisi sitä öljyyntymistä. Normilambdakin kannatta asentaa tietty selleen viistoon ja valita joku kohtuu umpinainen malli.

2t öljyn valinnassa kannatta olla tarkkana. Ns. kunnon öljyt ei käytännössä pala ollenkaan, jolloin karstoittuminen on pienempää, mutta öljyyntyminen voimakkaampaa. Hyvänä puolena on, että öljyä voi käyttää pienemmällä seoksella. Itse käytän omassa 300cc Temmissä Shellin AdvanceX kisaöljyä 1,5% liuoksena. Puolisynteettisiä ja muita halvempia 2t öljyjä(esim. Neste 2t, moottorin surma tai Teboilin "SavuSuhari") joutuu käyttämään 2-4% liuoksena, jolloin öljyyntyminen on voimakkaampaa. Lisäksi lisääntynyt karstoitus "palavan" 2t öljyn takia.

Sit noissa racing öljyissä on se hyvä puoli, että ne ei haise kissanpaskalle, vaan niissä on semmoinen "kalliin makea" tuoksu 8) Suosittelen käyttämään kunnollista 2t öljyä. Se ehkä maksaa sen 20e/litra, mutta suojaa konetta ihan toisella tavalla... Eikä sitä kulu tommosessa käytössä paljoakaan... Sitäpaitsi, se on kuitenkin n.120hv/litra :lol:
Soukka
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Tue Mar 28, 2006 18:42

Post by Soukka »

Pitkästä aikaa täällä, edelleenkin proju seisoo kauhean rahan puutteen takia.

Kiitti vinkeistä antonmies.
Post Reply